Esential
710 | CP dezvolta propulsorul V8 al lui Ferrari Enzo |
Ferrari lucreaza la viitoarea generatie a lui Enzo, iar pasionatii acestei marci incep sa isi puna intrebari legate de motorizarea acestuia. Conform unei surse citate de CarsUK, italienii au de ales intre un propulsor V12 si o unitate V8. Inginerii Ferrari testeaza ambele variante de motorizari, dar conducerea casei italiene ar agrea versiunea in care “inima” noului Enzo bate sub forma unui V8.
Propulsorul V12 testat de italieni produce 812 cai putere, in timp ce unitatea V8 livreaza 710 cai putere. Ferrari Enzo poarta numele fondatorului constructorului italian si a fost produs din 2002 pana in 2004 in 400 de exemplare.
Modelul actual dispune de un propulsor V12 de 6.0 litri care livreaza 651 de cai putere la o turatie de 7.800 rpm si dezvolta un cuplu motor de 657 Nm. Enzo accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 3.3 secunde si poate atinge o viteza maxima de 350 km/h. Spintul de la 0 la 400 de metri este parcurs in 11 secunde, timp in care supercarul italian ajunge la viteza de 219 km/h.
via | WCF
V12 inseamna perfectiune tehnologica.
cred ca te inseli amarnic.............
deabea V8-urile de generatie noua se pot lauda cu fiabilitate cat de cat mare in schimb v12 nu prea........
Adevarul e ca ai si fata de inginer. Profilul, nu mai zic...
caut sa agat si io ceva femei.........
da din pacate nu gasesc numa sandilai trifati(nu e cazu tau,cred....)
Mda
esti total aiurea in legatura cu subiestu
in viitor cred ca te rezumi la titlu subiectului inainte de a posta
in rest numa bine dom'Maistru.......
în altă ordine de idei cel mai eficient motor este fără doar şi poate în configuraţia v8! are o configuraţie nobilă şi eficientă din pc. de vedere al performanţelor, emisiilor, confortului (perfect echilibrat, vibraţii minime) etc.
un v12 e mai greu (acest lucru dăunează inclusiv manevrabilităţii), are multe piese mobile care consumă energie suplimentară, iar cel mai adesea puterea reală e mai mică decât cea calculată "teoretic", consumă şi poluează mai mult (are cilindri în plus de hrănit) etc.
w16 de pe bugatti veyron nu are rolul decât de a lăsa impresia nobleţii la superlativ. iniţial vw dorea să implementeze un w18 derivat din "lipirea" a 3 motoare 6 în linie. au renunţat la idee datorită dezavantajelor arătate mai sus la comparaţia dintre v8 şi v12, cu menţiunea logică că un v16(sau w16) e mai puţin eficient ca un v12 (sau w12 de la vw). ...e ca la patinaj artistic - o parte tehnică şi una artistică).
altminteri motoarele cu 16 cilindri nu sunt inventate de vw, ele fiind utilizate cu performanţe (eficienţe) mai mari ori mai mici de la auto union în perioada interbelică, cadillac, până la mărci exotice precum cizeta în anii 90 şi chiar după 2000. motoarele v18 au o istorie asemănătoare! (intraţi pe wikipedia!) în esenţă, teoretic prin creşterea nr. de cilindri se poate mări capacitatea cilindrică a motorului dar păstrând un alezaj şi o cursă a pistonului care să permită o turaţie ridicată din care să rezulte şi o eficienţă aşijderea. în realitate cu câţi mai mulţi cilindri cu atât mai multe piese, piese în mişcare care consumă energie, fiabilitate mai redusă etc. ... ineficienţă!
în ceea ce priveşte marca ferrari aici totul se schimbă. un ferrari v12 este un vis...
@automarket
ce site de rahat aveti comunistilor! de ce mi-ai sters complet comentariul anterior? ASTA E ULTIMUL COMENTARIU!
imi bag pula in site-ul vostru!!!
In 10 ani o sa fie in muzee toate V12/V8/V6 etc....si o sa le auzim motoarele pe internet doar. Asta e un pacat dar ce sa-i faci daca evoluam.