Viitorul Mercedes C-Klasse va avea si un motor cu trei cilindri

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 19.06.2009
Intregul portofoliu de modele Mercedes-Benz va fi disponbil si in versiune hibrida pana in anul 2012. Producatorul german va introduce si un motor cu trei cilindri pentru viitorul C-Klasse.

Seful departamentului de dezvoltare al Mercedes-Benz, Thomas Weber, a dezvaluit faptul ca producatorul german a inceput un program de downsizing, care va duce la implementarea unui motor cu trei cilindri pe viitorul C-Klasse. Aceasta unitate va beneficia de tehnologia injectiei directe si va fi disponibila pentru modelele care promit un consum extrem de redus de carburant. Primele modele care vor beneficia de unitatile cu trei cilindri sunt Mercedes C-Klasse, B-Klasse, A-Klasse si Smart ForTwo.

Pana in anul 2012, aproape toate modelele din portofoliul Mercedes-Benz vor fi disponibile si intr-o versiune hibrida, iar clientii vor putea opta pentru motoare cu trei cilindri si pentru alte modele. Unitatile cu trei cilindri vor fi mai usoare decat propulsoarele actuale cu patru cilindri, in timp ce vor oferi o eficienta sporita. Cu toate acestea, inginerii Mercedes-Benz vor avea de lucru pentru reducerea vibratiilor si obtinerea unui cuplu motor cat mai ridicat, inca de la turatiile joase.

Pentru a micsora costurile de dezvoltare, Mercedes-Benz isi cauta un partener alaturi de care sa creeze noile motoare.

Via | MotorAuthority

Comentarii (22)

  • 3 cilindri, nasol moment, de ce sa nu creeze un 4 cilindri mai mic si mai eficient?
    4 6
  • Stefan_SNK
    parteneriate si motoarele de aspirator
    si bmw dezvolta un motor in 3 cilindrii ...si daca stau bine sa ma gandesc se vorbeste despre un parteneriat mercedes bmw ... :)
    6 2
  • sa vedem expertii ce zic :))
    @ tds - ce experienta ai tu in domeniul motoarelor auto sau in dezvoltarea acestora?
    -aceeasi intrebare si pt urmatorii experti.

    Eu unu las pe cei care se ocupa la propriu de asa ceva sa isi spuna cuvantul. Aici nu e vorba de design si de gusturi :).
    9 6
  • @rmy - mai "expertule", tu stii ce inseamna un motor cu 3 cilindri, stii de ce sunt mai putin rafinate?, ai mers cu asa ceva in viata ta?
    daca da, atunci ai sti la ce m-am referit in comentariu, dar tu probabil esti un expert al combustiei interne, atata timp cat face "poc" nu conteaza ca troncane din toate incheieturile masina...
    5 2
  • LauCalin
    "Pentru a micsora costurile de dezvoltare, Mercedes-Benz isi cauta un partener alaturi de care sa creeze noile motoare."
    Si poate cei mai buni in motoare de mic litraj si supraalimentate in acest moment sunt cei de la VW.
    3 5
  • De ce sa te legi la cap cand nu te doare?
    vai de mine! da' ce s-a intamplat cu ei?! criza, criza, dar nici chiar asa ! eu vreau un motor echilibrat !
    0 6
  • IMGthis
    toyota are motor de 3 cilindri pe iq nu? si motoru pe benzina de pe smart cati cilindri are?
    oricum de la smart la C-Klasse "e multa masina"
    what's next baterie de 9v reincarcabila un motoras electric si il numim hybrid, deabia astept
    1 2
  • @tds
    vezi vw polo 3. Si da, am condus polo 3 cilindri, "frustratu-le" :))))))
    6 5
  • @rmy - condu si un fiat punto 1.2 cu 4 cilindri si ai sa vezi care motor e mai rafinat
    cat despre partea cu frustrat asa o fi, dar m-ai distrat copios, ia zi ai ridicat capota la motor vreodata?
    2 9
  • @tds
    Da, i-am ridicat capota, am facut si revizia consumabilelor, Doamne ajuta, maini am si ochi de citit.

    Partea cu frustratu am exagerat, imi cer scuze.
    Stiu diferenta intre un motor cu 3 cilindrii si unul cu 4. Dar sunt convins ca inginerii, mergedes, bmw, care or fi ei au cunostinte mult mia vaste decat mine si daca ajung la concluzia ca un motor cu 3 cilindrii poate fi rentabil atunci mi se pare absurd ca eu sau oricine altcineva fie si din service reno, bmw....samd sa spuna ca motorul in 3 cilindrii e o prostie.

    Cele mai multe comentarii pe Automarket le citesc ca pe bancuri ...altceva nu le pot considera.

    Numai bine
    10 2
  • Fantinescu Sebastian
    astia pun motor de Matiz pe Mercedes! Ce fraieri! orice prost isi da seama ca crapa motoru dupa 1 km! Am un Opel Senator 3000 cmc v6 12valve si va pap pe toti in buzunar! hehe! Ce tare sunt!
    2 15
  • @rmy - inteleg ce vrei sa spui nici eu nu prea bag in seama comentariile de aici, poate m-am agitat si eu prea mult, dar nu prea vad o limuzina mercedes cu motor 3 cilindri, asta ma deranjeaza. numai bine si tie
    2 0
  • 3 zylinder
    si eu merg tot pe 4 cilindrii (minim).mai mult ca sigur ca un propulsor de 3 cilindrii va da batai de cap inginerilor.si cum mercedes cauta un partener pt dezvoltarea motoarelor, acela va fi bmw mai mult ca sigur.Si daca baga motoare vw, atunci e clar si cu ei.Sunt total impotriva downsize-ului dar daca asa evolueaza piata nu ai ce face.Nimanui nu-i convine, dar altfel un producator puternic va suferi aceeasi soarta ca americanii.Motoare mari, costuri mari, si altii le va fura felia de placinta din fata, oferind motoare mai mici, mai usore, si chiar mai puternice.Riscul e prea mare sa mearga pe propulsoarele vechi.
    0 0
  • brunetul
    pistoane
    3 pistoane???Si o dacie ii mai tare!!!! Dar hibridul mai trage ceva...Mercedesul e fain....Dar nu prea are viteza...Foarte bine....Oricum trebuie in oras 50 in afara 90 pe autostrada 130.....
    0 6
  • rus alin
    2,3,4 cilindri
    Din 4 cilindri se obtin puteri incredibile ale motoarelor, folosind turbine, chiar la cilindree de 1.4 se obtine peste 170 CP (vezi VW) sau 1.2 si 140CP. Din 3 cilindri cu cilindree de 1.1 se obtine in laborator 130 CP momentan, suficient de fiabil pentru a fi introdus pe piata. Din 2 clindri se obtin motoare de motocicleta extrem de puternice. Deci...
    8 3
  • @rus alin
    prietene,motoarele de motociclete sunt altceva..turatii mari,putere la turatii foarte mari si trag 200-300 kg nu 1,5-2 tone.asta-i diferenta mare..cat va rezista un motor mic pus pe o caroserie relativ grea?nu prea mult,crede-ma.
    2 2
  • Mercedes-Benz
    Si eu care credeam ca Mercedes imprima tendintele, si nu e cel care se grabeste sa se inscrie in ele... :P
    Downsizing-ul presupune reducerea cilindreei sau a numarului de cilindri in cazul de fata, in consecinta rezultand un motor cu gabarit, greutate si frecari interne diminuate.. automat asta duce la un consum mai mic...
    Parerea mea e ca atat timp cat constructorii afirma sus si tare ca obtinerea unei puteri mai mari dintr-o cilindree mai mica, nu se face in detrimentul fiabilitatii, downsizing-ul este o idee buna... Daca motorul mic, supraalimentat cu ajutorul turbocompresorului este solutia pentru a mai castiga timp pana la epuizarea resurselor de petrol, atunci asa sa fie!
    3 0
  • Un nene
    Lasati polemicile
    E drept ca majoritatea oamenilor sunt nedumeriti de decizia Mercedes. Motoarele in 3 cilindri sunt ceva mai "dezechilibrate" decat cele in 4 si vibreaza mai mult, de aceea nu sunt foarte agreeate. Ma gandesc ca probabil Mercedes va monta arbori de echilibrare pe aceste motoare, in genul diesel, pentru a reduce vibratiile, desi cred ca o astfel de solutie tehnica este in contradictie cu avantajul major al unui motor cu cilindri mai putini: simplitate tehnica si greutate redusa.
    Una peste alta, de abia astept sa vad ce scot, sunt foarte curios!
    2 1
  • 3 cilindri pe C Klasse
    Cred ca stiu nemtii mai bine ca noi ce au de facut.
    Si mine mi se pare cam putin dar am incredere in ei. Cu siguranta nu-l vor lansa in productie daca testele nu vor iesi ok.
    0 0
  • Hunter
    Da pedale nu ii pun ?! Adica ce atata chinuiala ?! Ca tot e tendinta asta de a face masini cat mai ecologice....baga niste pedale si cu sistem din ala de pinioane ca la biciclete.....cu "18 viteze"....sau daca nu sa ii decupeze podeaua ca doar am vazut toti desene cu Flinstones'...deci am avea habar cum sa prindem viteza :))))
    1 2
  • ha ha ha
    hmmm
    PAI FRATE-MIU ARE O SKODA FABIA CU MOTOR DE 1.2 IN 3 PISTOANE-ADICA TOT 3 CILINDRI,80 CAI PUTERE,CARE MANINCA MAXIM 4 LITRI DE BENZINA.SI POT SPUNE CA E DESTUL DE GREA MASINA,DAR MERGE BINE.SI VW POLO ACELASI MOTOR DE FABIA.SI OPEL CORSA ARE DE 1.3 IN 3 PISTOANE-SI E DIESEL-SI MERGE BINE SI E ACELASI MOTOR CARE E IMPRUMUTAT DE LA FIAT.UN MOTOR MIC,NU INSEAMNA NEAPARAT CA E UN MOTOR SLAB SAU PUTUROS.SI 80 DE CAI REPREZINTA TOTUSI CEVA.SUNT MASINI MAI MARI CA GREUTATE SI DIMENSIUNI,CARE AU MOTOARE MARI SI N-AU ASEMENA PUTERE(EX.:LOGAN,CARE ARE1,5-DIESEL,CU MAX-85CAI,MEGANE TOT DE 1,5-DIESEL-TOT ASA,ETC---DACA VA INTERESEAZA,MAI CAUTATI SI VOI SI GASITI).SI NU E VORBA CA S-A PROSTIT MERCEDES-UL,CI PUR SI SIMPLU CAUTA SA FACA FATA PIETEI SI SA SCOATA MASINI MAI FIABILE SI CU CONSUM CAT MAI MIC,ASTA DEOARECE NU TOATA LUMEA VREA LIMUZINE;SI MERCEDES-UL ACOPERA,CA MAI TOATE MARCILE AUTO,O GAMA LARGA DE PIATA,NU NEAPARAT GAMA LIMUZINELOR.SI MAI ALES,SPUNE ARTICOLUL,CAUTA PARTENER PENTRU DEZVOLTAREA PROPULSORULUI.SI MAI AU UN ATU:AU SINGURELE MOTOARE GARANTATE UN MILION DE KILOMETRII FARA SA NECESITE INTERVENTIE MECANICA.EU UNUL CRED,DEOARECE AM VAZUT ASEMENEA MOTOARE SI STIU CA NEMTII NU MINT.SI IN PLUS,LE-A CAM SUFLAT DACIA PIATA,CU MOTOARELE ECONOMICE DE LA RENAULT.INTREBARE-V-AR PLACE SA CONDUCETI UN MERTAN-MASINA DE CATEGORIE SUPERIOARA- CAM LA ACELASI PRET CU O MASINA DE ALTA MARCA(MAI PUTIN APRECIATA)?
    1 3
  • @ ha ha ha
    Ma bufneste rasul cand vad ce cretinitati scriu unii... ba papagalule de unde scoti tu cifrele alea? de unde are gluma aia de motor de la fabia 80 de cai cand de fapt sunt 60 respectiv 70 CP, consumul mediu e de 5.9% nu 4. Bine, in primul rand trebuia sa te intreb cum dracu compari tu o zumzaitoare de 1200cmc pe BENZINA cu un motor echilibrat de 1500 DIESEL? Pe langa asta te asigur ca si un biciclist care pedaleaza in paralel cu tine e mai rapid... e normal sa o ridici in slavi sa nu te simti PROST de alegerea facuta... ei bine, nu te simti tu dar te simt altii...
    Orice va face Mercedes nu se va compara cu basinile produse de alti constructori pana acum...
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru