Alianța formată din Renault, Nissan și Mitsubishi a anunțat în această săptămână o serie de decizii importante cu privire la gamele de modele.
Principala veste este că Renault se va ocupa de dezvoltarea SUV-urilor subcompacte, în timp ce Nissan va prelua sarcina de a dezvolta SUV-urile compacte. În schimb, Mitsubishi va contribui în cadrul Alianței doar cu sistemul plug-in hybrid pe care l-a dezvoltat cu succes pentru Outlander.
În acest context, oficialii Mitsubishi au admis că nu au stabilit încă o strategie concretă în privința gamei de modele pentru Europa.
"Pentru moment nu este foarte clar pentru noi. Încă avem nevoie de mai mult timp pentru a stabili direcția de viitor în Europa", a declarat Osamu Masuko, președintele Mitsubishi.
Un purtător de cuvânt al constructorului japonez a menționat că o strategie finală ar putea fi anunțată în câteva săptămâni.
"Când vine vorba despre elemente specifice regiunilor, trebuie să așteptăm până când Mitsubishi va anunța planul pe termen mediu, pentru a vedea unde se încadrează Europa în termeni de modele, volum și tehnologie", a explicat purtatorul de cuvânt.
Una dintre problemele pe care le are Mitsubishi este că toate modelele sale comercializate în Europa sunt produse în Asia.
Vânzările sale de pe Bătrânul Continent sunt însă prea mici pentru a justifica o relocare a producției într-o țară europeană.Via Automotive News
IMHO le-a lipsit nu doar o strategie deșteaptă, ci și niște designeri inspirați plus ceva experți în trenuri de rulare, care nu le lipseau deloc în... secolul trecut.
Și utilizați nu doar în divizia raliuri (inutil de rememorat FTO, 3000 GT, Lancer Evo-urile fără număr sau Pajero-Dakar-istele lor imbatabile.)
Scurt exemplu: cu câțiva ani în urmă am probat, de curiozitate, limitele economiei de benzină fezabile cu un mic Space Star (Mirage / Attrage în alte piețe) -- și am oscilat pe șosea în jurul a 3,5 l/100 km (!!!) -- n.b., cu motorul tricilindru *mare*, de 1,2 l MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system)...
Reversul medaliei: design neinspirat exterior (deși f. aerodinamic cu Cx=0,27... v. Vmax 180 km/h la doar 80 CP) și un interior total demodat de la lansare.
Plus o direcție *letargică*, suspensii moi și dizarmonice-n viraje, insonorizare mediocră, scaune la fel etc. (TopGear i-a dat parcă nota 2 din 10, chiar dacă tailandezii l-au cadorisit cu 18 din 20...)
In Europa, primul concern non europen care va avea de castigat de pe urma problemelor Renault-Nissan, va fi Hyundai -Kia, la sud coreeni n-au reusit germanii sa le puna bete in roate, nu ? Ca parca de asta au probleme francezii, englezii si italienii.
Legat de design totdeauna mi s-au parut batraioase, slabe la performante si distrofiate la detalii. Absolut aiurea. Un vecin si-a luat unul nou acum cativa ani si para anumire elemente de design erau ok. Dar marca asta absolut niciodata nu mi-a facut cu ochiul.
Nici pe piata Nord Americana nu prea mai fac mare branza. Fara investitii serioase si o schimbare radicala a strategiei vor merge din rau in mai rau. Nici o paguba din punctul meu de vedere.
Despre Mitsubishi pot avea cuvinte de laudă (socotind anumite caracteristici/modele), iar restul prefer să-l privesc cu indiferenţă, dar în niciun caz să-l dispreţuiesc. Am condus Pajero gen. II, 2.8 i4 TD, cutie manuală cu 5 trepte şi 4x4 Super Select, şi l-am considerat o splendoare, oricât aş fi eu de non-SUV-ist. La viteze mari te răsplătea cu o stabilitate de nu-ţi venea a crede. Şi puţine maşini mi s-au părut la fel de uşor controlabile ca acel Pajero. A, mă rog, nu strălucea la capitolul siguranţă, însă, pe vremea aceea, japii nu erau un exemplu vrednic de urmat în acest sens.
N-ar fi just să neglijăm nici însemnătatea sport a deja miticului Lancer Evo (am mai precizat: cel mai bun motor 2L turbo din istorie îl plasez în dreptul lui Mitsu – este strict părerea mea), dar, din păcate, tocmai ultima generaţie am putut s-o calific drept agresivă ca arhitectură frontală.
Ce mai consemnez ca pozitiv la Cele Trei Diamante? Propria linie de turbosuflante, care, alături de americanul Garrett şi de germanul KK&K, au format un fel de “cremă” în domeniu şi de care au beneficiat şi alţi producători (de exemplu, un as al supraalimentării precum Saab).
În definitiv, acest site poate reprezenta orice, niciodată însă un club, ca să nu spun familie…De automobilişti, fireşte.