Oricât de dureros este trendul downsizing-ului pentru puriști, realitatea ne demonstrează că motoarele mai mici câștigă teren și duc la eliminarea monștrilor cu opt, zece sau 12 cilindri. Surse neoficiale din cadrul Audi, citate de Autocar, susțin că întreaga familie de motoare V8 ar urma să fie abandonată.
Constructorul din Ingolstadt va încerca să își reducă media emisiilor și va miza pe motoare turbo, de cilindree mai mică, și pe ansambluri hibride sau electrice.
”Planul Audi prevede ca până în 2025 gama să includă între 25 și 35% mașini echipate cu o formă de electrificare și baterii. Ar fi foarte greu să justificăm investiția într-o nouă generație de motoare V8 pentru că motoarele electrice și bateriile acestora înghit deja o mulțime de fonduri. Trebuie să ne întrebăm pentru ce ar fi bine să folosim banii de dezvoltare”, a declarat aceeași sursă.
Prin urmare, noul motor V8 dezvoltat de Audi pentru întreg grupul Volkswagen ar putea fi un fel de ”ultimul mohican”, fără șanse de a mai avea vreun urmaș. Asta, deși performanțele sunt de-a dreptul impresionante. Agregatul V8 diesel folosit de noul Audi SQ7 și de noua generație Porsche Panamera a fost catalogat drept revoluționar. Pe o piață viitoare însă, nici măcar această revoluție nu ar putea să-l salveze de la extincție în deceniul următor.
Te vei duce și tu, dulce minune a celor patru inele…Adio “mușchi” (oricum, de WRC se ocupă vărul rudimentar VW; ȋntr-atât de “prețuit” este (re)numele Audi la vârful VAG), bun venit…vehicule (pentru) feministe! Dar distracția supremă va avea loc atunci când va deveni o realitate obișnuită următoarea scenă: larve pe tocuri și cu poșetuțe se vor opri (nu ele ȋnsele, ci mașinile care le-ar conduce; precizez: nu “pe care”, ci “care”) ȋn stațiile de ȋncărcare ca să bage ȋn priză (nu ele ȋnsele, ci trepădușii cărora le-ar arunca o “atenție” acolo) monumentul de istorie care, altădată, arăta și se comporta ca un rechin: BMW.