Actualul Alfa Romeo Giulia a fost lansat în 2016. Momentul lansării berlinei de clasă medie a anunțat o nouă epocă pentru constructorul italian, după o perioadă de relativă stagnare la începutul deceniului trecut. De atunci, Alfa Romeo a lansat și primul său SUV, Stelvio, urmat de un al doilea SUV mai mic, botezat Tonale.
Revenirea mărcii italiene pe un trend ascendent s-a văzut și în 2022, atunci când vânzările europene au crescut cu 22% față de anul precedent.
Acum, potrivit publicației britanice Autocar, modelul Giulia urmează să primească o nouă generație în 2025. În premieră, noul model va fi transformat într-o mașină electrică și va primi 3 versiuni la momentul lansării. Versiunea de bază ar urma să beneficieze de un propulsor electric de 350 de cai putere. A doua versiune, botezată Veloce, va avea un propulsor de 801 cai putere.
Însă, cea mai puternică versiune, care va fi numită Quadrifoglio, promite să ofere exact 1000 de cai putere, potrivit spuselor lui Jean-Philippe Imparato, CEO-ul constructorului italian. Mai mult, același Imparato spune despre viitorul model electric de performanță că va avea o autonomie de 700 de kilometri în regim WLTP.
Alături de propulsoare extrem de puternice, noul Giulia va avea o caroserie complet redesenată. Deocamdată, nu avem imagini sau schițe sugestive cu noul model, însă Jean-Philippe Imparato spune că noua generație Giulia va fi "acel Alfa Romeo pe care îl vrem cu toții."
Pe lângă noul Giulia, Alfa Romeo se pregătește să lanseze și un crossover de dimensiuni mici. Acesta ar urma să fie botezat Brennero și va fi lansat anul viitor cu motoare hibride și electrice. De asemenea, constructorul italian mai pregătește și un supercar, care va fi prezentat în vară.
via Carscoops
Electrificarea ar trebui teoretic sa ne ecologizeze. Cu astfel de motoare nu ne ecologizează, fie ele cu "zero emisii" (a se remarca ghilimele).
Si nu veniti cu povesti ca va fi extrem de economica si ca va consuma numai 14 kWh/100km ca nu merge asa, ar inemna sa pui la roata vreo 45 de cai, asemeni electricei autohtone.. pentru ce platesc 1000 de cai daca nu am baterie decat pentru 100 de cai.
Inloc de 1000 de CP si baterie de 100 kWh eu as prefera invers, baterie de 1000 kWh si putere 100 de cai.
Între timp….
China. Guvernul a aprobat cel mai amplu plan de extindere a centralelor pe cărbune din ultimii opt ani. Cercetătorii atrag atenția că este neclar cum țara își va respecta angajamentele de mediu.
Dar, nu-i așa China este “pionier” si va umple planeta de electrice cum a umplut-o de plastice ieftine… of, of… :(
In cazul de fata, autonomia maxima poate fi atinsă în condiții optime, nicidecum dacă mergi cu pedala la podea. În plus, nici pe circuit nu poți face asta, nu mai zic pe drumuri.
Probabil ca grosul vanzarilor il vom vedea in dreptul versiunii de 350CP, cea de 800CP va fi pentru entuziasti pentru ca exista constructori "incepatori" care ofera deja 600CP pe modele mai putin pretentioase iar varianta aia de 1.000CP pentru ca...de ce nu!
Cat despre puteri de 1000CP nici atat.
Ei pot face praf si rupe in doua orice troaca de 320d sau 520d cu doar 180 CP.
Deci va rugam frumos sa mai lasati bateriile in pace, ca nu e bune boss. Nu e nici asa ecologice, ca un dizal cu DPF anulat. Ce stie ei astia care produc masini ce trebuie oamenilor cu adevarat: deci trebuie autonomie de minim 1000 km, ca ei cand se pune la condus, fac pauza o data la 8 hire, ca ei face naveta cate 2000 km pe zi si au nevoie de dizal.
Bine, in realitate ei nu au bani nici de 2 litri de motorina dupa ce iau cate o troaca cu credit, dar asta e partea a doua...
Esti tare bogat sa inteleg, ti-ai luat electrica?
In primul rand tu compari mere cu pere, nu a comparat nimeni o electrica cu o masina diesel veche, e vorba de electrica noua vs termica noua.
Termica bate electrica la tot.