Mazda a lansat modelul MX-5 în urmă mai bine de trei decenii. În tot acest timp, roadster-ul nipon a rămas fidel rețetei originale: motor aspirat, dimensiuni compacte, masă proprie cât mai scăzută, manevrabilitate de invidiat și, neaparat, roți motrice spate.
Următoarea iterație MX-5 ar urma să debuteze în 2024 și chiar dacă electrificarea este noul trend în industria auto, modelul nipon nu îl va adopta. Cel puțin nu va avea sistem de propulsie hibrid sau plug-in hybrid, tocmai pentru a nu afecta prea mult masa proprie.
Așadar, potrivit celor mai recente informații, viitoarea Mazda MX-5 ar urma să fie oferită în continuare cu un motor termic. Sunt șanse mari să fie vorba de unitatea minune Skyactiv-X de 2.0 litri (propulsor pe benzină cu aprindere prin compresie controlată cu scânteie).
Nu este exclus ca agregatul să primească un sistem micro-hibrid la 48V, pentru a reduce și mai mult consumul și emisiile.
Britanicii de la Autocar mai susțin că motorul de 2.0 litri va fi oferit în mai multe versiuni de putere.
În acest caz, unitatea actuală de 1.5 litri nu va mai fi disponibilă.via Autocar
Comentarii (2)