Volvo e în formă maximă. După ce au lansat acum un an și jumătate noua generație XC90, au continuat cu noile S90 și V90 și au promis o gamă lărgită de modele în zona compactă și medie a segmentelor de pe piață, suedezii ne fac cunoștință astăzi cu două dintre conceptele care anunță viitoare modele compacte de serie care astăzi nu există în gama mărcii din Goteborg. Numele lor oficiale sunt Volvo 40.1 Concept și 40.2 Concept, însă cel mai corect este să le numim, simplu, viitorul SUV compact Volvo XC40 și viitorul sedan compact Volvo S40.
Linii împrumutate de la frații mai mari din gama 90
Cele două modele-concept prezentate astăzi de Volvo vor păstra majoritatea elementelor estetice și pe viitoarele versiuni de serie, diferențele urmând să fie făcute mai degrabă la nivel de detalii.
Evident, în cazul viitorului S40 nu vom mai vedea garda la sol înălțată observabilă ușor pe conceptul 40.2, însă modelul de serie care se va lupta pe piață cu Audi A3 Sedan, Mercedes CLA și un eventual sedan compact BMW va păstra elementele de personalitate care-l scot în evidență: stopurile orizontale în forma literei C, profilul subliniat de un montant masiv al lunetei care-i oferă mașinii o alură de coupe cu patru uși și fața dominată de o reinterpretare a farurilor LED care și-au făcut apariția în premieră pe XC90.
De cealaltă parte, SUV-ul care va deriva din Volvo 40.1 Concept promite un grad de personalizare neîntâlnit în gama actuală Volvo și dimensiuni compacte care până astăzi puteau fi regăsite doar parțial de clienții care-și doreau o astfel de mașină în versiunea Cross Country a lui V40.
Conceptul anunță un viitor model de serie care va putea fi comandat în caroserie bicoloră, cu plafon contrastant cu restul caroseriei. Stopurile conceptului sunt o versiune modernă a luminilor spate verticale clasice regăsite pe SUV-urile Volvo, diferența fiind dată de un caracter ceva mai angular, mai geometric al liniilor.Hibrid plug-in plus un model 100% electric
O altă veste importantă venită dinspre Volvo este însă legată de ce oferă cele două modele sub capotă. Construite pe o platformă complet nouă denumită CMA (Compact Modular Architecture) și dezvoltată special pentru a găzdui concepția modelelor din segmentele entry ale gamei Volvo, viitoarele modele de serie vor fi disponibile atât în versiuni diesel și benzină, cât și într-o variantă hibridă benzină-electric denumită oficial T5.
În varianta T5, viitoarele Volvo XC40 și S40 (și, la fel de probabil, și viitorul V40) vor beneficia de un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1.5 litri care va funcționa în tandem cu unul electric. Spre deosebire de versiunile hibride T8 ale lui XC90, S90 și V90, modele construite pe platforma superioară SPA, în varianta T5 ambele motoare vor fi montate pe puntea față, ceea ce înseamnă că hibrizii compacți Volvo vor miza pe tracțiune față, și nu pe integrală.
Peste toate vine însă vestea unui model 100% electric semnat Volvo și construit pe aceeași platformă. Rămâne de văzut dacă vom vorbi despre o versiune a unuia dintre cele două concepte prezentate astăzi sau dacă Volvo va gândi o gamă separată și un tip de caroserie special pentru modelul cu emisii zero.
Save the Date: 2017
Cu ocazia lansării celor două concepte, Volvo și-a stabilit și o țintă optimistă pentru 2025: un milion de mașini electrificate (hibride și pur electrice) vândute la nivel mondial.
Primul dintre cele două concepte prezentate astăzi la Goteborg va vedea lumina zilei în versiune de serie în 2017, urmând ca al doilea să fie dezvoltat în variantă de producție cu un an mai târziu. Rămâne de văzut care va fi ordinea celor două în timeline-ul mărcii scandinave.
Noi mizăm pe XC40 ca vârf de lance și pe S40 ca model de volum care urmează în gamă. De urmărit.
S40 e cam înalt, sa-l coboare ca să nu facă Loganului concurență.
@arogantul: mă gândesc că vor merge tot pe mâna celor de la Aisin, poate aceeași cutie cu 8 rapoarte.
cutia cu opt rapoarte este un convertor de cuplu, cu siguranta se va regasi pe motoarele clasice diesel si benzinare, dar in imaginile pt motorul hibrid este aratata clar o cutie cu dublu ambreiaj, deci nu convertor de cuplu, cu 7 rapoarte, deci nu 8.
intrebare mea era clara , eu vroiam detalii despre cutia cu dublu ambreiaj cu 7 rapoarte.
Spune-mi ce detalii te interesează, Joi voi fi lângă conceptele astea și voi vorbi cu inginerii Volvo despre ele. Deci pot arunca o întrebare și pe subiectul transmisiei lui T5.
Vechea lor transmisie cu dublu ambreiaj a venit pe filiera Ford si era construita de Getrag in colaborare cu ford, sunt curios sa stiu daca noua cutie este tot de origine Getrag?
Apoi niste detalii nu ar strica, de exemplu se stie ca powershift cu 6 rapoarte avea unele dificultati in orasele cu dealuri, treaba constata si de mine pe vremea cand locuiam intr-un astfel de oras, cutia aceasta cu 7 rapoarte sufera si ea de acceasi problema sau nu?
Pana la ce nivel de cuplu poate sa duca?
Noile modele vor avea launch control?
pedal shifters pe volan?
mersi
era sa uit, intrebare foarte foarte importanta
cutia asta cu dublu ambreiaj, va aparea si pe modelele deja lansate? XC90, S90 si V90?
Nimeni nu-ți va răspunde vreodată la întrebarea asta. Dar cel mai mare profit net per mașină vândută din industria auto e la Porsche: în jur de 15%
@arogantul
Îți zic de pe acum că este exclus să vedem dublu ambreiaj cu 7 trepte pe gama de modele 90. Cutia Aisin a fost dezvoltată special pentru motoarele din Drive-E de 2.0 litri care trag XC90, S90 și V90. Pe modelele mari e exclus să vedem 1.5 litri cu trei cilindri, care acomodează noua transmisie cu două ambreiaje. În rest, la întrebarea cu urcatul dealurilor răspunsul va fi "veți vedea în testele oficiale". Probabil că vor exista răspunsuri la întrebarea legată de producător, de nivelul de cuplu maxim și de padele. Launch Control, din nou, foarte puțin probabil. Sunt trei cilindri, sunt făcute pentru a nu consuma mult, nu pentru a sprinta.
in 3 cilindri va fi numai pe benzina, volvo nu are deocamdata planuri sa faca diesel cu 3 cilindri
Twin engine T5 va fi avea un motor pe benzina de 180 de cai, deci un T4, cuplat cu un motor electric de 74 de cai, deci 254 de cai total, cata re actualul motor T5 benzinar cu 4 cilindri, totul pe puntea fata, dar ca se gandesc sa bage si ca optiune un motor electric pe puntea spate pt cine vrea si AWD
prin 2020 va exista si un model electric bazat pe 40.2 cu autonomie de 220 de mile.
Un detaliu interesant este ca CMA nu permite instalarea cu geartronic 8 , nu e destul spatiu, de aceea au optat pt dublu ambreiaj cu 7 rapoarte dar ca va fi disponibila si batrana doamna geartronic 6 pt cine va dori un convertor de cuplu. deci daca cutia asta cu dublu ambreiaj este mai mica decat geartronic 8 nu inteleg de ce esti atat de sigur ca in viitor nu va aparea si pe modelele mai mari, familia 90. Deci consider ca se merita totusi sa intrebi pe oficialii volvo daca in anii urmatori vor oferi aceasta cutie pe modelele mai mari deja lansate.