Viitorul Focus RS va împărţi motorul 2.3 turbo cu Mustang

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 17.02.2012
Cei de la Top Gear spun că noul Ford Focus RS va împărţi motorul cu Mustang. Propulsorul va avea patru cilindri în linie şi dezvoltă peste 325 CP.

Motorul viitorului Ford Focus RS va dezvolta cel puţin 325 CP şi va fi împrumutat şi de Ford Mustang, anunţă cei de la Top Gear. Unitatea va fi supraalimentată şi va avea o cilindree de 2.3 litri. Cei de la Ford vor păstra configuraţia cu tracţiune faţă, deoarece clienţii nişei pe care vor să o atace nu doresc greutatea suplimentară adusă de un sistem de tracţiune integrală şi nu vor plăti în plus pentru aceasta. În plus, un eventual sistem de tracţiune integrală nu ar avea loc pe Focus RS în compania şasiului sport fără ca inginerii Ford să modifice semnificativ podeaua.

Noua generaţie a lui Focus RS va fi oferită doar în versiunea hatchback cu cinci uşi, cei de la Ford renunţând la hatchback-urile cu trei uşi odată cu noua generaţie a modelului lor de segment C. Motorul EcoBoost care va echipa noul Focus va fi oferit ulterior şi pe Mustang, propulsorul fiind o alternativă viabilă pentru versiunile entry-level ale modelului iconic al constructorului american.

Propulsorul va debuta iniţial pe Mustang, urmând să primească ceva mai multă putere odată cu adaptarea pentru montajul transversal pe caroseria lui Focus.

Pentru a compensa dispariţia motorului turbo cu cinci cilindri în linie provenit din gama Volvo, cei de la Ford pregătesc o surpriză din punct de vedere auditiv. Astfel, deşi noul motor va fi mai puternic decât predecesorul său, cei de la Ford ar putea echipa noul RS cu un sistem activ de anulare a zgomotelor şi de sinteză a sunetelor, tehnologie pe care o pregătesc şi pentru viitorul Mondeo. Practic, Focus RS ar putea avea un sistem audio special, care să-i confere motorului o tonalitate anume atunci când este auzit de la interior. Cei de la Audi au introdus deja un asemenea sistem în gama lor, sistem oferit alături de motorizarea TDI V6 de 3.0 litri echipată cu două turbine.

Via | TopGear

Comentarii (3)

  • Octavian
    pentru asta costa sistemul de top de la Audi 7000 euro?

    In loc sa fie cat mai natural amplifica prin boxe. Probabil ca si viitoarele masini electrice tot asa vor fi. Ambient mode.....no sound, Tractor mode...TDI sound, Racing mode.....sunetul unei pisici 320i, Dream mode....sunetul unei masini de F1.
    6 3
  • mustang cu motor de 2.3 si 4 cil ??? hehe
    le-o venit mintea la cap ?
    dar tractiune fatza ? pai la cat de grea e vita aia de masina numa-n scartzaituri de roti o sa fie

    focus imi place mult
    1 2
  • Un singur lucru ma deranjeaza
    Ca au 5 usi! De ce? ST nu mai e chiar asa de sexy? De ce si asta tre' sa fie la fel? A, motorul e prea tare!!! 325 cp? Asa tata! Ma-ntreb cat o sa aiba RS500?
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru