Viitorul Lexus GS va avea o versiune F rivală cu AMG şi M

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 07.10.2010
Lexus ţinteşte segmentul modelelor premium de performanţă şi promite publicului său o versiune F a viitorului GS. Modelul ar urma să preia motorul V10 de 5.0 litri de pe fratele IS-F.

Esential

450 de cai putere ar urma să aibă viitorul Lexus GS-F.

După ce Mercedes şi BMW şi-au reînnoit oferta pentru segmentul premium, odată cu lansarea noilor generaţii E-Klasse şi Seria 5, Lexus plănuieşte o revenire în forţă, cu noua generaţie a modelului GS. Japonezii urgentează procesul de dezvoltare, după ce şi Audi a anunţat că va lansa anul viitor, la Salonul Auto de la Geneva, o nouă generaţie a best-seller-ului A6.

Noul GS testează în acest moment noua platformă, cu un comportament mult mai sportiv, dar şi gama de motorizări revizuită. Pentru a obţine o eficienţă îmbunătăţită şi performanţe pe măsura rivalilor săi, modelul japonez va adopta noi motoare pe benzină.

Prima opţiune, cea entry-level, va include un motor V6 de capacitate mai mică, capabil să înlocuiască actuala unitate de 3.5 litri. Cu toate acestea, motorul prezent pe actualul GS nu va fi abandonat, inginerii niponi lucrând la îmbunătăţirea performanţelor pentru a putea înlocui actualul motor V8 de 4.6 litri.

O versiune hibridă nu este însă exclusă, trenul de propulsie urmând să fie compus dintr-un motor electric asistat de unitatea V6 entry-level, de nouă generaţie.

Deşi se va renunţa la versiunea cu motor V8, Lexus plănuieşte să se revanşeze în faţa fanilor săi cu o versiune de performanţă, de talia mult mai celebrelor M5 şi E63 AMG.

Pentru a putea râvni însă la acest segment, Lexus va avea nevoie de un motor puternic. Deşi are în prezent în portofoliu o adevărată capodoperă tehnologică, motorul V10 de 4.8 litri, al actualului LF-A, Lexus va introduce sub capota lui GS-F unitatea V8 de 5.0 litri a fratelui mai mic, IS-F.

În aceste condiţii, bagajul de putere al japonezului de performanţă ar putea ajunge până la 450 de cai putere. Cu toate acestea, GS-F va încerca să compenseze printr-o masă redusă, obţinută prin folosirea din abundenţă a fibrei de carbon. Nu vom vedea însă pe stradă o asemenea versiune mai devreme de 2013.

via | 4wheelsnews

Comentarii (18)

  • nu o sa poata vreodata chinezii sa se rivalizeze cu nemtii
    7 13
  • GS-F(450 cp) rival cu E63 AMG (525 cp) , M5 si RS6 (cele 2 din urma si ele cu peste 550 cp cred cand or sa apara) nu cred ca va avea sanse...
    7 6
  • Ivanoff
    @gigel
    Mare ïnteligent"esti Gigele!!!
    Lexus,e divezia de lux a celor de la Toyota,la fel cum Infinty e a celor de la Nisan...
    Cum poti scrie asemenea cretinisme,de fapt cum poti scrie la ce intelect ai?...
    Cat despre puterile estimate de "lambo"...dc arunci o scurta privire pe fisele tehnice ale acestor masini f usor vei observa ca orice Toyota/Lexus practic orice produs asiatic, e simtitor mai usor decat omologul lor european prin prisma materialelor si tehnologiilor utilizate si in acest caz raportul putere greutate poate fi foarte usor in avantajul asiaticilor...
    15 6
  • adevaru-i ca multi habar n-au ce-i lexus stiu de bmw audy ....ceva frantuzisme...in rest na....va spun eu ...stiu pe unu cu o matza din 93 care cand i-am zis de lexus nu a stiut ce-i aia ...lexus. asa ca ....
    11 6
  • @ian
    ia zi-ne tu cu ce se mananca Lexus pt k noi suntem copii mici.
    inafara de calitate, lux si siguranta ce iti mai ofera.....
    daca stai sa te gandesti BMW,Audi,Alfa Romeo,Mercedes si altele au cate o istorie de aproape 100 de ani
    are si Lexus 20 de ani de existenta si gata frate prestanta si istorie.......
    numa prostii vorbesc unii.......
    11 8
  • off...
    pt ca Toyota sa se bata de la egal la egal cu concurentu Vw trebuia ca cineva(Lexus)sa apara si sa se lupte si cu Audi...
    6 4
  • @tzenu_bmw
    tu compari audi cu lexus??amice scuza-ma ca iti zic dar daca gandesti asa o sa mergi o viata cu scuterul...
    atat vreau sa zic si toti care sufera sa stea sa reflecteze asupa ei:cand o sa mearga beduinii si toti oameni desertului cu audi vw si bmw prin desert atunci sa aveti ceva de comentat....
    7 10
  • @edi80
    tri-oul german vinde anual cate 1 milion de unitati fiecare deci........
    lasa-i pe cei de la lexus ca ei se chinuie sa treaca de cifra de 200k-300k.
    cifrele vorbesc....
    7 4
  • @tzenu_bmw
    amice iar esti pe langa subiect!! am contestat eu cifrele?despre ce era vb si ce spui tu...stiu ca ei merg pe principiul mult si prost si copy+paste dar nash asta e viata...imp e ca sunt destui melteni sa ramana in cap..:))
    4 7
  • @edi80
    calitatea masinilor Lexus este laudabila , dar n-am auzit de probleme legate de vanzari putine la masinile nemtesti ( in afara de o stire recenta legata de inchiderea unei uzine Opel din Belgia chiar pe acest site : http://www.automarket.ro/stiri/opel-va-inchide-la-sfarsitul-anului-uzina-sa-din-anvers-belgia-33761.html ) si nu sunt strain de lumea automobilistica ; in schimb am auzit ca Mitsubishi ( nu stiu sigur daca si Subaru ) a avut probleme financiare si TOATA lumea stie de recall-ul Toyotelor datorat unor defectiuni la sistemului de franare

    un lucru e sigur , Lexus n-are nicio sansa in fata BMW-urilor M ( nu ca as fi fan BMW )
    8 6
  • tzenule draga cand cumperi o masina nu prea cred ca neaparat istoria e elementul decisiv din lista prioritatilor ...sunt fan bmw dar ma seaca unii.......in fine chestiune de gust .lexus e...naspa ca n-are istorie....
    7 5
  • @AdrianosFidi
    amice cu solenza.. poti sa ne spui si noua ce probleme au avut cei de la toyota si pt ce s-a facut recall?poate stii tu mai multe k tot zici ca nu esti strain de lumea automobilistica... noi nu vb de vanzari amice...fii mai atent pe viitor;)
    2 9
  • @AdrianosFidi
    amice traiesti pe alta lume!!! recall au facut toate firmele inclusiv cele germane...si cu probleme mai mari decat toyota!! ex: bmw 750-760!!
    tu de asta nu iti cumperi o toyota sau un lexus si mergi cu solenza ca au fauct recall?:)))) pustiule lasa fanteziile cu femei ude si masini puternice germane si revino cu picioarele pe pemant!!
    2 9
  • @edi80
    au fost intradevar probleme si la alte marci , dar nu atat de mari , iar pe recall-ul de la Toyota il stie toata lumea intrucat a aparut la stirile PRO TV , PRIMA TV ... ( adica nu doar in editiile de stiri / emisiuni pentru automoblie ) ;

    iar prostiile astea "mergi cu solenza" si "fanteziile cu femei ude si masini puternice germane" nu stiu de unde ai scos ; ai cumva puteri supranaturale ? =))

    haideti sa nu-l supara pe "edi80" ca poate ne blesteama
    4 3
  • @AdrianosFidi
    pustiule eu ca tine am fost tu ca mine..poate niciodata!!;)
    pai daca tot a fost asa mediatizat recall-ul de la toyota si tto te bati cu pumnul in piept ca stii tu tot zi si in ce a constat problema si cum au remediat-o...... pustiule te anunt ca ai prins ceva din din zbor dar nu stii nimic! recall-ul a constat in schimbarea mochetelor de vara care se presupunea ca ar putea bloca pedala de acceleratie! toata treaba s-a rezolvat la reprezentanta in 5 min timp in care au schimbat mochetele!!!
    nu am puteri supranaturale insa mi-am dat seama din poza ta mirobolanta si plina de aspiratii marete pe botul unei solenze....
    2 7
  • @edi80
    intradevar la faza cu recall-ul nu am stiut care a fost motivul , credeam ca problema e la pedale , nu ma asteptam deloc la altceva ; iar la faza cu poza ai dreptate, niciun repros ; dar asta nu inseamna ca nu stiu NIMIC si ca poza e miroblanta si plina de apiratii , doar m-am sprijinit de botul masinii .

    inca ceva , eu nu ma bat cu pumnul in piept , spre deosebire de tine care tot imi zici "pustiule" de parca ai avea vreo dovada ca esti expert in automobile si mai matur ca mine , care , dupa ce scrii , arata de fapt ca esti imatur
    4 1
  • @edi80
    si nu trag concluzii aiurea cum ai facut tu cand mi-ai zis ca am "fantezii cu femei ude si masini puternice germane" de parca as fi obsedat ; nu ca mie tie sau oricarui baiat / barbat nu i-ar placea
    4 0
  • @ AdrianosFidi:
    Corect, pune-l la punct ca e neobrazat de la o vreme! :))
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru