Viitorul Volvo EX60: echivalentul electric al lui XC60 debutează în 2026

de Alexandru Monenciu
Vineri, 06.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60.

La fel ca alți producători din industria auto, Volvo și-a regândit strategia de electrificare și a renunțat la obiectivul de a deveni o marcă pur electrică până în 2030. Chiar în urmă cu câteva zile, suedezii au lansat un facelift pentru SUV-ul XC90.

Chiar și așa, Volvo nu s-a răzgândit în ceea ce privește viitoarele modele cu zero emisii. În curând vom face cunoștință cu noul ES90, un sedan cu zero emisii și, peste doi ani, va debuta și echivalentul electric al lui XC60.

Denumit EX60, acesta va fi primul model construit pe noua platformă SPA3. Această arhitectură va permite instalarea de sisteme de propulsie de ultimă generație (dezvoltate de Volvo) și, poate cel mai important pentru marca din Goteborg, va fi mai eficientă din punct de vedere al costurilor.

Mai mult, platforma SPA3 va fi, teoretic, compatibilă cu modele de dimensiuni diferite, de la EX30 la EX90. Nu degeaba, mai marii companiei se referă la ea ca fiind o evoluție importantă comparativ cu platformele actuale.

Așa cum spuneam, viitorul Volvo EX60 va debuta în 2026 și, cel mai probabil, va avea dimensiuni apropiate de actualul XC60.

via Carscoops

Comentarii (7)

  • O chinezarie de 2 lei
    1 6
  • Electrikkk
    Volvo face toate aceste EV bune datorita faptului ca in spate sunt chinezi

    daca erau ca VW sau Stelantis se plangeau in continuare ca nu se poate face EV, ca termicele nu sunt asa poluante ca gazul si carbunele sunt verzi dar ni se pare noua ca sunt poluante...
    3 3
  • Avand in vedere ca fostul XC60 e un best seller in gama si ca EX30 se vinde foarte bine prin Norvegia, Olanda, Suedia, cel mai probabil EX60 va fi cel mai bine vandut model al celor de la Volvo.
    Speram sa pastreze si xc60 PHEV in gama in continuare, pentru ca nu toate tarile evolueaza cu infrastructura.
    4 3
  • Stellantis nu se plânge ca trebuie sa facă electrice. Din contră, insista sa se păstreze termenul 2035.

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/stellantis-ceo-defends-eus-2035-ban-fossil-fuel-cars-2024-02-24/
    4 3
  • Doar 2 cu manute rosii?
    Daca era stire cu un nou BMW cu o fata mai agresivă, cu un V8 DIZAL cu 4 turbine care consuma 25 l/ 100km si isi poate schimba culoarea erati multi care va dedeati like.
    Dar asa mai apare Volvo cu inca o electrica cu design banal si siguranta de top....nimic interesant pentru marlania din Romanica.
    1 8
  • Bolnavul cu voturi multiple
    Am luat tratamentul, azi.
    6 1
  • Mihai, este vreun sistem de siguranță pe care-l are Volvo și nu îl au Mercedes, BMW, Audi? Una este să-ți placă ce face un producător, sau un anumit model și alta să nu-ți poți depășii limitele banale legate de obsesiile diesel.
    Volvo vinde ceva peste 600 k de mașini pe an și BMW aprox. 2.600 k pe an (cu Mini și RR). BMW-urile noi nu sunt cumpărate de “cocalari”… dacă nu te superi și nu cerem prea mult, iei o pauză cu obsesiile? și nu doar tu… este jenant și dai dovadă de multe chestii, mai puțin ceva folositor, dă-o încolo!!!
    Totul este marketing, iar faptul că Volvo “vinde” așa ceva “Volvo has set a bold vision that no one should be killed or seriously injured in a new Volvo car by 2020, and that no Volvo car should be involved in a fatal or serious injury crash by 2030”… prin simplu fapt ca așa ceva nu poate fi sub nici o forma garanta este tot o minciuna, abureala, manipulare etc. La fel și declarațiile referitoare la trecerea pe portofolii exclusiv electric. Dar na, pentru tine minciunile Volvo sunt de fapt savarine ;). Să nu uiți, conduc un XC60 T6… care la nici 80.000 km trebuie din nou dus în service, pare că are o ciocănitoare sub capotă la accelerație peste 4.500 rpm. Te anunți miercuri ce naiba are…
    Și încă ceva ce mi-au spus că este o chestie specifică Volvo XC60… o senzație de anvelope echilibrate necorespunzător în jurul vitezei de 120 km/h, problemă care am semnalat-o de la “zero” km. Inacceptabil zic eu pentru o mașină premium. Sistemul drive assist da rateuri frecvent, are uneori intervenții ciudate de corectare a direcției și nu în ultimul rând un feedback mult sub așteptări. Per total nu zic că-i o problemă deținerea unui XC60, dar nici referință în segment nu-i. Este totuși o mașină confortabilă, care nu obosește la drum lung și decent dotată la prețuri similare față de concurență.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru