Viitorul Audi A1, asasin de MINI
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Audi a publicat primele fotografii oficiale cu nou concept A1 Metroproject Quattro, pregatit pentru lansarea oficiala la Salonul Auto de la Tokyo. Designul micutului A1 aduce mai multa masculinitate pentru un model din clasa mini.
Versiunea de serie a acestui concept va reprezenta principalul rival de pe piata al modelului Mini Cooper. Inca de la prima vedere observam agresivitatea conceptului A1 Metroproject Quattro. Grila frontala uriasa, insotita de forma liniei acoperisului specifica coupe-urilor dau un aspect unic ultimului concept Audi. Ca element special de design, Audi a ales sa dea o infatisare unica stalpului A, care este din aluminiu si se prelungeste pana in partea posterioara a prototipului.
Sub capota gasim un propulsor 1.4 TFSI de 150 cai putere care sunt orientati catre puntea fata a prototipului. Elementele tehnice-surpriza oferite de Audi la acest concept nu se termina aici. mai bine spus, lucrurile interesante abia acum incep. Gratie unui motor electric de 41 cai pozitionat pe puntea spate a masinii, Audi A1 beneficiaza de un cuplu motor mai mare cu 200 Nm in momentul unui kick-down (apasarea brusca a pedalei de acceleratie).
Atasarea motorului electric a fost gandita pentru zonele urbane in care emisiile de dioxid de carbon trebuie sa fie foarte mici.
A1 Metroproject Quattro rezolva integral aceasta problema, deoarece emisiile sunt zero in momentul rularii pe baza motorului electric. Autonomia propulsorului electric este una suficienta pentru folosirea lui in astfel de zone: circa 100 km pana la necesitatea reincarcarii bateriilor de lithium-ion. Din linia tehnologica a conceptului nu puteau lipsi sistemul de regenerare a energiei rezultate din franare si sitemul de oprire-pornire care reduce consumul cu 15%.Perfomantele micutului prototip nu sunt de neglijat: acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 7,8 secunde iar viteza maxima este de 201 km/h. Emisiile de CO2 se pozitioneaza sub viitoarele valori maxime acceptate de UE, 112g/km. Este de inteles ca nu puteau lipsi blocurile optice cu insertii de tip LED, deja clasice pe ultimele modele din seria germanilor.
Lungimea conceptului este 3.910 mm, latimea de 1.750 mm, iar ampatamentul este de 2.460 mm. La interior exista spatiu suficient pentru patru persoane. Si daca tot vorbim de spatiu, trebuie sa spunem ca portbagajul ofera o capacitate de 240 de litri.
A1 Metroproject se inscrie in nivelul tehnologic conceput de Audi pentru viitoare modele de exceptie, ca TT si R8. Ramane de vazut cat si cum acest concept incredibil va fi transmisibil catre versiunea de serie.
[poll]93[/poll]Adauga un comentariu
Ultimele stiri din TOKYO 2007
-
La Salonul de la Tokyo, Mitsuoka a prezentat un concept, botezat Kabuto, bazat pe actualul model Orochi. (26.10)
-
BMW a anuntat cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo ca va dezvolta o versiune de productie a conceptului CS. (25.10)
-
Va prezentam o galerie foto cu animatoarele prezente in standurile Salonului Auto de la Tokyo. Enjoy! (25.10)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Scaunele sunt un exercitiu estetic reusit!
Probabil, ca majoritatea masinilor din acest segment, pretul nu va fi unul prietenos.
Voturile spun totul! Si totusi... varianta Mini e una cu ceva istorie in spate.
Sa le uram SUCCES !!!
Un hibrid cu performante bune si aspect frumos.
Ok,pa, bafta tuturor!
Sanatate!
Vrem sa vedem si versiunea ABT :D. O sa moara Carzone, ca nu-i merg spoilerele pe formele astea fluide:D:D:D
Vedem, vedem.. vrem
dar tot un c30 mi-ash lua ;)
Zic PAS la asa ceva, prefer Fiat 500.
Ordinea dupa mine(pt ca sunt obiectiv) ar fi BMW, Mercedes, Audi. De ce BMW pe primul loc? Pt ca imi place mai mult, pt ca vinde mai mult decat Mercedes, pt ca au motor cu premiu castigat, pt ca Mercedes a propus BMW sa-i vanda motoare....pt ca...asa cred eu. Fara suparare! Insa acest top se poate schimba in curand....Audi vine tare din spate...iar Mercedesul il poate invinge, insa cu o conditie....sa mai schimbe din design. Pe asta pierde de ceva timp Mercedes...si pierde din ce in ce mai mult!
O zi buna va doresc! Bafta!
Mercedes nu mai este pe primul loc de can produce la turci...sunt de acord cu tine exploziv_2003!
-doar ca unii uita un "mic" aspect acel otel special care se baga in motoarele SAAB si BMW...psst cica de acolo vine fiabilitatea ...