Constructorul bavarez se pregătește să-și extindă gama de modele electrice în viitorul apropiat. Pentru asta, BMW va lansa viitoarea platformă dedicată Neue Klasse, destinată modelelor electrice de clasă medie. Această platformă va debuta în 2025, însă nu va fi singura noutate adusă de BMW pentru acest an.
Recent, constructorul german a încheiat un acord cu CATL, o companie chineză producătoare de celule de baterii. Detaliile exacte ale acordului nu sunt cunoscute, însă, potrivit publicației Automotive News, BMW dorește să reducă din costuri prin utilizarea celulelor cilindrice pentru baterii în locul celor în formă de prismă.
O astfel de abordare ar micșora costurile cu circa 30%. Astfel de celule vor fi prezente la toate modelele electrice BMW începând din 2025, odată cu debutul noii platforme. Mai mult, furnizorul chinez de celule de baterii dorește să deschidă o fabrică nouă în Statele Unite pentru a-și extinde oferta către mai mulți producători auto, nu doar BMW.
Activitatea noii uzine ar urma să înceapă în 2026.BMW dorește să comercializeze 2 milioane de mașini electrice până în 2025 și se așteaptă ca 50% din vânzări să fie alcătuite din modele electrice până în 2030. Noua arhitectură modulară, deși creată pentru vehiculele din clasa medie, va fi prezentă de la înlocuitorul Seriei 2 până la echivalentul electric al lui X7. Producția primului model cu noua platformă va debuta în 2025, la uzina din Ungaria.
via Carscoops
Pai BMW are sistemul multimedia chinezesc de la Tencent, bateriile de la CATL si altele. Deci cum vine treaba asta? :))
https://www.tencent.com/en-us/articles/2201068.html
Cotete chinezesti cu patroni germani teoretic.
Dacă toți criticii ăștia atotștiutori ar fi ieșit mai mult decât la grătar (unde-si lasă jegul in spate), ar observa ca se poate face calitate oriunde dar mai ales in China.
Am avut ocazia sa trăiesc (nu sa călătoresc) in 5 tari inafara României, dar așa ipocrizie nu am întâlnit.
Se dau cu părerea de țări care au nave spațiale si sateliți, pe când la noi încă si tractoarele sunt construite de alții ca sa nu mai zic de mașini.
Nu avem o companie care sa facă ceva semnificativ fără implicare externa: autostrăzi, infrastructura, industrie etc. Am putea… posibil, dar nu avem. In schimb ipocriți cât cuprinde, păcat ca nu-i vrea nimeni.
Gura mică si la treaba…
Ne-am nascut si am crescut intr-o tara cu produse si infrastructura in vasta ei majoritate construite de romani, cu inginerie romaneasca (partial sau integral) cu materiale romanesti si cu munca romaneasca.
Faptul ca momentan traim din importuri de bunuri, servicii si bani (credite) tine de liderii pe care i-am avut (impusi) si nu de capabilitatile si posibilitatile poporului roman. Popoarele cu liderii potriviti, ambitiile potrivite si ceva resurse, pot face multe. A se vedea China. Sau chiar si Romania comunista privita sincer, obiectiv si fara patima (daca nu e prea devreme pentru asa ceva).