Viitorul Ferrari Enzo ar putea primi un motor V8

De Cornel Șocariciu
Publicat Duminica, 20.12.2009
Noua generatie a lui Ferrari Enzo ar putea avea sub capota un propulsor V8 care sa livreze 710 cai putere.

Esential

710 CP dezvolta propulsorul V8 al lui Ferrari Enzo

Ferrari lucreaza la viitoarea generatie a lui Enzo, iar pasionatii acestei marci incep sa isi puna intrebari legate de motorizarea acestuia. Conform unei surse citate de CarsUK, italienii au de ales intre un propulsor V12 si o unitate V8. Inginerii Ferrari testeaza ambele variante de motorizari, dar conducerea casei italiene ar agrea versiunea in care “inima” noului Enzo bate sub forma unui V8.

Propulsorul V12 testat de italieni produce 812 cai putere, in timp ce unitatea V8 livreaza 710 cai putere. Ferrari Enzo poarta numele fondatorului constructorului italian si a fost produs din 2002 pana in 2004 in 400 de exemplare.

Modelul actual dispune de un propulsor V12 de 6.0 litri care livreaza 651 de cai putere la o turatie de 7.800 rpm si dezvolta un cuplu motor de 657 Nm. Enzo accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 3.3 secunde si poate atinge o viteza maxima de 350 km/h. Spintul de la 0 la 400 de metri este parcurs in 11 secunde, timp in care supercarul italian ajunge la viteza de 219 km/h.

via | WCF

Comentarii (13)

  • incet incet incep sa dispara motoarele V12 :( sunt de acord ca trebuie reduse emisiile poluante, dar asta deja e exces de zel... nimic nu poate inlocui rezervele de putere si fiabilitatea unui V12.
    V12 inseamna perfectiune tehnologica.
    11 7
  • si un W16 ce e atunci? Atata vreme cat performantele vor fi aceleasi, nu vad de ce nu. Nu sunt deacord cu ideea de downsizing, cu atat mai mult cu cat suntem luati de prosti in legatura cu emisiile propriilor masini, dar daca aste e scuza dezvoltarii unor motoare mai performante pastrand nr redus de cilindrii.. :p e bine. C'est la vie.
    2 9
  • Vasi27
    V12..........fiabilitate???????????
    cred ca te inseli amarnic.............
    deabea V8-urile de generatie noua se pot lauda cu fiabilitate cat de cat mare in schimb v12 nu prea........
    2 7
  • Mda.....
    Lasa-ne....
    @tzneu_bmw_manele

    Adevarul e ca ai si fata de inginer. Profilul, nu mai zic...
    8 1
  • tzenu_bmw ce cauti tu pe situl asta...?
    6 1
  • RR
    ce sa fac frate.....
    caut sa agat si io ceva femei.........
    da din pacate nu gasesc numa sandilai trifati(nu e cazu tau,cred....)
    Mda
    esti total aiurea in legatura cu subiestu
    in viitor cred ca te rezumi la titlu subiectului inainte de a posta
    in rest numa bine dom'Maistru.......
    2 7
  • ferrari
    sper că ferrari va merge pe soluţia v12. ăsta a fost dezideratul lui enzo ferrari dintotdeauna!
    în altă ordine de idei cel mai eficient motor este fără doar şi poate în configuraţia v8! are o configuraţie nobilă şi eficientă din pc. de vedere al performanţelor, emisiilor, confortului (perfect echilibrat, vibraţii minime) etc.
    un v12 e mai greu (acest lucru dăunează inclusiv manevrabilităţii), are multe piese mobile care consumă energie suplimentară, iar cel mai adesea puterea reală e mai mică decât cea calculată "teoretic", consumă şi poluează mai mult (are cilindri în plus de hrănit) etc.
    w16 de pe bugatti veyron nu are rolul decât de a lăsa impresia nobleţii la superlativ. iniţial vw dorea să implementeze un w18 derivat din "lipirea" a 3 motoare 6 în linie. au renunţat la idee datorită dezavantajelor arătate mai sus la comparaţia dintre v8 şi v12, cu menţiunea logică că un v16(sau w16) e mai puţin eficient ca un v12 (sau w12 de la vw). ...e ca la patinaj artistic - o parte tehnică şi una artistică).
    altminteri motoarele cu 16 cilindri nu sunt inventate de vw, ele fiind utilizate cu performanţe (eficienţe) mai mari ori mai mici de la auto union în perioada interbelică, cadillac, până la mărci exotice precum cizeta în anii 90 şi chiar după 2000. motoarele v18 au o istorie asemănătoare! (intraţi pe wikipedia!) în esenţă, teoretic prin creşterea nr. de cilindri se poate mări capacitatea cilindrică a motorului dar păstrând un alezaj şi o cursă a pistonului care să permită o turaţie ridicată din care să rezulte şi o eficienţă aşijderea. în realitate cu câţi mai mulţi cilindri cu atât mai multe piese, piese în mişcare care consumă energie, fiabilitate mai redusă etc. ... ineficienţă!

    în ceea ce priveşte marca ferrari aici totul se schimbă. un ferrari v12 este un vis...
    7 0
  • erata
    *w16 are vreo 10 radiatoare...
    1 2
  • @dany
    Sunt de acord cu tine in multe privinte, insa tu nu iei in calcul cateva lucruri: nu iei in calcul curba de cuplu care este mai buna la un V12 decat la un V8 :) La un V12 curba cuplului e aproape liniara , iar fluxul de putere e continuu pe o plaja larga de turatii. Cuplul mai mare ajuta motorul sa urce la turatia de putere maxima mai repede. Alt lucru: un V12 lucreaza la un regim de turatii mai scazut fata de un V8 pt a obtine aceeasi putere maxima, deci cade afirmatia ta ca un V8 ar fi mai fiabil decat V12. In plus eu ma gandesc la un caz aparte: pe o limuzina de peste 2 tone eu as prefera un V12 in locul unui V8. Chiar daca au aceeasi putere.

    @automarket
    ce site de rahat aveti comunistilor! de ce mi-ai sters complet comentariul anterior? ASTA E ULTIMUL COMENTARIU!
    imi bag pula in site-ul vostru!!!
    5 4
  • mihai2001
    Vrem nu vrem....
    Vrem nu vrem o sa ajungem la motoare electrice care au un cuplu de 1000Nm la 0 RPM, ecologice, silentioase si mult mai fiabile sau performante decat ....

    In 10 ani o sa fie in muzee toate V12/V8/V6 etc....si o sa le auzim motoarele pe internet doar. Asta e un pacat dar ce sa-i faci daca evoluam.
    2 2
  • Marius
    Prostii
    Numai prostii. Emisiile automobilelor sunt un muc in-tro farfurie de fasole pe langa o uzina de nus'ce rahat. Degeaba o sa trecem la folosirea motoarelor electrice daca se folosesc niste centrale pe carbuni ca sa se produca energia electrica necesara folosirii acestor motoare. Reducerea emisiilor poluante ar trebui inceputa de la marile uzine si fabrici si deabia dupa aia restul populatiei utilizatoare de masini.
    4 6
  • @Vasi27 & Marius
    e posibil să ai dreptate, nu mă contrazic cu nimeni. Ideea era ca fiecare să vină cu argumente pt a-şi susţine afirmaţiile, din care să învăţăm cu toţii. ...ar fi trist dacă motoarele V12 ar dispărea...eu sunt ecologist dar aici Marius are dreptate. De altfel chiar pe acest site a fost publicat rezultatul uni studiu american care confirmă că maşinile hibride dăunează mai mult mediului prin felul de a se produce energia electrică...
    0 1
  • Myhay09
    enzo
    Ferarri Enzo eu zic ca e cel mai smecher din gama Ferarri. Eu cred ca o sa aleaga varianta V12 pt ca este mai puternic si asta ii intereseaza. De exemplu eu vreau masina cu multi cai si interesu lor tot asta e pt ca se vinde si cu mai multi bani;)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru