Viitorul Volkswagen ID.2: producția ar putea fi amânată până în 2026

de Alexandru Monenciu
Luni, 08.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, producția viitorului model cu zero emisii accesibil, Volkswagen ID.2, ar putea fi amânată până în 2026. Motivul este simplu: normele Euro 7 au fost "cumințite", astfel că germanii pot să vândă în continuare modele mici cu motor termic.

Viitorul Volkswagen ID.2 este unul dintre cele mai așteptate modele cu zero emisii, mai ales de clienții care vor o electrică accesibilă. Asta pentru că, potrivit informațiilor oficiale, modelul german ar urma să coste în jur de 25.000 de euro.

Numai că, între timp, normele Euro 7 au fost relaxate, după mari presiuni făcute de producătorii de automobile. Așa că, Volkswagen poate acum să comercializeze, în continuare, modele mici echipate cu motor termic.

Tocmai de aceea, presa din Germania susține că Volkswagen ar fi amânat, pentru 2026, intrarea în producție a viitorului ID.2. Chiar și așa, versiunea de serie va fi prezentată în 2025, conform planului inițial.

Mai mult, șeful companiei a declarat că va produce doar 80% din numărul maxim de exemplare estimate pentru vânzare, pentru a evita ca mașinile nevândute să se adune în parcul Volkswagen. În caz că cererea nu va fi atât de mare pe cât speră marca germană.

via Carscoops

Comentarii (21)

  • asa si dacia de 5000 de euro. a ajuns 30 de mii
    7 1
  • inexorabil
    S-o amâne până la sfântu’ aşteaptă…
    5 4
  • Banditos
    Astept reactia Renault, Peugeot, Fiat, etc.

    Daca VAG confirma amanarea, inseamna ca intentiile ar putea fi identice in industrie. Daca, totusi, concurenta isi vede de ale ei, VAG trage iarasi paiul scurt si ramane de caruta. Mai este si concurenta chineza care ar putea, intre timp, sa ocupe un procent din piata electricelor mici.
    8 2
  • @Banditos
    exact asta se va intampla, vw se baga inapoi in pat ca locul e caldut inca si cand se va trezi va fi pe nicaieri. si-o fac cu mana lor, sa le fie de bine, nu-mi pare deloc rau de ei, imi pare rau doar de consecintele si unda de soc economic pe care le va resimti o europa intreaga la prabusirea acestui colos, pentru ca acum asistam la nimic altceva decat la sinuciderea unui colos.
    9 2
  • inexorabil
    Fănelos (oricât ai “dialoga”…cu tine însuţi) : axiomatic, nu mor rechinii când vor…reptilele.
    4 7
  • Doar doua cuvinte
    ce ticalosi
    8 0
  • Banditos
    @@Banditos

    Am mai spus-o si alta data, nici nu are cum si nici nu va fi lasat sa pice. Colosul asta, ne place sau nu, cu bune si cu rele, trage dupa sine o bucata buna din economia Germaniei si, implicit, pe a Europei asa cum bine ziceai. Tocmai asta e toata tarasenia...too big to fail...

    Pe de alta parte nimeni nu'i poate vedea ca sinucigasi, Asa ca, daca se confirma, amanarea lansarii lui ID2 inseamna o (re)schimbare de macaz in automotive la nivel european.
    6 0
  • Nimeni nu amână lansarea unuia mașini când deja au cheltuit pentru dezvoltare dacă ar avea de câștigat.
    Ori produsele (BEV-urile WV) sunt de toată jena și nu o să facă bani cu ascuțitoarea de ID.2, ori piața de BEV-uri pe zona respectivă nu prea există.
    ID.2 se “adresează” celor care stau la bloc, în chirie șamd… unde instalarea unui încărcător este o problemă de locație și de cost, nu faci ce vrei pe spațiul comun așa cum este cazul garajului personal.
    Chiar crede cineva că în parcarea subterană a unui bloc cu 30 de locuri de parcare se pot instala 30 de încărcătoare așa țac-pac, cu energie verde (nu-i așa)?
    Fiecare electrică consumă minim 10 kWh/zi, adică dublează lejer consumul locuinței.
    Nu-mi doresc, dar este foarte probabil să se facă scrum ceva clădiri și apoi să vezi dilemă…
    Personal chiar nu-mi pasă care este motivul și mă aștept să nu fie singurii cu aceeași abordare.
    4 5
  • Andrei
    "ID.2 se “adresează” celor care stau la bloc, în chirie șamd… unde instalarea unui încărcător este o problemă de locație și de cost, nu faci ce vrei pe spațiul comun așa cum este cazul garajului personal."

    Așa e când vorbește gura fără tine. Sau n-ai loc de preconcepții.

    In Europa occidentală multe blocuri au parcări subterane cu electricitate, evident. Cunosc personal oameni care au instalat încărcătoare Tesla în parcarea subterană a blocului unde stau cu chirie.

    "Fiecare electrică consumă minim 10 kWh/zi"

    A, doar 10?? Și eu care credeam că problema la electrice e autonomia. Dar văd că o baterie medie de cca 75kWh e mai mult decât suficientă, te ține o săptămână "lejer".

    "adică dublează lejer consumul locuinței"

    Aoleu!

    "dar este foarte probabil să se facă scrum ceva clădiri și apoi să vezi dilemă"

    Sau să îți cadă drobul de sare în cap, vorba lui Creangă. Ceea ce cred că pe tine te frământă mult, cum au mai observat și alții.

    Interesant că pe deștepții cu preconcepții anti-EV nu-i frământă că se plimbă cu o bombă lângă ei sau că parchează bomba în fața casei. Am văzut cu ochii mei mașini explodând și explodate dar acum gata! câinii mor de drum lung și proștii de grija incendiilor de la electrice.
    7 4
  • Mircea Badea
    ce sa le ceri..gazori pana la capat..
    3 3
  • @dutzu.delfinutzu
    oamenii prin europa merg 10-30km/zi prin orase, majoritatea.
    4 4
  • Nimic nou sub soare. Politicienii europeni tradatori ai cetatenilor tot amana pt interese financiare ale corporatiilor.
    In china au anuntat data clara in 2023 in vara. A venit vara 2023, nu s-a schimbat nimic.
    Stop joc pt tehnica veche pe combustie si mafia petrolului.
    Ca aici e marele interes pt noi, cetatenii.
    Masina electrica o incarci acasa, gratis de la doamne-doamne. Si merge colecatarea de energie solara in romania la greu. Merge in canada, daramite la paralela 45.
    Si nici nu mai ai nevoie de curele si filtre, si uleiuri si alte tepe ale producatorilor si retelelor de hoti dealeri autorizati. Singura problema apare daca producatorii saboteaza masinile (cum au facut nissan si kia in primele lor generatii) si bateriile se duc dracu in nici 10 ani. In rest bateria electrica actuala are o degradare de maxim 10% la cativa ani de folosire si se plafoneaza rapid (numai imbecilii care alimenteaza de la superchargere s-i le distrug, alea le folosesti RAR de tot numai la concedii, gen 1-2 ori pe ani)
    In europa, nope, pompeaza corporatiile germane spagi la greu sa se prelungeasca astea pe combustie.
    5 5
  • George Simion
    Norvegia a marcat un nou record în calea sa de a deveni ţara maşinilor electrice, ajungând ca în anul 2023, la statistica întregului an, 82,4% din maşinile noi vândute în ţară să fie electrice cu baterii! Mai mult ca atât, maşinile cu motorizări diesel sau benzină, care nu sunt parte a unor sisteme hibride, nu adună nici măcar 5% împreună!

    în 2023, în Spania, 50,4% din electricitatea produsă a venit din surse regenerabile, trecându-se pentru prima dată în istorie de 50%. Mai exact, asta înseamnă 135 TWh de electricitate produsă anual din surse regenerabile.
    5 1
  • johnny
    VW nu mai are in portofoliu modele foarte mici cu motoare clasice, deci asta e genul de stire sa testam piata...
    Nu ar fi o miscare inteligenta pt ca anul asta se lanseaza 2 modele electrice accesibile, de la Stellantis si Renault 5 - care mai are si design atragator. VW isi imagineaza ca va avea succes cu cutiuta fara forma cum le-a mers cu Golf?
    4 0
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Volkswagen has hit back at rumours that it has delayed the market launch of the ID 2 supermini, saying it remains on track for next year.

    "Ori produsele (BEV-urile WV) sunt de toată jena și nu o să facă bani cu ascuțitoarea de ID.2, ori piața de BEV-uri pe zona respectivă nu prea există."

    ... ori ești prost de bubui :))
    5 3
  • @Andrei

    Acum puțină vreme a fost o tragedie cauzată de o stație GPL. N-am văzut să se plângă lumea că sunt periculoase, poate nu ar trebui sa stocam tone de material explozibil în fața blocului.

