Viitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termice

de Tiberiu Safta
Miercuri, 30.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor.

Motoarele termice nu vor dispărea prea curând din oferta celor de la Porsche, din fericire. Marca de la Zuffenhausen este dispusă să ofere modele cu motoare pe benzină atâta timp cât va exista cerere pentru acestea, dar și pentru că vânzările de mașini electrice sunt sub așteptări.

Un oficial al constructorului german a dezvăluit că mai multe modele concepute inițial a fi exclusiv electrice ar putea să primească și motorizări termice în viitor. Informația a fost făcută public de către Lutz Meschke, directorul financiar Porsche, în cadrul ultimei conferințe de prezentare a raportului financiar.

„Analizăm posibilitatea ca modele planificate inițial ca pur electrice să aibă în viitor versiuni hibride sau termice”, a declarat Meschke. „Suntem în mijlocul procesului de a lua o astfel de decizie. Este cert că vom utiliza motoare termice pentru mai mult timp.”

Inițial, Porsche și-a propus ca vânzările de mașini electrice să reprezinte 80% din vânzări până în 2030.

Acest obiectiv nu mai este acum valabil după ce constructorul german și-a schimbat planurile pe fondul cererii sub așteptări pentru modelele electrice.

Anul viitor, Porsche urmează să lanseze o nouă generație electrică pentru 718 Cayman și Boxster. Este posibil ca noul model să primească și motorizări termice.

via Motor1

Comentarii (13)

  • I can't! :))))))))
    7 0
  • spaclu lu manole
    Sincer, asta e una din cele mai socante stiri pe saptamana asta. Chiar sunt curios cum o sa justifice in gama o masina electrica inversata la combustie interna. Cam pe unde planuiesc s-o pozitioneze in portofoliul Porsche?
    Asta e un fel de viata bate filmul.
    5 0
  • Jian de la Calafat
    Tre' sa ma felicit.
    Chiar consider ca am dobandit anvergura necesara pentru a prelua rolul de formator al deciziilor in automotive.
    Este foarte probabil ca recomandarea mea din trecutul recent, cu acel extrem de cochet bicilindru oferit Spring-ului, 0.7 dCi TwinLife, a generat ecourile scontate pana si la Zuffenhausen.

    Porsche se impune a primi felicitari pentru lipsa de opacitate in luarea deciziilor obiective, mature, dar si cat se poate de pertinente!
    3 4
  • ca chiar ca e o stire interesanta :)
    1 2
  • Pai când iubitorii de mașini, pasionați, cu scaun la cap, spuneau că o marcă sportiva ca Porsche nu poate trece pur și simplu la electrice cu toată gama, ce spuneau atotștiutorii ? Un Porsche Cayman, sau Boxster electric ar avea o criză existențială, ar fi prea greu, s-ar anula din start agilitatea și plăcere condusului, deci cine ar cumpara-o ? Rămâne de văzut și cu viitorul 911 hibrid, va avea aceeași problemă cu actualul M5, va cântări considerabil mai mult ca fosta generație, fără avantaje reale .

    Porsche sa vândă Taycan și Macan electric, pentru scăderea noxelor, ca doar despre asta e vorba, cum, nu prea mai vinde Taycan, iar Macan este doar electric ? Ghinion, cum ar spune un neamț .
    6 3
  • Sistemul hibrid de pe 911 e pe alte principii si nu aduce greutate mare in plus (vreo 50kg). E adevarat ca nu poti merge cu ea doar pe mod electric, dar cine are 911 nu cred ca isi doreste asta. Ar fi fost valabil si pt M5, dar acolo inginerii au avut alta abordare (un all-rounder care poate merge si tare daca chiar e nevoie)
    2 3
  • Ce e avantajos la un EV este ampatamentul, asta ar avea de replicat producatorii la ICE si HEV
    1 1
  • @manole
    Cred ca ai înțeles greșit. Unele modele termice existente urmau sa fie înlocuit cu modele exclusiv electrice. Cum platforma permite, vor fi și variante termice. Și Stellantis are la fel: platforma STLA Medium e conceputa prioritar pentru electrice (adică are loc pentru baterii mari), dar permite și motoare termice. Spre deosebire de platforma vechiului 3008, EMP2, care a fost concepută pentru termice dar se putea adapta și la electrice, însă cu baterie nice, 50kw, între axe.
    4 1
  • Elektrikkk
    Porscha contează din ce în ce mai puţin în SUA şi China.

    Mai ales la noile generaţii de milionari care nu au avut telefon fix niciodată, ei se uită doar la cele 100% electrice.

    Şi oferta în SUA şi China este considerabilă.
    2 5
  • spaclu lu manole
    @Matei, correct, am inteles gresit. Mi s-a luat din fata ochilor cand am vazut poza cu Taycan chitit sa devina ice :):):)
    3 0
  • Taycan e construit pe J1, slabe șanse să îl vezi cu motor ICE.
    3 0
  • Romanii au o vorba foarte potrivita pentru situatii de genul asta: "ai ajuns azi sa lingi unde-ai scuipat ieri".
    Se potriveste de minune mai ales pentru un brand pentru care motorul clasic e "core-ul" succesului.
    6 1
  • Sunt pline muzeele de branduri care nu au ținut pasul cu timpurile.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru