Viitorul Audi Q7 va fi mai uşor cu 300 de kilograme

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 11.08.2011
Noua generaţie a modelului Audi Q7 este aşteptată pe piaţă abia în 2014. Dezvoltat pe noua platformă MLB, modelul va avea o caroserie din aluminiu şi va fi cu 300 de kilograme mai uşor.

Esential

300 de kilograme va fi diferenţa de greutate între viitoarea şi actuala generaţie de Audi Q7.

Audi pune mare preţ pe linia sa de modele off-road. O dovedeşte expansiunea gamei din ultimii ani, care a oferit publicului crossovere mici şi compacte, cum sunt Q3 şi Q5. Veteranul din Ingolstadt rămâne însă Q7, rivalul lui BMW X5, care s-a bucurat de un real succes în ţara noastră.

Cel mai longeviv model al gamei de vechiule off-road Audi se pregăteşte însă şi el de o nouă generaţie, după ce a suferit un facelift anul trecut. Potrivit publicaţiei britanice Car Magazin, noul Q7 va putea fi găsit în showroom-uri începând cu primele luni ale lui 2014.

Dezvoltarea sa se va face pe paltforma MLB Evo, de nouă generaţie, caroseria urmând să fie construită în întregime din aluminiu. Această măsură va duce la o reducere a masei totale cu până la 300 de kilograme, rezolvând practic problemele de greutate ale actualei generaţii.

Pe lângă noile şi actualele motorizări diesel şi benzină Euro 6, Q7 va primi şi o versiune hibrid, cu o arhitectură similară modelelor ecologice actuale.

Mai exact, vorbim despre propulsorul pe benzină 2.0 TFSI de 217 cai putere, asistat de o unitate electrică de 99 de cai putere.

Gama va fi reîntinerită doi ani mai târziu, în 2016, când Audi va lansa şi noua generaţie a actualului Q5. Aceasta va fi dezvoltată pe aceeaşi platformă MLB Evo, atribut sinonim unei reduceri a masei totale cu 100 de kilograme, comparativ cu modelul din prezent.

Pe lângă noii înlocuitori, Audi are în plan şi extinderea gamei cu o serie de modele axate mai mult pe imagine şi nu pe practicalitate. Primul pe listă ar urma să fie Q6, un rival coupe pentru popularul BMW X6. După el, în 2017, este aşteptat şi Q4, un coupe dezvoltat pe arhitectura lui Porsche Cajun. În cele din urmă, nici ipoteza unui Audi Q1 nu este exclusă definitiv, acesta urmând să aibă la bază actualul A1 sau viitoarele A2 şi A3.

via | motorauthority

Comentarii (6)

  • Bibicul
    Eu nu inteleg o treaba domnilor! Audi mi se pare sau lanseaza doar dupa o perioada foarte lunga noi modele? Azi ma uitam ca A3 a fost lansat in 2003.Peste 2 ani face 10 ani.Nu este cam mult cand te uiti la altii lanseaza dupa 5 ani un alt model?
    7 4
  • Vasilica
    O coaja nenorocita la nivel de Duster tehnologic.Nu se compara cu masinile frantuzesti sau japoneze care sunt la ani lumina in fata.Cu acest model de q7 sunt la 1 pas de faliment iar usor la faliment total.Pa Audi!!
    3 31
  • Durata medie de aparitie a unei noi generatii astazi ar fi cam 7 ani, 5 ani mi se pare cam putin dar si 10 este mult. Decat sa scoti la cativa ani o noua generatie si sa o faci proasta mai bine ceva mai tarziu dar buna
    In privinta A3-ului totusi cam exagereaza, adica la un Q7 mai inteleg ca sunt tehnologii mai complicate si mai scumpe si vor sa-l faca cat mai avansat,dar daca inca se vinde satisfacator actuala generatie. .. :))
    5 1
  • @Vasilica
    nici eu nu sunt fan audi din cauza mai ales a design-ului care face niste modele probabil foarte bune d.p.d.v. tehnic sa fie lipsite de orice farmec,adica da-o in balarii de treaba audi a 4= a5=a6=a7=a8 cu toate ca a 7 si a 8 au ledurile pozitionate altfel si se mai disociaza putin :))).
    cum ziceam nu sunt fan audi dar nici chiar asa ,ce zici tu e doar imaginatia ta,audi are printre cele mai mari vanzari din segmentul premium si q7 are o thenologie de varf ,precum si niste motoare cel putin satisfacatoare. cred ca te-ai uitat la alt film.faliment auzi =)))))
    6 1
  • @dan grc
    Audi depinde tehnologic,normal,de VW . Daca cei de la VW au avut nesimtirea sa anunte aparitia unui nou model(G6) cei de la Audi au avut bunul simt sa faca doar un facelift,prezentat ca atare.
    Lucrul acesta observat de @bibicul,ne arata ca mentalitatea grupului VW e aceea de a schimba ceva,ca si in cazul motorului 1.6 benzina,doar dupa ce s-a stors tot potentialul financiar din lucrul respectiv.
    O mentalitate castigatoare pt. ei dar pierzatoare pt clienti,cum de altfel se observa,mentalitate rentabila pe termen scurt insa,deoarece sunt marci ,pana mai ieri no-name,care au un trend accelerat ascendent,pe cand Vw in goana sa spre no.1 mondial are un trend d.p.d.v. al calitatii si satisfactie clientilor invers proportional.
    Dar ce stim noi? Poate sunt de vina strategiile astea de a furniza pe piete low-cost produse low-cost,departe de produsele vandute in vest,si asta se vede in orice domeniu,nu doar auto.
    Suntem in zona SH a Europei!
    7 0
  • Ca si Vasilica si tu ai dreptate.Cele mai tari sunt masinile frantuzesti au un trend ascendent.....Bravo un om care gandeste!!!
    3 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru