Esential
100 | de kilograme va fi diferenţa de masă între actualul R8 şi urmaşul său. |
Audi se pregăteşte să-şi reînnoiască vârful de gamă, supercarul R8. Un urmaş este aşteptat abia în 2014, însă procesul de dezvoltare este în curs de desfăşurare. Michael Dick, responsabilul tehnic al proiectului, a declarat pentru o publicaţie germană că noul R8 va fi mai uşor decât actuala generaţie cu 100 de kilograme.
Reducerea masei va fi posibilă datorită noii platforme din aluminiu şi fibre compozite pe care Audi plănuieşte să o dezvolte. Soluţia ar urma să ofere performanţe mai bune decât actuala structură moncocă din carbon şi să reducă costurile de producţie. Noua structură va fi mai usoară şi în acelaşi timp cu 30% mai rigidă, apropiindu-se şi chiar depăşind valorile rivalilor.
Baza tehnică, recunoscută sub numele de cod MSS, va fi folosită şi de un viitor model Lamborghini, cel mai probabil urmaşul lui Gallardo. Folosirea unor componente comune pe cele două supercaruri va ajuta la o reducere considerabilă a costurilor.
Propulsia va fi asigurată de un motor V8 TFSI, proaspăt introdus pe modelele S6 şi S8.
Potenţialul unităţii este unul promiţător, germanii intenţionând să stoarcă chiar şi 600 de cai din cei opt cilindri.Până la debutul viitorului R8, Audi va propune publicului un facelift, programat în 2012. Odată cu revizuirea caroseriei, interiorului şi a celor două motoare V8 şi V10, Audi va lansa şi versiunea electrică a modelului, botezată e-tron, anticipată deja de o serie de concepte.
via | autoblog
Cati cilindrii pana la urma?
Hai ca nu va mai intreb cati Nm va avea deja vechiul E-Tron ca trecem in partea SF :)