Esential
450 | de cai putere ar putea să dezvolte viitorul Honda NSX. |
Renaşterea legendarului Honda NSX este fără îndoială unul dintre cele mai speculate subiecte auto ale acestui deceniu. Supercarul japonez şi-a câştigat de-a lungul vieţii o reputaţie greu de umbrit, pe care fanii şi-au dorit-o reeditată într-o formă contemporană.
După abandonarea proiectului care viza dezvoltarea unui urmaş pentru NSX din cauza unor dificultăţi materiale, noi zvonuri despre intenţiile Honda ies la suprafaţă. Constructorul asiatic plănuieşte renaşterea lui NSX într-o formă ceva mai modestă dar mai accesibilă publicului larg.
Mai multe voci vorbesc despre o soluţie de compromis, cum ar fi preluare platformei actualului Accord, ceea ce ar însemna că viitorul NSX ar urma să renunţe la arhitectura cu motor central, în favoarea uneia cu motor frontal. Vestea nu este una foarte fericită pentru pasionaţii supercarurilor, însă Honda promite că va încerca să păstreze propulsia posterioară şi să nu apeleze la tracţiunea integrală.
Sub caroserie, inginerii Honda vor instala un motor V6 de 3.5 litri asistat şi de o unitate electrică, principala noutate a modelului. Ansamblul le va permite japonezilor să ofere axei spate o putere cuprinsă între 400 şi 450 de cai putere.
Resursele vor fi nevoite însă să pună în mişcare un supercar a cărui greutate este estimată la 1600-1700 de kilograme. Valoarea ar putea fi redusă doar dacă Honda va încerca să folosească materiale uşoare.
via | autoblog
Mai departe, din cauza costurilor, in traducere libera a "budei financiare" in care se afla, modelul va fi accesibil publicului larg. Cu alte cuvinte, "ne-am luat-o in barba cu nsx la vanzari, incercam acum o clientela cu alta plaja a coeficientului de inteligenta. Vom construi un "supercar" pentru Costel, economistul interesant, care nu-si permite ceva mai sus de 15000 de euro si este injurat in fiecare zi de carutasii de pe banda de urgenta". Inca o bila alba.
Cel mai tare imi place ca au renuntat la arhitectura cu motor central. Poate vom afla ca platforma va fi una de honda civic, caz in care masina se va scutura ca un catel iesit din apa, la trecerile de cale ferata. Bila nr.3
Bravo honda, succesuri marete. Asteptam cu interes vesti de genul asta.
Asa ca tine-ti pliscu si mai da o brazda cu coasa tarane ca nu ai fata de motocositoare Honda, in mod sigur nici nu-ti poti permite la salariul tau de papagal sa-ti cumperi o Honda, fie ea si cositoare.
exista mai multe variante pentru noul NSX:
http://autoworld.wordpress.com/2008/07/29/rendered-speculation-new-2010-acura-nsx/honda-nsx-2010-sketch-img_2/
http://www.autospies.com/news/2010-Honda-NSX-still-coming-40618/
http://en.last-video.com/video-advertising-honda-nsx-2010
http://www.globalmotors.net/spy-pictures-honda-nsx/
http://www.icars.sg/2008/419/honda-nsx-stopped/
http://www.autosusadoshonda.com/20090820-noticia-carro-nsx/
http://autoworld.wordpress.com/2008/04/01/new-2010-honda-nsx-look-at-shown-photos/
http://futureauto.blogspot.com/2009/02/2010-honda-nsx.html
http://blogs.internetautoguide.com/6600470/auto-news/new-pictures-future-honda-nsx-race-car-and-potential-street-car/index.html
http://www.zerotohundred.com/2009/auto-news/honda-to-race-shelved-nsx-replacement-model-at-2010-super-gt-series/
Ultima "schita":
http://www.motortrend.com/features/auto_news/2010/1011_honda_nsx_gets_new_lease_on_life/index.html
Cel mai aproape de serie este cel care a castigat editia 2010 din JAPAN 500 GT:
http://www.gizmag.com/hondas-nsx-supercar-replacement-shows-its-face/13930/ , modificata pentru "strada"
09.1990
Modelul NS-X (New Sports eXperimental) este punerea in proba practica a conceptului cu acelasi nume ce este prezentat lumii automobilistice la 2 Februarie 1989 la vestitul Salon Auto nord-american de la Detroit. In serie, modelul ce va apare dupa jumatatea anului 1990, ne intampina cu sloganul "De la inovatie la senzatie; viziune si realitate" si este nu numai capodopera auto a firmei Honda ci si a intregii industrii auto nipone, precum si a celei asiatice, intre modele de serie, iar asta pentru cel putin un deceniu de la lansarea sa.
Tehnica de ultima ora din perioada aparitiei sale, materialele rare folosite in constructia motorului si a structurii sale si alte detalii inspirate direct din sporturile cu motor, dar si constructia sa in regim manual (dar nu limitat) si faptul ca, este prima masina de serie curenta din lume construita integral pe un sasiu si caroserie din aluminiu, dovedesc ca, acest model supersport este un produs high-tech care cel putin in teorie promite mult.
Pentru inceput este lansata pe piata doar varianta coupe cu motor la 3.0L, abia cinci ani mai tarziu (Martie 1995) acesteia fiindu-i alaturata si o alta de tip targa, motorul cu capacitate marita lasandu-se si el asteptat alti doi ani. In ciuda lansarii "cu dreptul" pe piata auto mondiala, acest model nu va cunoaste cu adevarat succesul mult visat decat in primii sai ani de viata, cifra medie de 200 buc./an privitoare la vanzarile sale din ultimii ani vorbeste o limba clara si nici chiar cele 18.600 unitati construite in cincisprezece ani nu sant de domeniul succesului. Daca dilema este faptul ca, numele Honda nu este un nume cu rezonanta la aceasta clasa auto, publicul potential nu neaparat atras de un design impropriu si fara vreo traditie in lumea supercar-urilor si intrarea unei marci de duzina in sectorul acesta sau ca, publicul desi foarte incantat de comportamentul masinii, pretul relativ mic pentru aceasta clasa de masini, refuzand totusi un bolid construit perfect in tipica maniera nipona, lipsindu-l astfel de un carcater propriu, nu se va stii niciodata. Cert este ca, modelul a supravietuit in programul ofertei constructorului mai mult decat oricare rival al sau, devenind la clasa sa, unul dintre cei mai longevivi competitori, sfarsitul productiei sale ce este prevazuta odata cu sfarsitul anului 2005 fiind anuntat abia in iulie al aceluiasi an.
Modelul in toate variantele sale este proiectat, dezvoltat si fabricat exclusiv in Japonia.
Motorizarile intercontinentale:
Europa:
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 274CP (TM) -1990-1997-
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 256CP (TA)
- 3.2L -24V-DOHC -VTEC - la 280CP (TM)
America de Nord:
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 270CP (TM) - 1990-1997-
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 252CP (TA)
- 3.2L -24V-DOHC -VTEC - la 290CP (TM)
Japonia:
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 280CP (TM) - 1990-1997-
- 3.0L -24V-DOHC -VTEC - la 265CP (TA)
- 3.2L -24V-DOHC -VTEC - la 280CP (TM).
Galerie foto:
http://www.hondafan.ro/modele.php?id=175
NSX - Editii Limitate 1992-
NSX-T 1995-
@Zarnesteanu, sper ca ai inteles ca poza aia reprezinta NSX-ul vechi. Daca vorbesti insa de prototipul recent propus pentru serie cu motor V10(la care intre timp s-a renuntat, dar nu si la design), eu ti-as recomanda un consult oftalmologic sau un curs de perceptie imbunatatita, ceva.
Nici eu nu ma omor dupa ce zice Honda ca vrea sa faca, dar traim alte vremuri si schimbarile sunt inevitabile. Le putem accepta sau nu. Deocamdata, asa prosti cum sunt, au inca profit maricel, n-au inchis fabrici, n-au dat afara, etc. Deci, financiar vorbind, sunt castigatori, chiar daca pasionatii sau admiratorii sai cam maraie.
In ultimul rand, spune-mi te rog, ce arhitectura are Lexus LF-A. Sau Aston Martin. Sau Ferrari 612 si 599. Sau Maserati GT. Opaaa, cumva motor fata-tractiune spate? Clar, sunt niste looseri astia, ar trebui sa le dea Zarnesteanu niste lectii. LOL
Un supercar accesibil unei mase mai mari este un supercar care se vinde. Cel vechi era destinat unui segment mult prea ingust si de-aia nu a avut succes, desi matura pe jos cu 355-ul la vremea lui.
Urmatoarele masini au tractiune spate-motor fata si se descurca, zic eu, destul de bine: Mercedes SLS, Lexus LF-A, Aston DBS, Ferrari 612 si 599, Nissan GT-R, si lista poate continua. Deci...
Pana la urma, o fi sau n-o fi pe placul fanilor stilului old-school Honda ce vor sa faca ei acum, dar sunt cam singurii care au avut profit, n-au dat afara si n-au micsorat salarii, asa ca, dpdvd financiar, sunt castigatori.
http://www.fastestlaps.com/track7.html
95. Honda NSX-R 1:14.60 126 '02 280 / 1270 Sportauto
sta bine, nu ?
Nu postez la toate articolele despre Honda. Doar acolo unde mi se pare ca e ceva de adaugat. Sau acolo unde sunt provocat. Asa am facut si fac si in cazul Volkswagen/VAG. Verifica daca nu crezi.
In alta ordine de idei, ceea ce vrea Honda sa faca mi se pare aiurea rau de tot ca sa nu spun "o mare prostie"...Na c-am spus-o...
In primul rand, vor sa foloseasca o platforma totusi veche (e in uz de prin 2000). Daca te-ai oparit cand VAG a facut Exeo pe platforma de A4 vechi, atunci ar trebui sa te loveasca greata si acum. Mai ales fiindca platforma respectiva a fost gandita pentru o tractiune fata, nici macar pentru o integrala. Masinile pe care le-ai dat tu ca exemplu sunt gandite de la bun inceput pentru performantele astea. Sa pui 3-400 de cai pe o punte spate care n-a fost gandita pentru o asemenea sarcina mi se pare carpaceala. Loser (cu un singur "o"; cu doi "o" nu exista substantiv si chiar daca ar exista, ar insemna cu totul altceva) behaviour, seriously..