După aproape trei decenii de pauză, Renault 5 își pregătește revenirea și, nu oricum, ci ca un un model compact cu zero emisii. Debutul este programat pentru anul viitor.
Prototipurile au fost văzute deja în teste, dar, de fiecare dată, viitorul 5 electric se ascundea sub caroseria unui Clio. De această dată, electrica franceză a fost surprinsă, în premieră, purtând "hainele" de serie.
Deși acoperit de camuflaj, viitorul Renault 5 pare că nu s-a distanțat foarte mult de concept. Desigur, unele elemente au fost revizuite pentru a putea fi omologate, cum ar fi oglinzile laterale. Farurile sunt, la rândul lor, cele care se vor regăsi pe versiunea finală.
Mai observăm o priză de aer în spoilerul față, care integrează senzorul radar și mânere convenționale pentru portiere.
Nu știm exact cum arată interiorul, dar se zvonește că pasagerii vor regăsi aici un ecran, de tip tabletă, pentru sistemul multimedia, dar și un instrumentar digital de bord.
Viitorul Renault 5 electric utilizează aceeași platformă CMF-B, ca și Clio și Captur, așadar împărtășește 70% dintre componente cu acestea.
Totodată, costurile de producție vor fi cu 30% mai mici, comparativ cu Zoe.Nu în ultimul rând, reprezentanții companiei au dezvăluit deja că vor exista 4 module de baterii, așezate într-un singur strat. Astfel, acumulatorul este cu 15 kilograme mai ușor decât cel prezent pe Zoe.
De asemenea, știm că viitorul Renault 5 va avea și o versiune de performanță care va purta emblema Alpine. A fost anunțată de conceptul A290_β
via Motor1
Acesta este un fenomen din ce în ce mai frecvent, pe măsură ce Europa se grăbeşte să construiască mai multe parcuri fotovoltaice şi să reducă cererea pentru combustibili fosili."
PMC, Sheriff & Dutz - faceți onorurile
VW Polo R-Line e 37k+, cu opționale. GTI nici nu m-am mai uitat. Și motor de 1l.
Pe durata de viata a mașinii ieși mai scump cu termica.
Estimez 25-30k
Poate poate iese electrica măcar pe aproape.
În primul rând Polo R-Line pleacă de la 28.200 EUR, la ăsta bagi opționale de 9.000 și la Renault scazi pomana de stat de 11.000?
Și o comparație corectă s-ar face referitor la Clio, tot model Renault:
Clio Authentique 90 CP - 16.030
Clio diesel - 17.630
Clio TCe 140 CP RS line - 22.830!!!
Sau poate un Sandero 90 CP de 14.100 euro?
Față de estimările de 30.000, cale lungă .....pe care o parcurgi din diferența de bani!
Normal ar trebuie sa încurajeze încărcatul mașinilor pe timpul zilei la un preț mai mic.
Surplusul de energie, care nu poate fi preluata de consumatori, induce costuri importante pe care tot noi îl plătim. Febra fotovoltaicelor care a cuprins toata lumea, trebuie bine corelată cu nevoia de energie in timp real. Ne trebuie si o soluția back-up in caz ca nu se poate produce (Centralele pe cărbune nu sunt o soluție, de fapt, este de departe cea mai proasta varianta)
Ceea ce spui tu si cred ca este real, nu este o veste tocmai buna!
E ca și cum ai câștiga la loto și te plângi ca te costa sa iti deschizi un cont cu 1 mil de euro în el.
Legat de masina din articol, e doar o Dacie Spring care se va vinde la pret de Renault Megane full, autonomia va fi la fel de jenanta ca la restul, adica maxim 300 km, asa ca e fix praf in ochi.
Eu inteleg frustrarea ta de pensat, dar incearca sa te obisnuiesti cu gandul ca niciodata, repet NICIODATA electricele nu vor inlocui termicele, vor fi cumparate de foarte putini oameni, asta e, viata merge inainte, cu cat accepti asta mai repede vei fi mai fericit.
Gestionarea fluxului de energie necesar in sistem, este un lucru complicat si greu de dezbătut aici (pe lângă problemele tehnice sunt chestii politice la mijloc legate de mărimea business si cine va câștiga cel mai mult)
Fotovoltaicele si eolienele sunt soluții infinit mai bune decât centralele pe cărbune (sa cari cărbune bun de la mii de km, sa-l stochezi, sa-l faci pudra si sa-l amesteci cu gaz metan este extrem de scump, dar ai nevoie de ele ca back-up) si cele nucleare.
Nu sunt fan electrice, dar nici Giga – Contra. Ele își au rolul/aplicabilitate bine definita in momentul de fata si sunt un pas înainte. Mărimea parcul de mașini electrice trebuie sa fie direct proporțional cu puterea instalata a energie regenerabile.
Eu nu cred in 2035 numai mașini electrice, dar un 2050 este fezabil!