Viitorul A1 E-tron, mărul discordiei între Volkswagen şi Audi?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Proaspăta versiune electrică a modelului Audi A1 pare că a semănat discordie în grupul Volkswagen. Viitorul conceptului, prezentat în primăvara lui 2010, reprezintă o dilemă pentru părintele Volkswagen şi subsidiarul Audi. Se pare că producătorii văd diferit versiunea de producţie a modelului de clasă mini, mizând pe două soluţii de propulsie.
Informaţiile au fost înaintate de publicaţia Financial Times Deutschland, care scria în ediţia sa de luni că Volkswagen doreşte implementarea unui tren de rulare hibrid convenţional, asemeni celui regăsit pe toate modelele grupului, în timp ce Audi susţine ideea unei propulsii electrice.
Din textul publicat de ziarul german reieşea că părintele VW îşi doreşte o strategie ecologică comună pentru toate cele 10 branduri ale sale din dorinţa de a reduce costurile. Audi vrea în schimb folosirea unui motor termic de tip Wankel, care să asigure doar o autonomie extinsă modelului său electric. Această tehnologie ar urma să ajute constructorul din Ingolstadt în duelul său cu rivalul BMW, care pregăteşte un proiect similar, cunoscut deja sub numele de Megacity.
Deşi ziarul german cita surse din interiorul VW, care catalogau atitudinea Audi drept anarhică, un purtător de cuvânt din Ingolstadt s-a grăbit astăzi să calmeze spiritele.
Potrivit acestuia, nu există probleme între cele două părţi.Sub capota conceptului A1 E-tron, dezvăluit în 2010 la Geneva, Audi a instalat un motor convenţional pe benzină, care funcţionează doar pentru a încărca pachetul de baterii litiu-ion, responsabil pentru acţionarea celuilalt motor, electric. Acesta din urmă are rolul de a acţiona puntea faţă. Autonomia electrică însumează doar 50 de kilometri, însă motorul termic poate garanta o autonomie totală de 250 de km.
Audi plănuieşte deja să demareze o campanie de testare a trenului de propulsie instalat pe A1 la mijlocul acestui an, pe străzile din Munchen, Germania. Acelaşi purtător de cuvânt care a încercat să liniştească publicul în privinţa relaţiilor tensionate dintre Audi şi Volkswagen, a declarat că perioada de testare este neesară pentru a determina dacă A1 E-tron intră în producţia de serie.
Cu ajutorul lui A1 şi a celorlalte modele destinate să preia eticheta E-tron, Audi plănuieşte să cucerească publicul mondial.
Ţinta sa: până în 2020, 5% din unităţile vândute anual trebuie să fie electrice.via | automotivenews
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Audi in Romania
-
Audi A1 Sportback facelift Preţ: 18.392 - 31.532 €
-
Audi A3 e-tron facelift Preţ: 38.249 - 40.598 €
-
Audi A3 facelift Preţ: 25.830 - 44.893 €
-
Audi A3 Sedan facelift Preţ: 24.610 - 56.930 €
-
Audi A3 Sportback facelift Preţ: 23.599 - 46.318 €
-
Audi A4 (2015-prezent) Preţ: n/a - 62.005 €
-
Audi A4 Allroad Preţ: 44.833 - 56.436 €
-
Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: 33.897 - 85.004 €
-
Audi A5 Cabriolet Preţ: 48.196 - 70.873 €
-
Audi A5 Coupe Preţ: 37.684 - 67.373 €
-
Audi A5 Sportback Preţ: 36.916 - 64.465 €
-
Audi A6 Preţ: n/a - 63.204 €
-
Audi A6 allroad quattro facelift Preţ: 65.029 - 69.193 €
-
Audi A6 Avant Preţ: 56.005 - 66.005 €
-
Audi A7 Sportback Preţ: 70.741 - 73.080 €
-
Audi A8 Preţ: 92.588 - 98.587 €
-
Audi Q2 Preţ: 23.532 - 35.879 €
-
Audi Q5 Preţ: 45.664 - 65.454 €
-
Audi Q7 Preţ: n/a - 94.236 €
-
Audi Q7 e-tron Preţ: 85.829 €
-
Audi Q8 Preţ: 76.541 €
-
Audi TT Coupe Preţ: 37.887 - 56.727 €
-
Audi TT Roadster Preţ: 41.108 - 59.948 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Argumente ?
VW Group detine 99.55 % din actiunile Audi AG, prin urmare conducatorii Audi sunt obligati de statutul Audi de subsidiara a VW Group, sa se supuna deciziilor venite de la Wolfsburg .
Este posibil sa existe diferente de opinii, dar nici vorba de anarhie sau revolta din partea Audi, mai ales ca Ferdinand Piech si Martin Winterkorn au impus o disciplina de fier in randul managerilor VW Group, iar cine nu s-a supus ordinelor venite de sus, a trebuit sa-si caute un nou job .
nu am sa pricep ever de ce fanii wv accepta sa fie priviti doar ca niste unelte bune de facut bani pentru "popularii" camatari.
iar manutze rosii ai luat tu pentru obervatii de bun simt.
o gramada de manute negative pentru ca a luat-o un pic pe aratura...
@ gelu
O parte dintre lucrurile pe care le spui sunt cat se poate de corecte. Dar nu poti sa te abtii sa arati ca esti anti-VAG.
Idei de bun simt au fost amestecate subtil cu manipulari cat se poate de jenante.
Daca nu ai aflat pana acum, profitul este elementul cheie intr-o economie de piata si ratiunea de a exista a unui agent comercial (in cazul de fata, Volkswagen). Nu face nimeni nici un business daca nu iese profit (preferabil cat mai mare, cat mai repede). Ceea ce nu spui si asta te descalifica este ca toti fabricantii de masini, nu doar VW si nu doar industria auto recurge la tot felul de metode de a-si creste profiturile, unele dintre ele nu tocmai ortodoxe si cateodata chiar ilegale (suna cunoscut "delocalizarea", "sweat-shop-urile", etc?).
Ceea ce tu nu vezi sau nu vrei sa vezi este ca totusi, clientul nu e chiar pe un loc codas si pretentiile acestuia sunt luate in seama (precum medicamentele cateodata dar luate). The reason is terribly simple: COMPETITION. In momentul in care se intampla ceea ce spui tu, fabricantul respectiv a luat-o la vale si se opreste in fundul garlii cu exceptia cazului in care TOTI CEILALTI FAC LA FEL situatie in care nu mai vorbim de un fabricant anume ci de intreaga industrie, pe ansamblu.
Un alt aspect, si mai important pe care nu-l vezi sau te faci ca nu-l vezi este ca pentru situatia de azi (admitand ca e una negativa), o parte de vina (destul de consistenta) o poarta chiar CLIENTUL (ala pe care il plangi tu). Aproape toti clientii vor masini mai frumoase, mai economice, mai performante, mai accesorizate dar neaparat MAI IEFTINE. De cele mai multe ori pretul "ieftin" se plateste scump...
imi plac EXTREM de mult: scirocco, vechiul beetle, 1600 karman (probabil ca multi fani autohtoni nici nu stiu ca exista asa ceva) transporterul, S4 avant, leon si lista ar putea continua cu porsche
nu sunt antivag deci, implicit, sa urasc modelele lor. Altceva ma deranjeaza si sunt sigur ca ai observat
a very good day!
PS ai o manutza verde pentru ca am avut in tine un interlocutor
Daca o sa te uiti cu atentie si pe la altii, o sa vezi cu siguranta. Un exemplu in acest sens este BMW pe care eu il admir foarte mult.
Daca ar fi sa mai iau dupa anumite semne, as spune ca tine respectiv ca VW se joaca cu focul. Daca ar fi sa mai iau dupa rezultate, as spune ca oamenii sunt foarte destepti iar mutarile pe care le fac sunt aproape geniale. Ce se va intampla cu Audi nu stie nimeni cu siguranta. Ramane sa vedem. Deocamdata se misca destul de bine...
@ gelu
OK. Inteleg ca nu esti anti-VAG.
Singura explicatie ar fi atunci perceptia denaturata. In sensul ca Volkswagen este perceput ca un fabricant de masini destul de scumpe pentru multi dintre potentialii clienti din Rumanica, cu piese si service destul de piperate, cu o fiabilitate undeva spre medie si alte bube pe care nu le mai pomenesc (ma ajuta fanaticii anti-VAG cu restul).
In tarile civilizate unde exista sosele si autostrazi, mecanici priceputi, clienti cu capul pe umeri si picioarele pe pamant si altele si altele, aceste probleme practic nu exista. Dovada? Vanzari bune, chiar excelente (la modele precum Golf si Polo, care sunt #1 luna de luna in Europa).
Thanks for the thumb up!
mai pot adauga(doar o ipoteza)ca VW ar dori sa cumpere mai toate companiile auto pe care i considera rivali.........doar ca sa scape de concurenti......
daca VW reusea sa cumpere ALFA ROMEO......nu o transforma in marca premium.....ceva imi spune ca o plasa intre marcile Seat-Skoda..
cei de la VW le cam au cu bijnita.......
Probabil ca VW exagereaza cu goana dupa profit. Dar altii nu sunt prea departe de ei. Iar unii i-au depasit lejer. Cum ar fi Toyota despre care chiar tu ai adus vorba. Pe langa Toyota, VW e o societate de binefacere...