Viitorul Mitsubishi în Europa este incert: "Avem nevoie de mai mult timp pentru a stabili strategia"

de Daniel Popescu, Foto: Mitsubishi
Vineri, 29.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mitsubishi anunță că are nevoie de mai mult timp pentru a stabili noua strategie comercială pentru Europa după ce partenerii de Alianță de la Renault și Nissan și-au trasat principalele obiective pe termen mediu.

Alianța formată din Renault, Nissan și Mitsubishi a anunțat în această săptămână o serie de decizii importante cu privire la gamele de modele.

Principala veste este că Renault se va ocupa de dezvoltarea SUV-urilor subcompacte, în timp ce Nissan va prelua sarcina de a dezvolta SUV-urile compacte. În schimb, Mitsubishi va contribui în cadrul Alianței doar cu sistemul plug-in hybrid pe care l-a dezvoltat cu succes pentru Outlander.

În acest context, oficialii Mitsubishi au admis că nu au stabilit încă o strategie concretă în privința gamei de modele pentru Europa.

"Pentru moment nu este foarte clar pentru noi. Încă avem nevoie de mai mult timp pentru a stabili direcția de viitor în Europa", a declarat Osamu Masuko, președintele Mitsubishi.

Un purtător de cuvânt al constructorului japonez a menționat că o strategie finală ar putea fi anunțată în câteva săptămâni.

"Când vine vorba despre elemente specifice regiunilor, trebuie să așteptăm până când Mitsubishi va anunța planul pe termen mediu, pentru a vedea unde se încadrează Europa în termeni de modele, volum și tehnologie", a explicat purtatorul de cuvânt.

Una dintre problemele pe care le are Mitsubishi este că toate modelele sale comercializate în Europa sunt produse în Asia.

Vânzările sale de pe Bătrânul Continent sunt însă prea mici pentru a justifica o relocare a producției într-o țară europeană.

Via Automotive News

Comentarii (4)

  • Hai să-mi dau cu părerea (chiar dacă-n gard poate :-)) pe tema Mitsubishi -- un gigant industrial hiper-capabil în 1001 domenii (produce de la navete spațiale și jet-fightere la hiper-trenuri sau mega-cargouri), dar care a luat-o în freză lately pe felia auto.

    IMHO le-a lipsit nu doar o strategie deșteaptă, ci și niște designeri inspirați plus ceva experți în trenuri de rulare, care nu le lipseau deloc în... secolul trecut.
    Și utilizați nu doar în divizia raliuri (inutil de rememorat FTO, 3000 GT, Lancer Evo-urile fără număr sau Pajero-Dakar-istele lor imbatabile.)

    Scurt exemplu: cu câțiva ani în urmă am probat, de curiozitate, limitele economiei de benzină fezabile cu un mic Space Star (Mirage / Attrage în alte piețe) -- și am oscilat pe șosea în jurul a 3,5 l/100 km (!!!) -- n.b., cu motorul tricilindru *mare*, de 1,2 l MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system)...

    Reversul medaliei: design neinspirat exterior (deși f. aerodinamic cu Cx=0,27... v. Vmax 180 km/h la doar 80 CP) și un interior total demodat de la lansare.
    Plus o direcție *letargică*, suspensii moi și dizarmonice-n viraje, insonorizare mediocră, scaune la fel etc. (TopGear i-a dat parcă nota 2 din 10, chiar dacă tailandezii l-au cadorisit cu 18 din 20...)
    23 2
  • Intamplarea face ca Mitshubishi face parte dintr-un grup ce are probleme din ce in ce mai mari, in Europa va ramane doar Renault, cu o gama mai redusa, Nissan si Mitshu vor disparea incet si sigur, apoi ramane de vazut cum e cu leader follower pe celelalte piete.

    In Europa, primul concern non europen care va avea de castigat de pe urma problemelor Renault-Nissan, va fi Hyundai -Kia, la sud coreeni n-au reusit germanii sa le puna bete in roate, nu ? Ca parca de asta au probleme francezii, englezii si italienii.
    13 4
  • @kiro, tailandezii cand s-au dat jos din carca elefantului, normal ca-i dau 18 din 20 :):):) Englezii, care au aflat de automobil de 135 de ani, au alte criterii. Chestie de perspectiva.

    Legat de design totdeauna mi s-au parut batraioase, slabe la performante si distrofiate la detalii. Absolut aiurea. Un vecin si-a luat unul nou acum cativa ani si para anumire elemente de design erau ok. Dar marca asta absolut niciodata nu mi-a facut cu ochiul.

    Nici pe piata Nord Americana nu prea mai fac mare branza. Fara investitii serioase si o schimbare radicala a strategiei vor merge din rau in mai rau. Nici o paguba din punctul meu de vedere.
    8 1
  • inexorabil
    Ştiţi care este cea mai profundă nemulţumire a mea legată de acest site? Nu “raşchetarea” pentru “delict de opinie” (pe care nu-l pot digera neam “grupurile strategice”, învestite, apropo, cu o putere cam discreţionară), ci…sindromul Mafia. Culmea, contestat de mulţi (inclusiv de mine), dar îndrăgit şi de alte persoane, poate chiar dintre ei…Doar că nu ghermanele constituie obiectul urii lor statornice, pe care ţin morţiş să şi-o dea în vileag, de parcă ar gândi că le-o va împărtăşi careva. Şi n-am înţeles niciodată acest nanism spiritual, care denotă un caracter frivol! OK, nu poţi să suferi nicicum şi nicicând o anumită cultură auto (raportată la o regiune sau la o ţară), dar nu-ţi dai seama că aceasta merge mai departe, totalmente impasibilă faţă de sila ta exhibată?! Tot astfel te “tratează” şi compania/marca ta “superioară”. Şi atunci cui prodest???

    Despre Mitsubishi pot avea cuvinte de laudă (socotind anumite caracteristici/modele), iar restul prefer să-l privesc cu indiferenţă, dar în niciun caz să-l dispreţuiesc. Am condus Pajero gen. II, 2.8 i4 TD, cutie manuală cu 5 trepte şi 4x4 Super Select, şi l-am considerat o splendoare, oricât aş fi eu de non-SUV-ist. La viteze mari te răsplătea cu o stabilitate de nu-ţi venea a crede. Şi puţine maşini mi s-au părut la fel de uşor controlabile ca acel Pajero. A, mă rog, nu strălucea la capitolul siguranţă, însă, pe vremea aceea, japii nu erau un exemplu vrednic de urmat în acest sens.

    N-ar fi just să neglijăm nici însemnătatea sport a deja miticului Lancer Evo (am mai precizat: cel mai bun motor 2L turbo din istorie îl plasez în dreptul lui Mitsu – este strict părerea mea), dar, din păcate, tocmai ultima generaţie am putut s-o calific drept agresivă ca arhitectură frontală.

    Ce mai consemnez ca pozitiv la Cele Trei Diamante? Propria linie de turbosuflante, care, alături de americanul Garrett şi de germanul KK&K, au format un fel de “cremă” în domeniu şi de care au beneficiat şi alţi producători (de exemplu, un as al supraalimentării precum Saab).

    În definitiv, acest site poate reprezenta orice, niciodată însă un club, ca să nu spun familie…De automobilişti, fireşte.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru