Viitorul lui Ford Mondeo este incert: modelul nu va primi o nouă generație în SUA, însă americanii susțin că vor îmbunătăți versiunea europeană

de Daniel Popescu
Vineri, 27.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford susține că va introduce îmbunătățiri pentru Mondeo în acest an, însă presa internațională speculează că americanii ar putea decide să nu dezvolte o nouă generație, întrucât măsura a fost deja anunțată pentru piața din SUA.

Ford a anunțat în această săptămână o reconfigurare majoră a gamei de modele pe care o comercializează în Statele Unite. Printre modelele afectate se numără și Fusion, numele sub care este comercializat Mondeo în SUA, despre care americanii au anunțat că nu va primi o nouă generație.

Informația vine astfel să confirme cel puțin parțial speculațiile apărute încă din luna decembrie cu privire la intenția celor de la Ford de a renunța la Fusion și Mondeo.

Pentru moment, reprezentanții Ford din Europa s-au limitat să transmită un comunicat publicației Automotive News în care afirmă că "Mondeo va primi o serie de îmbunătățiri în acest an, inclusiv în cazul versiunii hibride." Totuși, aceștia nu au făcut nicio mențiune cu privire la noua generație Mondeo, care ar trebui să apară în preajma anului 2020.

"Anunțul Ford face ca viitorul lui Mondeo să fie greu de justificat. Vânzările din Uniunea Europeană sunt mult mai scăzute decât erau cu un deceniu în urma", afirmă Ian Fletcher, analist al companiei de consultanță IHS Markit.

Potrivit datelor oficiale furnizate de Ford, Mondeo s-a comercializat în Europa în aproape 14.000 de unități (PDF) în primele 3 luni ale anului, în scădere cu 17% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Un alt indiciu că viitorul lui Mondeo în Europa este incert a fost furnizat chiar de producătorul american. Ford a anunțat în luna noiembrie că va investi 750 de milioane de euro în dezvoltarea uzinei pe care o deține la Valencia (Spania), cu scopul de a produce acolo noua generație Kuga, exact la singura uzină europeană care produce Mondeo.

În contextul în care vânzările slabe nu ar mai justifica producția europeană, una dintre opțiunile pe care le-ar avea Ford ar fi să exporte Mondeo din China, acolo unde modelul are în continuare vânzări bune. Informația a apărut de altfel anterior în presă internațională, însă a fost negată de oficialii Ford la vremea respectivă.

Via Ford (PDF), Automotive News

Comentarii (6)

  • segmentul D de volum
    tot scade de la an la an - exceptie Passat care mai misca cat de cat din cauza flotelor - pana se va stinge in cele din urma natural, precum monovolumele.

    Dintre toate persoanele pe care le cunosc si s-au decis pt o masina noua, cei mai multi au ales SUV-uri sau alternativ, hatch-uri de clasa mica /compacta. Din toata curtea interioara a ansamblului de blocuri unde locuiesc de peste 16 ani, masinile noi aparute sunt SUV-uri. Vorbesc doar de masini noi, nu sh. Inclusiv eu, cand va fi sa renunt la sedanul din prezent, adica cat de curand, voi alege altceva decat sedan. Sedanul este un gen de masina invechit, batranicios, nepractic iar la revanzare pierderea e foarte mare fata de alte tipuri de caroserii sau clase.
    11 11
  • Segmentului D de gândire
    Bă!
    Camionul şi botu-mblănit reprezintă miezu la dodoaşcă în capu' tău.
    Visele umede ale tale si ale celorlalţi cocalari din ansamblu' sunt cele date de plimbatu cu camionu' prin oraş .
    Bă dragă! Dacă scoţi capu' din "ansamblu" vei vedea că majoritatea vor normalitate.
    4 6
  • Este și ăsta un motiv pentru explozia SUV-urilor, să te simți ciudat că vecinii au SUV și tu nu.

    Ford greșește dacă renunță la sedanuri, inclusiv pe piața din SUA au de gând să facă asta.
    9 2
  • Cum adica greseste renuntand la sedanuri? La genral vorbind daca un produs nu aduce profit sau marja de profit este insignifianta te debarasezi de "gaura neagra" si te concentrezi pe "vedete". Le dezvolti, le promovezi agresiv pentru ca concurenta se misca si reactioneaza la cererea pietei.
    1 3
  • Efectul de turma ... cum sa aiba ala si eu nu :) Daca parcarea e 70% SUV...bai trebuie si eu...ca raman dreaq cu batranul sedan....nu mai fac fata....vin astia se parcheaza peste mine :))),

    PENAL / PENIBIL / DEZASTROS mod de a gandi.
    9 1
  • @ vianu

    Pe piața din SUA berlinele încă se vând bine, după SUV, Ford este singurul constructor care va renunța la ele.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru