Audi lucrează deja la a doua generaţie a modelului R8, programată să ajungă pe piaţă în următoarele 12 sau 18 luni. Deşi reţeta va fi păstrată, Audi preferând mai mult o evoluţie, vor exista şi diferenţe esenţiale între actualul model şi viitoarea generaţie. Prima diferenţă va avea de a face cu masa totală a supercarului, simţitor îmbunătăţită.
Ulrich Hackenberg, omul care conduce departamentul de cercetare şi dezvoltare Audi, a dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles că inginerii germani au luat în serios procesul de reducere a masei şi promit un viitor R8 mai uşor cu până la 60 de kilograme, comparativ cu actualul model.
Deşi nu pare mult, este suficient pentru a influenţa pozitiv performanţele şi consumul. În plus, inginerilor le este greu să obţină o reducere mai mică, având în vedere că actualul model beneficiază deja de o structură uşoară din aluminiu. Pentru a scăpa de mai multe kilograme, Audi ar fi fost nevoit să treacă la o platformă complet nouă, mult mai costisitoare, construită integral din fibră de carbon.
Până când vor adopta soluţia completă, cei de la Audi merg pe o soluţie de compromis, botezată strategia materialelor multiple. Ea presupune înlocuirea unor elemente ale structurii din aluminiu cu elemente din fibră de carbon. Mai exact, germanii vor folosi materialul uşor, dar destul de costisitor, la nivelul podelei şi al tunelului central. Practic, vor pune în aplicare inovaţii tehnologice introduse de revoluţionarul Audi R8 e-tron, versiunea electrică a supercarului, testată şi de noi anul acesta.Audi R8 e-tron - test cu supercarul electric de un milion de euro
Dacă totul merge conform planului,viitorul R8 ar urma să se bucure de o masă totală chiar la limita pragului de 1500 de kilograme. Platforma ar urma să fie împrumutată şi de urmaşul lui Lamborghini Gallardo. În cazul acestuia, masa ar urma să fie chiar şi mai redusă de atât, deşi se vor folosi aceleaşi motoare V8 şi V10.
Debutul lui R8 este aşteptat cel mai devreme la începutul lui 2015.
Comentarii (0)