Viitorul se vede bine pentru motociclete: BMW a prezentat azi casca cu Head-Up Display și primele faruri laser moto

de Mircea Meşter
Miercuri, 06.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW este unul dintre puținii constructori care au succes major atât în zona auto, cât și în cea moto. Iar germanii își permit să împrumute tehnologii de la mașini pentru a dezvolta o versiune moto a acestora.

Târgul de dispozitive electronice și IT care are loc în aceste zile în Las Vegas a reușit să concentreze atenția tuturor fanilor tehnologiei pe zona auto, acolo unde constructorii și producătorii s-au întrecut în prezentarea unor sisteme care mai de care mai inovative despre care aceștia susțin că reprezintă viitorul industriei auto. Iar dacă accentul a fost pus pe mașinile autonome și pe soluțiile tehnice care vor transforma mașinile epocii următoare în mijloace de transport pe roți în care șoferul se va transforma în pasager, unii producători au mizat pe prezentarea unor sisteme tehnologice care vor vedea lumina zilei în versiune de serie în anii care urmează.

Este și cazul diviziei de motociclete a celor de la BMW, care demonstrează la Consumer Electronics Show (CES) Las Vegas că vehiculele pe două roți pot să împrumute cu succes unele tehnologii care și-au făcut apariția inițial pe cele cu patru roți. Iar soluțiile propuse în acest an de BMW Motorrad sunt casca cu Head-Up Display și farurile laser.

Casca propusă de divizia moto a germanilor vine cu un display din sticlă pe care sunt proiectate informații relevante legate de viteză, de treaptă, de temperatură sau de indicațiile de navigație. Soluția - care pare inspirată din ceea ce a încearcă Google să ofere prin ochelarii futuriști Google Glass - promite să elibereze motocilistul din corvoada citirii instrumentarului de bord cu prețul deturnării atenției de la carosabil. Prin noul Head-Up Display, riderii nu vor putea să păstreze privirea înainte, iar gradul de siguranță crește astfel simțitor.

Conform celor de la BMW, sistemul este alimentat de doi acumulatori incluși în designul căștii care au o autonomie totală de 5 ore.

A doua bucată de viitor oferită astăzi de BMW este reprezentată de farurile laser pe care BMW le-a prezentat în premieră pe modele precum i8 sau Seria 7. Montate pe o motocicletă K1600 GTL în versiune pre-serie, farurile laser moto reușesc să ofere o rază vizuală cu o lungime de 600 de metri, deci dublă față de tehnologiile de vârf existente la această oră pe vehiculele cu două roți. Singurul obstacol pentru transformarea acestui tip de lumini în produs de serie este legat de costuri, însă generalizarea tehnologiei la nivelul industriei în următorii ani va face ca laserul să fie din ce în ce mai prezent atât pe mașini, cât și pe motocicletele de serie ale lumii.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru