Viitorul Alfa Romeo Giulia va fi electric: versiune Quadrifoglio de 1000 de cai putere

de Tiberiu Safta
Luni, 27.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Viitoarea generație Alfa Romeo Giulia va fi electrică. Noul model va primi și o versiune de performanță Quadrifoglio care promite 1000 de cai putere. Lansarea este programată pentru 2025.

Actualul Alfa Romeo Giulia a fost lansat în 2016. Momentul lansării berlinei de clasă medie a anunțat o nouă epocă pentru constructorul italian, după o perioadă de relativă stagnare la începutul deceniului trecut. De atunci, Alfa Romeo a lansat și primul său SUV, Stelvio, urmat de un al doilea SUV mai mic, botezat Tonale.

Revenirea mărcii italiene pe un trend ascendent s-a văzut și în 2022, atunci când vânzările europene au crescut cu 22% față de anul precedent.

Acum, potrivit publicației britanice Autocar, modelul Giulia urmează să primească o nouă generație în 2025. În premieră, noul model va fi transformat într-o mașină electrică și va primi 3 versiuni la momentul lansării. Versiunea de bază ar urma să beneficieze de un propulsor electric de 350 de cai putere. A doua versiune, botezată Veloce, va avea un propulsor de 801 cai putere.

Însă, cea mai puternică versiune, care va fi numită Quadrifoglio, promite să ofere exact 1000 de cai putere, potrivit spuselor lui Jean-Philippe Imparato, CEO-ul constructorului italian.

Mai mult, același Imparato spune despre viitorul model electric de performanță că va avea o autonomie de 700 de kilometri în regim WLTP.

Alături de propulsoare extrem de puternice, noul Giulia va avea o caroserie complet redesenată. Deocamdată, nu avem imagini sau schițe sugestive cu noul model, însă Jean-Philippe Imparato spune că noua generație Giulia va fi "acel Alfa Romeo pe care îl vrem cu toții."

Pe lângă noul Giulia, Alfa Romeo se pregătește să lanseze și un crossover de dimensiuni mici. Acesta ar urma să fie botezat Brennero și va fi lansat anul viitor cu motoare hibride și electrice. De asemenea, constructorul italian mai pregătește și un supercar, care va fi prezentat în vară.

via Carscoops

Comentarii (11)

  • Octavian
    Oare nu sunt exagerate puterile astea? Desigur poți apăsa mai puțin pedala dar oare vei rezista tentației?!?
    Electrificarea ar trebui teoretic sa ne ecologizeze. Cu astfel de motoare nu ne ecologizează, fie ele cu "zero emisii" (a se remarca ghilimele).
    12 1
  • Oare ce capacitate va avea bateria pentru a sustine cei peste 1000 de cai putere cale de 700 de km?
    Si nu veniti cu povesti ca va fi extrem de economica si ca va consuma numai 14 kWh/100km ca nu merge asa, ar inemna sa pui la roata vreo 45 de cai, asemeni electricei autohtone.. pentru ce platesc 1000 de cai daca nu am baterie decat pentru 100 de cai.
    Inloc de 1000 de CP si baterie de 100 kWh eu as prefera invers, baterie de 1000 kWh si putere 100 de cai.
    11 2
  • Este singurul lucru care mai poate fi scos in evidentă… dar cum se vede ne prindem toți si nu ne mai lăsam impresionați. Nu are nimeni nevoie de 1.000 CP, plus ca este clar periculos sa dai drumul la așa ceva pe străzi, arme albe… dar obsedații electricelor aplauda ca da “ceață” mașinilor clasice, sa nu? Ca nu mai înțelegem… ați început sa realizați ca tot ce am spus pe parte de electrice este corect. Sunt niște eșecuri care nu aduc nimic bun planetei.
    Între timp….
    China. Guvernul a aprobat cel mai amplu plan de extindere a centralelor pe cărbune din ultimii opt ani. Cercetătorii atrag atenția că este neclar cum țara își va respecta angajamentele de mediu.
    Dar, nu-i așa China este “pionier” si va umple planeta de electrice cum a umplut-o de plastice ieftine… of, of… :(
    8 4
  • Ca și la motoare termice, puterea specificata e cea maxima. Dacă masina ta are 200CP, are când ești cu pedala la podea undeva aproape de roșu ca turații.

    In cazul de fata, autonomia maxima poate fi atinsă în condiții optime, nicidecum dacă mergi cu pedala la podea. În plus, nici pe circuit nu poți face asta, nu mai zic pe drumuri.
    2 1
  • Bravo, tati, e fix cum ai zis tu. Nu ca interesează pe cineva, dar vreau sa te simți important, azi.
    2 1
  • Banditos
    Varianta de 1.000CP e la fel de "obligatorie" ca si pentru actualul echivalent termic a lui Quadrifoglio. Adica pentru cei cu 2 perechi de 00. Sau mai mult. Nu inteleg de ce, brusc, unora incep sa le pese cata putere v-a avea o electrica scotand in evidenta "pericolul" pe care il reprezinta 1000CP dar uitand ca sunt termice si mai potente de atat. Curat murdar Coane Fanica, paiul din ochiul electricelor il vedem parul din ochiul nostru nu!

    Probabil ca grosul vanzarilor il vom vedea in dreptul versiunii de 350CP, cea de 800CP va fi pentru entuziasti pentru ca exista constructori "incepatori" care ofera deja 600CP pe modele mai putin pretentioase iar varianta aia de 1.000CP pentru ca...de ce nu!
    0 1
  • Banditos
    * incepe
    0 0
  • Mno așa… merci ;)
    0 1
  • Mai usor cu electrificarea asta ca nu e buna. Romanii au nevoie mare de diesel.
    Cat despre puteri de 1000CP nici atat.
    Ei pot face praf si rupe in doua orice troaca de 320d sau 520d cu doar 180 CP.
    Deci va rugam frumos sa mai lasati bateriile in pace, ca nu e bune boss. Nu e nici asa ecologice, ca un dizal cu DPF anulat. Ce stie ei astia care produc masini ce trebuie oamenilor cu adevarat: deci trebuie autonomie de minim 1000 km, ca ei cand se pune la condus, fac pauza o data la 8 hire, ca ei face naveta cate 2000 km pe zi si au nevoie de dizal.
    Bine, in realitate ei nu au bani nici de 2 litri de motorina dupa ce iau cate o troaca cu credit, dar asta e partea a doua...
    2 2
  • Seriff
    @Vali altceva in afara de DPF anulat mai sti?
    Esti tare bogat sa inteleg, ti-ai luat electrica?
    In primul rand tu compari mere cu pere, nu a comparat nimeni o electrica cu o masina diesel veche, e vorba de electrica noua vs termica noua.
    Termica bate electrica la tot.
    2 3
  • Cum le-ai tu spus-o la toți… ești mai bine acuma?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru