Viitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?

de Tiberiu Safta
Marti, 19.11.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani.

Constructorul francez își regândește strategia de poziționare pe piața auto pentru a deveni o marcă mai profitabilă și mai accesibilă în același timp. Citroen se va concentra mai mult pe modele noi, care sunt ieftine și profitabile, în detrimentul modelelor mai scumpe sau care se dovedesc a fi neprofitabile.

Astfel, au început să apară speculații că Citroen ar urma să concureze mai îndeaproape cu mărci accesibile precum Dacia. Deja se poate vedea asta în segmentul mașinilor electrice de oraș, acolo unde noul Citroen e-C3 este un rival direct pentru Dacia Spring.

Acum, însă, Citroen are ambiții ceva mai mari și își dorește să producă un model care să concureze cu Dacia Duster. Acel model ar urma să fie chiar următoarea generație a lui C4, care a fost anterior un hatchback de clasă compactă și a fost transformat într-un crossover odată cu lansarea actualei generații.

Din primele informații, viitorul Citroen C4 ar urma să fie bazat pe conceptul Citroen Oli, prezentat în 2022.

De asemenea, noul model va primi noua arhitectură Smart Car, prezentă la Citroen C3 și la noul Fiat Grande Panda. Inițial, noul Citroen C4 era programat să apară în 2026, însă acum se pare că lansarea acestuia va avea loc în 2027.

Cel mai probabil, gama de motorizări al viitorului C4 va fi similară cu cea din prezent. Astfel, se vor păstra motorizările pur termice, mild-hybrid și electrice.

via Carscoops

Comentarii (7)

  • De la arătarea asta până la Duster e cale lungă. Dacă s-ar fi păstrat trăsăturile actualului C4 și ar fi apărut o nouă generație dezvoltând ideea, atunci, da. dar, până una-alta, conceptu Oli are frumusețea unei cărămizi și aduce mai degrabă a Hummer pentru copii.
    2 2
  • De la modele confortabile, luxoase, cu numeroase inovații, Citroen a ajuns sa concureze cu Dacia, înțeleg că și Dacia a progresat, dar decăderea Citroen este evidenta.
    4 1
  • Cred că s-a încercat prin marca DS să se păstreze spiritul Citroen, dar nu sunt convins că le-a reușit.
    4 0
  • din articol reiese ca
    tot ce este sau tinde spre SUV este vandabil, pe cand formatul vechi de masini mici si/sau joase nu mai prezinta interes si producatorii cauta sa se debaraseze de ele.
    0 0
  • Stellantis nu știe ce sa facă cu brandul Citroen. Au încercat diverse poziționări pe piață și asta e doar ultima din ele. Ca și cu celelalte reinventari mă aștept să se sucească in 3-4 ani când se prind că nici asta nu ține.

    In orice caz, cred ca ideea actuala e:

    Peugeot - upper market, tehnologii de ultima generație, mai întâi design și apoi utilitate, preț peste media clasei

    DS - premium, materiale de cea mai buna calitate, briz-briz-uri, preț mare

    Opel - varianta common sense, nici prea-prea, nici foarte-foarte, mai întâi utilitate apoi design, preț bun în clasa

    Citroen - pentru cei care cauta un preț mai mic dar nu chiar low-cost. Cât se poate de ieftin dar fără rabat la siguranță și echipamentul standard pentru vremurile actuale. Design ciudat ca sa nu fie plictisitor.

    Desigur, concluzia e ca au prea multe branduri și e greu sa le poziționeze. DS probabil va dispărea, iar Opel/Citroen... Mai bine ar alege una din ele decât sa le chinuie pe ambele.

    PS Am avut Citroen C5 3.0 HDI biturbo in echiparea de top, cu vechea suspensie hidraulică. La vremea aceea arăta foarte bine, motorul era extraordinar (de-aia îl folosea și JLR pe Range Rover și cred ca și Jaguar), suspensia genială (de-aia era și pe Rolls Royce), materiale bune la bord și echipament standard pentru care plăteai multe sute de euro la Mercedes. Ce vremuri.
    5 0
  • Mai usor cu ds ca se supara ds-trusu!
    0 2
  • PWC, iar te c*ci în drum?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru