Ford Focus RS, cea mai puternică versiune a compactei de la Ford, ar putea să se întoarcă pe piaţă în compania unei motorizări EcoBoost de 2.3 litri. Potrivit celor de la Pistonheads, unitatea este dezvoltată în Statele Unite ale Americii şi furnizează aproximativ 350 CP. În timp ce această informaţie nu a fost nici infirmată şi nici confirmată, cei de la Ford au anunţat faptul că noul Focus RS va avea un diferenţial faţă activ, cu alunecare limitată, produs de britanicii de la GKN. Aceeaşi companie furnizează şi diferenţialul activ din gama BMW M.
Spre deosebire de actualul Ford Focus ST, noul RS are o cilindree mai mare şi un nivel de putere mai ridicat. Însă, noul RS va păstra configuraţia cu tracţiune faţă, după cum ne dau ne înţeles reprezentanţii Ford. Totodată, noua generaţie a lui Focus RS va păstra caroseria cu cinci uşi, element cheie al noii generaţii Focus. La vremea debutului noului Focus, reprezentanţii Ford au justificat lipsa versiunii de caroserie cu trei uşi pe fondul vânzărilor slabe realizate de aceste versiuni de caroserie în raport cu costurile de dezvoltare ridicate.
Noul diferenţial al lui Ford Focus RS promite să reducă dramatic fenomenul de torque steer.
Compensarea acestui fenomen a fost o preocupare pentru mai toţi constructorii care au dezvoltat hot-hatch-uri cu tracţiune faţă şi un nivel de putere ridicat. Divizia OPC de la Opel a apelat la un diferenţial mecanic special, pe când diferenţialul pe care îl vor folosi cei de la Ford va fi programabil şi ar putea să permită mai multe setări. Toate setările promit un plus de tracţiune în toate situaţiile.Via Pistonheads
rs500 a fost produs numai in 500 buc ,ma gandesc ca s-au epuizat instant :D