TOP SECRET: Întâlnire față în față cu noul Audi A4 înainte de lansarea oficială
Motorizarea V6 supraalimentată propusă pentru viitoarele RS4 și RS5 ar fi susținută de o turbină electrică pentru a reduce celebra întârziere de răspuns a turbosuflantei.
Pe lângă compensarea reducerii cilindreei și lipsa a doi cilindri din configurație, noua motorizare cu turbină electrică ar aduce un consum de carburant semnificativ mai mic, alături de emisii scăzute dramatic, fără a reduce performanțele dinamice. Dr. Ulrich Hackenberg, oficialul Audi care a precizat această posibilitate, a motivat alegerea unei turbine electrice pentru a asigura un răspuns cât mai bun la accelerație la turații joase și în sarcini parțiale. Costurile de dezvoltare ale acestei motorizări ar putea fi amorsate mai ușor prin introducerea unității în gama R8, o posibilitate care nu este exclusă de șeful departamentului tehnic de la Audi.Audi A4 a primit o nouă generație: imagini și informații oficiale
Întregul sistem de supraalimentare cu turbina electrică ar funcționa folosind o baterie specială, care ar stoca energia electrică obținută prin recuperarea energiei cinetice pierdute în mod normal la frânare. Costul întregului sistem ar fi similar cu cel al echipării motorizării cu două turbosuflante de dimensiuni diferite, dar ar aduce un plus de putere și cuplu în anumite situații în care soluția clasică nu are rezultate la fel de bune. Între timp, viitorul S4 va fi oferit într-o configurație cu o singură turbină și va dezvolta peste 350 CP, anunță Dr. Ulrich Hackenberg.Via Auto Express
Comentarii (3)