Este cunoscut faptul că mașinile generează particule fine de praf, spre exemplu de la frâne sau de la anvelope. Audi, împreună cu furnizorii de piese Mann și Hummel, caută metode de a reduce poluarea produsă de aceste particule.
În perioada 2020 - 2024, constructorul din Ingoltadt testează un filtru special de aer pentru mașinile cu zero emisii care purifică aerul înconjurător. Acesta este deja montat pe o serie de mașini de teste E-Tron pentru a vedea cât este de eficient.
Filtrul vine montat, cu mici modificări, în fața radiatorului și poate capta aceste particule atât în mers, dar și atunci când mașina se află, spre exemplu, la încărcat. În această ultimă situație, ventilatorul care se află deja montat pe mașină canalizează aerul înconjurător prin filtru, iar acesta din urmă captează particulele fine de praf.
Testele inițiale au arătat că filtrul gândit de Audi nu influențează în mod negativ funcționarea mașinilor de test, nici după aproximativ 50.000 de kilometri.
Mai mult, au demonstrat că exemplarele E-Tron echipate cu acest filtru și-au filtrat propriile particule cu succes.În 2024, Audi va publica rezultatele acestui proiect pilot și, dacă se dovedește eficient, filtrul ar putea fi încorporat în viitoarele modele cu zero emisii ale mărcii.
via Audi
Desigur toti "inteligentii" isi vor lua masini din astea"purificatoare"
In curand cei de la BMW vor face si ei masini cu sisteme de taiat copaci cand intra in ei si ii vor transforma direct in mobilier:))
Multe mi-e mai dat sa citesc despre aceste superbe marci. Poate daca ar face masini fiabile care nu se strica ar fi mai bine.
Imi imaginez ca in Romania nici nu se vor putea comanda masinile astea ca nu au direct din fabrica DPF anulat:)
cred ca e doar pt acel offset, sa se incadreze in limite cu variantele termice per total.