În vreme ce actualul Ford Focus ST se bucură de o primire bună din partea publicului şi se pregăteşte să primească faceliftul versiunii standard, inginerii Ovalului Albastru lucrează deja la versiunea de performanţă Focus RS.
Vechea generaţie s-a bucurat de succes în rândul europenilor, motiv pentru care şi actualul model va fi declinat în versiune RS.
Potrivit unor informaţii publicate de Autocar, noua generaţie Ford Focus RS va renunţa la vechiul motor de 2.5 litri în favoarea unui EcoBoost cu patru cilindri, împrumutat de la actualul Ford Mustang. Propulsorul pe benzină va garanta puţin peste 300 de cai putere şi va trimite resursele către puntea faţă.
Pentru a răci cum se cuvine acest motor, Ford a gândit deja un spoiler frontal cu o priză de aer supradimensionată, surprinsă într-o serie de fotografii spion.Planurile iniţiale promiteau lansarea noii generaţii Focus RS la începutul anului viitor, însă Stephen Odell, şeful Ford Europa, a refuzat să confirme planurile pentru un astfel de model.
Foto: autokult.pl
Focus RS joaca in cu totul alta liga decat orice VW dopat mentionat de tine. Se adreseaza unei clientele total diferite. Este ca si cum ai reprosa unui Land Cruiser ca-i lipseste ceva ce exista pe X5.
Deasemenea nu inteleg de ce clientela ar fi diferita. Profilul clientului care alege o asa masina este aproximativ acelasi - pasionat de masini, pasionat de sport, isi permite si stie ce vrea/ce primeste cand alege o asa bijuterie. La volanul acestor masini nu vor exista niciodata oameni care se plang de taxe/consum/intretinere.
Iar legat de motoarele dopate, sunt posesorul unui 1.0 EcoBoost si sunt convins ca am facut o alegere mai mult decat excelenta, iar in ziua in care imi voi permite, as alege oricand un 2.0 360 CP de pe A/CLA/GLA 45 AMG, 1.6 270 CP de pe RCZ R, 2.0 400 CP (in caz ca se va concretiza) de pe Golf R 400. Sunt fanul motoarelor dopate, mi se par o alegere excelenta iar in cazul in care sunt exploatate cum trebuie, duc cat o benzina aspirata.