Industria auto din Marea Britanie riscă să fie afectată semnificativ de ieșirea statului din Uniunea Europeană, în contextul în care există șanse ca începând din 1 ianuarie 2021 să fie implementată o taxă vamală de 10% pe bunurile exportate pe Bătrânul Continent.
Într-o astfel de situație, pe lângă producătorii de nișă britanici, Nissan ar fi una dintre cele mai afectate mărci. 75% dintre vânzările Nissan în Europa sunt realizate cu mașini produse la uzina din Sunderland, în timp ce restul de 25% provine de la uzina din Barcelona.
Prin urmare, oficialii Nissan susțin că o taxă vamală de 10% i-ar pune în imposibilitatea de a vinde mașini în Europa, întrucât creșterea prețurilor cu 10% ar îndepărta clienții într-un moment în care concurența este foarte puternică.
"Nu am fi viabili. Pur și simplu nu am fi capabili să ne vindem mașinile", afirmă Gianluca de Ficchy, președintele Nissan Europa.
O soluție de compromis ar fi ca Nissan să mute producția lui Juke sau Leaf la una dintre uzinele partenerilor de la Renault, însă acest lucru ar necesita o perioadă de adaptare de câțiva ani.
"Ipoteza mea este că vom rămâne în Europa cu o uzină în Marea Britanie", a adăugat de Ficchy în acest context.Nici uzina Nissan din Barcelona nu traversează o perioadă prolifică, în contextul în care japonezii au concediat deja 600 de angajați, iar partenerii de la Daimler au anunțat că vor opri producția pick-up-ului Mercedes-Benz Clasa X începând din luna mai. "Este un subiect pe care îl examinăm. Trebuie să revizuim strategia noastră pentru Europa, inclusiv la uzina din Barcelona", a mai precuzat de Ficchy.
Problemele celor de la Nissan sunt amplificate de scăderea înmatriculărilor în Europa cu peste 20% în 2019, la mai puțin de 400.000 de unități.
Via Automotive News
Comentarii (0)