Viitorul luxului Mercedes își arată fața: un prototip de șase metri semnat Maybach va fi prezentat în această săptămână

de Mircea Meşter
Luni, 15.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes duce în California în weekend-ul care urmează un concept care anunță ideile pe care-și va baza viitorul gama de lux Maybach. Prototipul Vision Mercedes-Maybach 6 are e un coupe futurist și are, așa cum îi spune numele, aproape 6 metri lungime.

Concursul de eleganță care are loc anual în Pebble Beach (California) va avea în weekend-ul care urmează un oaspete de clasă: un prototip limuzină-coupe pe care constructorul german îl dezvoltă pentru a prezenta limbajul de design pe care se vor baza probabil viitoarele generații ale modelelor din segmentele de lux ale pieței.

Semnat de Mercedes-Maybach, noul concept Vision 6 ne este prezentat deocamdată în două teasere care ne oferă o primă privire asupra părții frontale și profilului prototipului german. Conform informațiilor oferite de Daimler, vorbim de o mașină cu o lungime de aproape 6 metri, deci cu aproape un metru peste actuala generație S-Klasse, limuzina gamei actuale germane.

Marca Maybach a fost eliminată de Daimler din propriul portofoliu acum patru ani, în locul său fiind construite versiuni de lux ale lui S-Klasse botezate cu numele fostului brand. Astăzi, exclusivistul Mercedes-Maybach S600 este singurul model din actuala gamă care poartă numele fostei mărci, însă noul concept ne oferă indicii legate de un potențial coupe high-end.

Nu există încă informații legate de tipul de propulsie utilizat pe conceptul german, însă primele zvonuri indică un potențial motor electric de putere ridicată.

via Mercedes-Benz

Comentarii (10)

  • Exagerat de lung...
    7 13
  • inexorabil
    Poate mă ȋnșel (chiar vreau!), dar grila de radiator propusă de MB aduce cu cea consacrată a lui…Buick.
    http://zombdrive.com/images/2008-buick-lacrosse-10.jpg
    Ȋn exemplul dat, grilele nu sunt identice, ȋn sensul că zăbrelele conceptului prezentat de MB sunt mai numeroase și mai subțiri, dar forma ansamblului este aceeași.

    De fapt, noul gen de arhitectură față a fost introdus, tot ȋn 2016, de Mercedes-AMG GT3 (care m-a suprins neplăcut prin prisma acestui fapt, deși admir motorul NA) și, din păcate, va continua cu GT R. Oricum, ȋmi vine greu să accept acest regres estetic față de…SLS AMG. Dar ce ziceți dacă nu cumva și față de...300 SL ?!

    Evident, ideea de limuzină-coupé nu este nouă, dar…să-mi fie cu iertare: chiar a ȋnțepenit imaginația designerilor din curtea lui Daimler? Zărne, Vlase, voi ce credeți, fraților? Aceasta să fie noua configurație frontală pentru următoarele modele MB? Așa arată “viitorul luxului” ȋn viziunea constructorului premium nr. 1 al lumii? Precizez că este exclusiv opinia mea: dacă lucrurile vor “evolua” astfel, atunci dați-mi voie să emit ipoteza că partea frontală a lui Cadillac CT6 s-ar ridica cu o clasă peste cea pe care (sper că nu) o va oferi S-Klasse / Maybach.
    http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2015/04/2016-Cadillac-CT6-grille.jpg

    Nu uitați: vorbim despre actualul lider mondial al creațiilor premium! Eu, unul, dacă aș fi aparținut comunității de clienți fideli lui MB și care se uită și pe lângă “siglă” (nu doar la ea…ȋnțelegeți substratul), ȋn mod sigur aș fi simțit un ȋnceput de ȋngrijorare…
    11 0
  • Exelero 2.0???
    9 0
  • inexorabil
    Apropo de Maybach: adevărul este că și la Maybach (când era marcă separată) se găsea acest tip de grilă, dar nu era supradimensionată și ȋn niciun caz nu era desenată ȋn manieră Buick.
    Măcar dacă ar fi fost ales design-ul fostei divizii de superlux – ar fi fost altceva.
    8 1
  • @Inexorabil - nu cred ca se va asemana cu Buick. Dar inteleg ingrijorarea, insa nu cred ca vor semana prea tare in ansamblul masinii...eu asa sper. Ramane sa asteptam pozele finale :)

    Legat de acelasi concept de grila de pe GT3, aici este putina istorie la mijloc. Aceasta grila a fost folosita inca de la inceputul anilor pe mai multe modele de cuse. Un moment special totusi a fost in 1952 cand aceasta grila a fost folosita pe un Mercedes 300SL W194 in cursa Panamerica, iar actualul Mercedes-AMG GT3 se vrea a fi un urmas al acestui model: https://mercedes-benz-publicarchive.com/marsPublic/en/instance/ko/3rd-Carrera-Panamericana-1952.xhtml?oid=7705
    Nu cred ca Mercedes va adopta acest model de grila si pe alte modele, aceasta grila fiind adresata exlusiv modelelor super-sport.

    Dar intradevar, ca un fan al marcii sunt dezamagit oarecum de calea de design urmata de catre Mercedes, in special pentru modelele consacrate, anume C, E si S. Precum spunea un articol Automarket, prea mult indigo strica. Clasa S a surprins foarte placut cu designul lansat pe ultimul model W222, sa spunem ca C W205 oarecum din cauza dimensiunilor mai reduse poate fi delimitat de S, insa dupa ce a aparut si E-ul cu exact acelasi design, am fost foarte dezamagit. Nu spun ca e urat, dar s-a pierdut acea individualizare a modelelor. Sa nu ma inteleaga lumea gresit, modelele Mercedes sunt deosebit de frumoase, dar au ajuns sa semene foarte mult intre ele, si chiar un ochi bine antrenat are nevoie de anumite repere pentru a le delimita.
    Daca in trecut am blamat Audi pentru copy paste exagerat, acum am ajuns in acelasi punct si cu Mercedes :(
    Unii vor spune ca acelsi exercitiu de design a fost si in anii 80-90, cu W201, W124 si W 140, dar diferentele intre aceste modele erau totusi mult mai mari si erau multe elemente prin care se puteau diferentia intre ele.

    Sa vedem cum va arata noul Maybach, care sper sa fie o oaza de schimbare in peisaj :)
    9 1
  • inexorabil
    @raduvlase, mă impresionează cunoștințele tale despre MB – se vede că ești, ȋntr-adevăr, un pasionat al mărcii.

    Cu toții știm că perioada de pionierat a automobilismului s-a caracterizat prin caroserii destul de asemănătoare, tocmai fiindcă toată lumea se afla la ȋnceput de drum, deci ne referim la un aspect cât se poate de firesc, chiar și la nivelul anului 1952, de care ai pomenit. La fel, n-am putea atribui ȋn mod special, musai, mort copt, o anumită configurație unei companii sau alteia (deși este bine că există stiluri consacrate), dar, ȋn anul de grație 2016, modelele trebuie să fie cât mai diferite ȋntre ele, ușor de distins, chiar ȋn cadrul aceluiași producător. Măcar că la ȋnceputuri toate farurile, de exemplu, erau rotunde la fieșcare, acum ȋnsă nu se admit asemănări și cu atât mai puțin coincidențe…doar dacă ești vreo firmă-butic chinezească dornică de imitații. Adică ar fi ilogic și rușinos să te…inspiri de la alții, iar dacă n-ai avut nicio intenție ȋn acest sens, atunci se cuvine, totuși, ca verificarea finală să-ți insufle convingerea fermă că ai creat ceva cu adevărat original. Cu alte cuvinte, a nu stârni nedumeriri și bănuieli reprezintă principiul-fanion al unei politici sănătoase de management automobilistic.

    Ca să nu mai abstractizez, uite ăștia ai mei (mânca-i-ar puricii :) ), protejații lui Obama, au izbutit un mic miracol cu Cadillac CT6 (nici el ireproșabil; spatele chiar nu-mi place), dar, până atunci, se cam complăcuseră ȋn standardizare, mai ales ȋn privința interioarelor! – mi se pare ridicol să “vizionezi”, ȋn linii mari, același bord la ATS, CTS, XTS și Escalade, micile diferențe fiind accesibile doar ochiului bine antrenat, cum ȋi spui tu. Oare ce-ar fi crezut…Harley Earl, corifeul lui “GM’s Art and Color Section” ?
    5 0
  • @inexorabil, @raduvlase a explicat foarte bine. Grila verticala este rezervata doar pentru modelele sport de varf ale marcii. De exemplu, AMG GT nu o are, dar apare pe AMG GTR.

