Viitorul supercar Pagani păstrează motorul V12 de la AMG

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 25.08.2010
În timp ce unele hot-hatch-uri vândute în Europa ies de la vânzare în 2011 pentru că nu respectă normele Euro 5, supercar-ul Pagani C9 va fi echipat cu un motor V12 twin-turbo de 6.0 litri şi 700 CP care va întruni aceste norme de mediu.

Înlocuitorul lui Pagani Zonda, modelul C9, va păstra motorul V12 de origine AMG la debutul pe piaţa din 2011. Modelul va putea fi comercializat şi în Statele Unite ale Americii, deoarece constructorul european de supercar-uri a reuşit să întrunească standardele stricte de emisii ale americanilor. Astfel, unitatea V12 twin-turbo de 6.0 litri va respecta normele Euro 5 şi va întruni şi standardele de mediu din California impuse pentru 2013, mai stricte decât normele europene echivalente. Din princina acestor standarde, modelul Zonda nu a reuşit să intre şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii.

Horacio Pagani va prezenta noul C9 la Salonul Auto de la Geneva din 2011. Motorul V12 de origine AMG va păstra cilindreea de 6.0 litri şi va primi două turbine pentru a furniza 690 CP şi 1000 Nm. În materie de design, modelul va fi un produs complet nou, iar numărul de componente noi va fi de 3.770. Şasiul va fi realizat din carbon şi titaniu, iar electronica va fi preluată de la Bosch.

Anvelopele lui Pagani C9 sunt dezvoltate special alături de specialiştii de la Pirelli.

Producţia lui Pagani Zonda va fi oprită în curând pentru a-i face loc noului C9. Argentinianul Horacio Pagani intenţionează să construiască 40 de unităţi pe an, iar costul unui exemplar va fi situat în preajma valorii de 900.000 de euro. Preţul acestui model justifică sumele uriaşe cheltuite pentru a întruni normele stricte de emisii impuse atât de Uniunea Europeană, cât şi de Guvernul SUA. În mod paradoxal, câteva hot-hatch-uri vândute în Europa vor ieşi din producţie în 2011 deoarece costurile de dezvoltare legate de transformarea motoarelor cu care acestea sunt echipate din Euro 4 în Euro 5 sunt prea mari şi nu sunt rentabile raportat la vânzările realizate de aceste modele.

Via | Autocar

Comentarii (4)

  • Nu cred ca e acelas motor, dar cu doua turbine atasate
    Cred ca vor folosi o versiune mai puternica a motorului folosit de Mercedes pe S/SL/CL 65 AMG. Nu ar avea sens dezvoltarea unui astfel de motor, mai ales cand AMG are deja asa ceva.
    3 0
  • Monsieur
    @noname00
    Mercedes SLS AMG, nu are motoru V12 biturbo. Are V8 aspirat.
    0 3
  • In toamna la Paris va debuta noul motor V12 aspirat de 7.0 L (700 CP) Lamborghini ce va motoriza urmasul lui Murcielago
    Este imbucurator faptul ca mai exista producatori care mai dezvolta motoare ultra performante dar care respecta si cele mai stricte norme de poluare . Unul dintre acesti producatori este Lamborghini ce va prezenta in toamna la Paris noul sau motor V12, complet nou realizat in buna traditie Lamborghini din aluminiu . Potrivit presei germane, acest V12 aspirat va avea o cilindree de 7.0 L si o putere de minim 700 CP si va motoriza urmasul lui Murcielago ce se va numi cel mai probabil Jota .
    4 0
  • @Monsieur
    Stiu ca SLS AMG are V8 de 6.2 litri. De ce mi-ai zis asta?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru