Viper SRT-10. Incredibil!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nu se putea un final de an mai bun. Dodge a prezentat in premiera mondiala fotografiile noului Dodge Viper SRT-10 2008. Sexy si puternic!
Noua versiune supraalimentata a lui Dodge Viper, mult-asteptatul SRT-10 in editie 2008, va fi lansat oficial in premiera mondiala la Detroit. Pana atunci, constructorul american a prezentat primele fotografii oficiale ale superbului supercar made in USA.
Cu ocazia noii generatii, Dodge Viper SRT-10 scoate 90 de cai putere suplimentari gratie noului V10 de 8.4 litri care dezvolta 600 CP si un cuplu motor de 760 Nm. Asa cum este normal, noile cifre au efect direct asupra performantelor. Daca distanta 0-100 km/h este realizata in mai putin de 4 secunde, foarte interesant este faptul ca pentru 0-160-0 km/h modelul american are nevoie de doar 12 secunde, cu o distanta de franare infima in aceste conditii: 30 de metri. Un rol important in obtinerea acestei performante il au discurile de frana de 14 inch in diametru. Nu exista inca informatii legate de viteza maxima pe care Dodge Viper SRT-10 o poate atinge.
Noul model este realizat prin cooperarea dintre Chrysler SRT (Street and Racing Technology), McLaren performance Technology si Ricardo Inc., o companie specializata in modificarea si productia supercarurilor. Imbunatatirea cu 90 de cai a puterii vine prin ridicarea cilindreei de la 8.3 la 8.4 litri gratie unui alezaj mai mare cu un milimetru si unor modificari tehnice care cuprind un nou sistem de racire si un pachet nou de etanseizare. Bolcul V10 din aluminiu este dotat in acelasi timp cu pistoane controlate prin sistemul electronic CNC (Computer Numerically Controlled), cu supape mai mari si cu un pachet VVT (Variable Valve Timing).
Inginerii americani si cei britanici nu s-au oprit insa doar la modificarile motorului, acestia revizuind complet sistemul de tractiune, tinuta de drum si durabilitatea noului Viper. Cea mai interesanta modificare vine la sistemul de ambreiaj, unde modelul american dispune nu de un singur disc mare, ci de doua mai mici care reduc inertia si implicit efortul necesitat de apasarea pedalei cu 18%. Transmisia este asigurata de o evolutie a cutiei manuale cu sase rapoarte Tremec T56, mai cunoscuta sub numele de cod TR6060. Aceasta permite, prin cursa redusa, imbunatatirea dozarii cuplului. De notat faptul ca aceasta noua cutie beneficiaza de un sistem extern de racire foarte util pentru cei care iubesc rularea in regim de cursa, pe pistele de viteza.
Trecem acum peste detaliile tehnice si ajungem la partea estetica, unde sare in ochi imediat noul design al capotei, fie ca vorbim de versiune Coupe sau de cea Roadster. Jantele din aluminiu forjat de 18 inch pe fata si de 19 inch pe spate sunt disponibile in trei formate diferite: cinci spite, spite in H si noile spite in forma literei U. Indiferent de alegere, pe acestea sunt montate pneuri Michelin Pilot Sport PS2. In gama oferita de Dodge exista acum opt nuante exterioare, dintre care cinci absolut noi: Venom Red, Snakeskin Green, Viper Violet, Viper Orange si Bright Blue. Benzile duble de culoare alba, neagra, gri, albastra sau rosie fac parte, ca si pana acum, din elementele optionale propuse.
Interiorul nu a suferit modificari, butonul rosu de pornire/oprire a motorului ramanand neschimbat, la fel ca vitezometrul gradat pana la 220 mph, adica 355 km/h. Habitaclul poate fi personalizat prin cele cinci combinatii de nuante posibile si prin multiplele formate ale panoului consolei centrale.
Nici siguranta nu a fost uitata de americani, Viper SRT-10 beneficiind de o artilerie grea care consta in airbag-uri adaptive, un sistem ABS revizuit si corectat, prin sistemul anti-indoire pentru centurile scaunelor din fata (toate centurile sunt, in plus, pretensionate si vin cu prindere in trei puncte si cu limitator de efort), prin zonele de deformare controlata in caz de accident, printr-un sistem de control al presiunii din pneuri si prin pedalierul retractabil si ajustabil in functie de necesitati.
Noul model va fi asamblat la uzina Dodge de la Detroit si urmeaza sa fie comercializat la mijlocul anului 2007 in Statele Unite. Europenii mai asteapta o jumatate de an in plus.
Cu ocazia noii generatii, Dodge Viper SRT-10 scoate 90 de cai putere suplimentari gratie noului V10 de 8.4 litri care dezvolta 600 CP si un cuplu motor de 760 Nm. Asa cum este normal, noile cifre au efect direct asupra performantelor. Daca distanta 0-100 km/h este realizata in mai putin de 4 secunde, foarte interesant este faptul ca pentru 0-160-0 km/h modelul american are nevoie de doar 12 secunde, cu o distanta de franare infima in aceste conditii: 30 de metri. Un rol important in obtinerea acestei performante il au discurile de frana de 14 inch in diametru. Nu exista inca informatii legate de viteza maxima pe care Dodge Viper SRT-10 o poate atinge.
Noul model este realizat prin cooperarea dintre Chrysler SRT (Street and Racing Technology), McLaren performance Technology si Ricardo Inc., o companie specializata in modificarea si productia supercarurilor. Imbunatatirea cu 90 de cai a puterii vine prin ridicarea cilindreei de la 8.3 la 8.4 litri gratie unui alezaj mai mare cu un milimetru si unor modificari tehnice care cuprind un nou sistem de racire si un pachet nou de etanseizare. Bolcul V10 din aluminiu este dotat in acelasi timp cu pistoane controlate prin sistemul electronic CNC (Computer Numerically Controlled), cu supape mai mari si cu un pachet VVT (Variable Valve Timing).
Inginerii americani si cei britanici nu s-au oprit insa doar la modificarile motorului, acestia revizuind complet sistemul de tractiune, tinuta de drum si durabilitatea noului Viper. Cea mai interesanta modificare vine la sistemul de ambreiaj, unde modelul american dispune nu de un singur disc mare, ci de doua mai mici care reduc inertia si implicit efortul necesitat de apasarea pedalei cu 18%. Transmisia este asigurata de o evolutie a cutiei manuale cu sase rapoarte Tremec T56, mai cunoscuta sub numele de cod TR6060. Aceasta permite, prin cursa redusa, imbunatatirea dozarii cuplului. De notat faptul ca aceasta noua cutie beneficiaza de un sistem extern de racire foarte util pentru cei care iubesc rularea in regim de cursa, pe pistele de viteza.
Trecem acum peste detaliile tehnice si ajungem la partea estetica, unde sare in ochi imediat noul design al capotei, fie ca vorbim de versiune Coupe sau de cea Roadster. Jantele din aluminiu forjat de 18 inch pe fata si de 19 inch pe spate sunt disponibile in trei formate diferite: cinci spite, spite in H si noile spite in forma literei U. Indiferent de alegere, pe acestea sunt montate pneuri Michelin Pilot Sport PS2. In gama oferita de Dodge exista acum opt nuante exterioare, dintre care cinci absolut noi: Venom Red, Snakeskin Green, Viper Violet, Viper Orange si Bright Blue. Benzile duble de culoare alba, neagra, gri, albastra sau rosie fac parte, ca si pana acum, din elementele optionale propuse.
Interiorul nu a suferit modificari, butonul rosu de pornire/oprire a motorului ramanand neschimbat, la fel ca vitezometrul gradat pana la 220 mph, adica 355 km/h. Habitaclul poate fi personalizat prin cele cinci combinatii de nuante posibile si prin multiplele formate ale panoului consolei centrale.
Nici siguranta nu a fost uitata de americani, Viper SRT-10 beneficiind de o artilerie grea care consta in airbag-uri adaptive, un sistem ABS revizuit si corectat, prin sistemul anti-indoire pentru centurile scaunelor din fata (toate centurile sunt, in plus, pretensionate si vin cu prindere in trei puncte si cu limitator de efort), prin zonele de deformare controlata in caz de accident, printr-un sistem de control al presiunii din pneuri si prin pedalierul retractabil si ajustabil in functie de necesitati.
Noul model va fi asamblat la uzina Dodge de la Detroit si urmeaza sa fie comercializat la mijlocul anului 2007 in Statele Unite. Europenii mai asteapta o jumatate de an in plus.
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Comentarii (4)