    De ce si pe Maybach?. Pentru ca face parte intrinseca din istoria lor.

    https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/classic/maybach-a-legend-lives-on/
    1 1
  • @inexorabil - pleiada de modele care inunda piata, de la toti producatorii, duc la limitari in exprimarea designului. Sa nu uitam cateva aspecte importante: 1) traditia marcii 2) restrictiile legislative 3) restrictiile inginerilor
    La marcile care se respecta (nu discutam aici de modelele exotice), in special BMW si Mercedes, de-a lungul zecilor de ani au pastrat oarecum aceeasi idee de design (mai mult sau mai putin) la aproximativ toate modelele. Daca te uiti la un Mercedes din 2016 sau un Mercedes din 1960 le recunosti instantaneu. La fel si la BMW, identitatea cu grila fata impartita in doua segmente este trademark-ul lor...chiar si pe modelele i intalnesti acest element (foarte important) de design. Sa nu uitam de Alfa Romeo, un alt exemplu interesant.
    La alte marci, mai de volum, aceasta identitate se schimba la anumite intervale de timp (Peugeot anii 90, anii 2000, Ford anii 80, 90, 2000, Renault anii 90, in prezent si exemplele pot continua).
    La fel si prietenii tai americani, care la fel au deja o identitate foarte clara in piata. Mie mi se par cei mai de luat in seama producatori americani (ma refer la Cadillac), restul sunt de duzina. Lincoln se vrea si el acolo, dar parca nu au reusit asa de bine...sau cel putin asa am eu impresia.
    6 0
  • inexorabil
    Zărne, dar nu ți-ai exprimat părerea: ȋți place acest tip de grilă la MB? Nu contează că pe modelul cutare este aplicată și pe modelul cutare nu. Se consideră că, ȋn viitor, va fi un element definitoriu al segmentului de lux (probabil că va fi reanimată divizia Maybach, prefigurată de conceptul prezentat ȋn articol, dar nu-i exclusă nici ipoteza ca sub-brandul Mercedes-Maybach să rămână pe poziții), de aceea te ȋntreb: ești de acord? Eu ȋmi mențin poziția inițială…

    Dar să nu creadă nimeni că insist pe temă; dacă este să mă deranjeze ceva, atunci…tot peste Ocean poate fi localizată cauza. Ah, Vlase, torni gaz peste focul…meu. Glumesc, evident, dar nu mi-aș permite să te contrazic: ȋn momentul de față, nicio altă marcă din SUA nu pare la fel de atractivă precum Cadillac, dar știm prea bine ȋn ce direcție: mașini sport. Taman domeniul ȋn care ar fi fost logic și normal să se afirme…Buick.

    La urma urmei, dacă Trishield-ul i-ar fi aparținut lui VAG, BMW sau Daimler, nu cred că ar fi fost tratat cu dosul, așa cum i s-a ȋntâmplat tocmai din partea corporației pe care a fondat-o, dar și din partea așa-zisei moștenitoare legale a acesteia (apropo, ȋngrămădiți mai sunt chinezii ăștia – să le vinzi pur și simplu Opel Astra “rebranduit” Excelle XT, apoi Verano GS…și ei să se simtă vrăjiți; eu nici “moca” n-aș fi primit…fiindcă “badge engineering” ȋnseamnă cancerul automobilismului).
    1 0
  • @inexorabil, eu intotdeauna am asociat genul asta de grila cu masina chinezeasca. Sincer, nu imi place foarte tare. O gasesc ... kitchoasa?

    Oricum ... ce vreau sa spun este ca te obisnuiesti cu un design. De exemplu cu Mercedes in trecut nu mi-a placut niciodata la lansare, dar dupa cativa ani, pur si simplu treceam in tabara cealalta.

    Cu defunctul Maybach, e mai special. Design-ul ala nu mi-a placut niciodata si nu imi place nici in ziua de azi. Pur si simplu mi se pare de-un chinezism feroce. Faruri, grila, spate, tot. Interiorul e alta poveste, dar exteriorul, m-a dezamagit intotdeauna.

    Eu zic sa avem un pic de rabdare pana vor ridica cortina complet. Nu stiu de ce, dar am senzatia ca de data asta va fi diferit. Cred c-au nimerit-o. Doar cateva zile si vom sti mult mai multe :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru