Viitorul Lotus Esprit, rival de 550 CP pentru Audi R8

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 12.06.2009
Lotus se pregateste sa aduca pe piata sportivelor de performanta viitorul Esprit, un model care va incerca sa rivalizeze cu Audi R8.

Piata supercarurilor se pare ca devine destul de tentanta si pentru constructorul britanic Lotus, care pregateste o reiterare a modelului Esprit. Modelul sportiv, care va dispune de un motor posterior, va tinti un segment de piata pe care se afla deja Audi R8 si Lamborghini Gallardo.

Cele mai noi informatii despre modelul britanic anunta o gama de propulsoare destul de variata, cu unitati in 6, 8 sau 10 cilindri, ultima versiune urmand sa fie gandita pentru a se bate cu concurentii enumerati mai sus. Pentru a putea oferi motoare competitive, Lotus va trebui insa sa apeleze la Toyota, care va oferi o unitate regasita in gama Lexus.

Este vorba despre propulsorul V10, de 4.8 litri, regasit pe modelul de performanta LF-A, capabil sa dezvolte 550 de cai putere. Pentru cei mai putin pretentiosi, Lotus va oferi si o versiune entry-level echipata cu o varianta mai puternica, de aproximativ 300 de cai putere, a motorului V6 de 3.5 litri, regasit si pe Evora. Va exista insa si o varianta de mijloc, reprezentata de un motor V8 capabil sa livreze 400 de cai putere.

Versiunea de top, echipata cu V10-le de 550 de cai putere, va deveni cel mai rapid model din gama Lotus, fiind capabil sa atinga o viteza maxima de peste 320 de km/h. Pretul pe care il va percepe Lotus pentru modelul sau sportiv va fi cuprins intre 80.000 si 170.000 de euro, in cazul celei mai puternice versiuni.

via | Zercustoms

Comentarii (6)

  • ok
    uite o marca care tace si face :)
    bravo lor !
    4 1
  • de ce le da toyota celor de la Lotus motorul de pe LF-A ma rog modelul de strada care va iesi bazat pe LF-A. Nu risca sa nu se mai vanda la fel de bine avand in vedere ca in lumea supecarurilor lotus e mul mai sonor decat lexus, iar motarele sunt aceleasi ca la lexus, 3,5 v6, 5.0 v8 probabil cel de pe is-f care are 400 de cai, si 4.8 v10 cu 550 cai.
    iar cu motorul omnivore ce s-a mai intamplat?
    3 0
  • Old school
    Seamana cu Lamborghini Diablo SV...se pare ca old school revine in forta. Salut! :)
    2 3
  • prudentul
    @Oly
    În imagine este vechiul Esprit, cel nou nu ştim cum arată. Old school este, din păcate, mort pentru totdeauna. Muzica bună a murit la începutul anilor '90, rock-ul bun aşijderea, filmele simple şi cu feeling la fel, urmăririle cu maşini se randează din staţii grafice, piloţii cascadori s-au reprofilat. Acum prostimea e-n extaz în faţa lui Nano şi Smart Fortwo şi are orgasm la vederea Fiatului 500. Asta după ce s-au bucurat că dispare Pontiac-ul, căci, nu-i aşa, tot ce vine de la ticăloşii ăia de americani merită să ardă-n iad.

    Aşa că old school a murit. Downsizing, puteri reduse, consum redus, dimensiuni reduse - uneori - până la limita penibilului, chinezi care cumpără tot ce le cade în mână. Formula 1 plictisitoare, comentatori de F1 idioţi. Vehicule electrice şi hibride. Jocurile Need For Speed de peste 5 ani vor fi cu Fiat 500 şi tătici Nanometrici. În loc să facă "vrum vrum" vor face "bâzzzz bâzzz". Fiind electrice, la fel ca stivuitoarele din depozite, nu vor mai avea nevoie de NOS.

    Mi-aş dori să pot retrăi anii '80...în altă ţară.
    3 2
  • prudentul
    super coment-ul , daca vrei sa retraiesti anii 80 tre sa mai astepti vreo 10 ani sa ajunga romania la stadiul ala , acuma suntem inca prin 70 :)))
    2 0
  • @prudentul
    scade cilindreea, scade consumul, scad emisiile dar creste puterea: x5m/x6m au 4,4l si 555cp fata de 5,0l de pe m5/m6 cu "doar" 507cp... nu te contrazic cu electricele si alte buburuze "trendy"..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru