Chiar dacă Skoda a afirmat că nu intenționează să dea naștere unui urmaș pentru vechiul Fabia RS, Volkswagen nu poate lăsa neacoperită această nișă.
Însă, tot pentru a se feri de vânzări dezastruoase, constructorul german va aborda o altfel de tactică, bazată pe versatilitate și adoptată deja și de Renault. Așa cum francezii au anunțat că viitorul Megane RS va fi disponibil doar în variantă cu cinci uși, așa și Polo GTI va fi oferit clienților doar într-o singură variantă de caroserie, de asemenea cu cinci portiere.
Decizia vizează nu doar versiunea GTI, ci și celelalte derivate de propulsie ale modelului subcompact.
Noua generație, așteptată pe piață în decursul anului viitor, va crește ușor în dimensiuni, însă, mulțumită noii platforme, mașina va fi mai ușoară decât modelul actual.
Versiunea de performanță va utiliza același motor TSI de 1.8 litri, dar cu ceva mai multă putere, adică undeva aproape de pragul de 200 de cai.
Pentru a asigura un comportament sportiv, Volkswagen va instala un diferențial electronic XDS, similar celui întâlnit pe fratele de concern, Seat Ibiza Cupra. De altfel, de la acesta ar putea prelua și suspensia adptivă.Spre bucuria puriștilor, dezamăgiți de Renault Clio RS și cutia sa exclusiv automată, noul Polo GTI va încerca să împace și capra și varza. Adică va oferi și DSG și cutie manuală cu șase trepte.
La nivel estetic nu vor fi multe diferențe. Grilă diferită pentru radiator, jante mai mari, etrieri colorați, un eleron montat pe hayon, un deflector posterior și două țevi de eșapament separate, întocmai celor de pe fratele mai mare, Golf GTI.
Comentarii (0)