    Anul trecut s-a făcut scrum o parcare etajată, în Anglia, cu tot cu miile de mașini parcate acolo. La un aeroport. Initial conspiraționiștii au zis că a fost de la o electrică. Dar de fapt a fost de la un Range Rover diesel. Din nou, nu pare nimeni îngrijorat. E ok, se mai întâmplă, csfncsf.

    In schimb dutz e îngrijorat că poate se înrosește firul în viitor, când multe apartamente vor avea încărcătoare pentru ev. De parcă instalațiile electrice la blocuri au fost gândite de Dutzi și nici nu pot și îmbunătățite dacă e nevoie.
    3 3
  • Se amana electrocaZnica nu din cauza "relaxarii" normelor euro7 ci pentru ca nu se vand masini cu baterii de laptop. Indivizii au remarcat chestia asta si acum mint cum pot mai bine ca sa nu strice jucarica mai rau decat e deja. Cum spunea cineva: e usor sa vinzi masini cu baterii corporatistilor cu smartwatch si enshpe laptopuri in rucsacel. Problema devine cand vrei sa-i vinzi aluia cu ceas mecanic, indragostit de ceasul sau si de tot ce inseamna solutie cunoscuta, testata si consacrata. Pe ala il convingi mai greu. Trebuie sa vii cu un produs la fel de bun si de rezistent la testul-timpului. Ca ceasul lui care merge foarte bine de zece ani si nu are nevoie de mentenanta si updateuri.

    Se pare ca s-a cam terminat rezerva de de-aia cu gentuta roz plina de gadgeturi, cu gleznele goale si epilate si pudrati pe nasuc, ca Andreea. Producatorii au observat asta si nu stiu cum s-o dea la intors acum. :)
    2 4
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no
    5 4
  • VW a pompat zeci de miliarde in electrice, au scos 3 modele care nu prea se vand, nu au fabrici serioase de baterii (esential pentru a produce electrice) si acu foloseste soparle ca sa testeze piata sa vada cand si daca mai scot si al patrulea model, care e cel cu care ar fi trebuit sa inceapa defapt.
    In toata industria s-au pompat bani seriosi iar de scos scot doar cativa si in general cei care controleaza si productia bateriilor sau au parteneriate solide. Odata cu electrificarea, productia masinilor in sine nu mai este atat de importanta cat mai degraba productia bateriilor. Cel putin o perioada pana cand bateriile vor deveni/evolua suficient de ieftine/banale/comune incat sa devina o piesa banala precum e cutia de viteze la o masina ICE.
    La o electrica, bateria inseamna aproape totul si Vw ar trebui sa stie bine asta pentru ca au o experienta de peste 10 ani in masini electrice. Pentru cine trece cu vederea sau "a uitat", primul Golf electric a fost lansat in 2012. Ai baterii, faci masini. Nu ai, te fofilezi.
    Am vazut o analiza recenta despre productia bateriilor in 2023. CATL si BYD au peste 50% din totalul abteriilor produse anul trecut la nivel mondial. Panasonic, Samsung, SK au inca 25%. Producatorii get beget europeni si americani nu exista. Northvolt sunt la "si restul".
    Fara baterii, viata e pustiu. Nu inteleg de ce s-au oparit toate gleznele goale pe aici. China are 15 ani de eforturi de a-si construi toata industria bateriilor ale carei rezultate le vedem. Europa si Sua au 30-40 de ani de eforturi de a-si muta productia in China. Cu toate astea EU e cu coada pe sus si se viseaza verde si inforitoare dar cu productia in China.
    3 1
  • @Mateutz
    Treaba aia cu statia e GPL e de Radio Erevan.
    Nu era statie ci a fost. Si nu a fost statie de GPL ci depozit. Si nu depozita ci chiar mixa GPL. Mai exact, aveau 2 cisterne cu propan si butan si faceau mixul ca sa obtina GPL auto. Totul de la un capat la altul, absolut ilegal. Si absolut totul in mijlocul localitatii sub privirile localnicilor si autoritatilor. Si evident si sub ochii SRI care ar fi trebuit sa stie si sa traga de maneca autoritatile responsabile. Dar probabil SRI e mai preocupat cu fuste si plapume de politicieni si afaceristi romani ca sa mai aiba timp si de siguranta cetateanului.
    GPL-ul ca orice combustibil se produce doar decatre rafinarii sau se importa. Comercializarea iarasi are reguli stricte si autorizari serioase.
    6 1
  • @Creier de puiutz
    Amice... Deci nu se respectă legea și regulile alea serioase, da? Asta încerci să ne spui?

    Sper să se respecte pe unde mergi tu cu familia ta.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru