Esential
300 | de cai putere va avea cea mai puternică versiune a motorului rotativ instalat pe viitorul Mazda RX-8. |
165 | de cai putere va oferi viitorul motor pe benzină Sky de 2.0 litri. |
300 | de cai putere va avea cea mai puternică versiune a motorului rotativ instalat pe viitorul Mazda RX-8. |
165 | de cai putere va oferi viitorul motor pe benzină Sky de 2.0 litri. |
În următoarea perioadă, Mazda îşi va concentra atenţia asupra noii generaţii RX-8, modelul sportiv devenit iconic pentru constructorul japonez. Urmaşul actualului RX-8 va fi de fapt versiunea de serie a conceptului Shinari şi implicit primul exponent în producţie al noului limbaj de design Kodo. Treptat, liniile vor fi preluate şi de celelalte modele ale gamei Mazda.
În premieră pentru istoria modelului, noua generaţie va adăposti sub capotă şi un motor diesel de tip Wankel. Versiunea de top va fi însă asigurată de o unitate rotativă pe benzină Renesis 16X, dispus să transmită roţilor până la 300 de cai putere şi să propulseze sportiva de la 0 la 100 de km/h în mai puţin de 5 secunde.
Anul viitor, în gama Mazda îşi va face loc şi noua generaţie de motoare Sky, diesel şi benzină, caracterizate de un consum redus de combustibil şi emisii conform normelor de poluare Euro 6. Crossover-ul CX-7 va fi primul model sub capota căruia vor debuta motoarele Sky, urmat la scurt timp şi de berlina Mazda6. În cazul lui CX7, consumul va scădea cu 10 procente, în timp ce Mazda6 va înghiţi cu 15% mai puţin combustibil.
Unitatea pe benzină Sky de 2.0 litri şi 165 de cai putere se laudă deja cu un consum mediu de 5.6 litri şi o valoare a emisiilor de 130 g/km, mulţumită injecţiei directe. La rândul său, propulsorul diesel Sky promite un consum mediu de numai 4 litri/100 de km şi emisii de 105 g/km.
Motoarele Sky vor fi adaptate un an mai târziu, în 2012, platformei noi pe care va fi lansat noul Mazda6. Inginerii lucrează în prezent la reducerea substianţială a masei platformei, pentru ca în final această să cântărească cu 600 de kilograme mai puţin decât actuala, adică aproape 30%.
Mazda nu va abandona nici proiectul care prevede lansarea unui vehicul hibrid în 2013, proiect în care a investit până în prezent aproape 900 de milioane de euro.
via | autoblog
http://www.rx8blog.com/shinari-concept-new-mazda-rx8/