În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, oficialii Honda au confirmat că noua generație Jazz va fi disponibilă pe piața din Europa doar cu un sistem hibrid de propulsie.
Acum, reprezentanții companiei nipone au anunțat premierele pregătite pentru Salonul Auto de la Tokyo, eveniment care își deschide porțile în 24 octombrie. Pe lista constructorului japonez apare și noua generație Fit (Jazz), denumirea comercială a modelului de clasă mică utilizată pe piețele din Japonia, SUA și China.
Producătorul japonez menționează că noua generație a modelului subcompact va oferi în continuare spațiu generos pentru toți pasagerii, în timp ce trenul de rulare va fi dezvoltat pentru a oferi confort sporit. În ceea ce privește sistemul de propulsie pregătit pentru piața europeană, viitorul Jazz va miza pe un sistem hibrid asemănător cu cel utilizat în prezent de CR-V Hybrid.
SUV-ul este echipat cu un motor pe benzină de 2.0 litri i-VTEC, un motor electric și un set de baterii.
Alături de acest ansamblu, CR-V Hybrid dispune și de un motor/generator secundar și o transmisie cu raport fix. În cazul lui Jazz, motorul cu ardere internă de 2.0 litri va fi înlocuit cu unul de un litru sau 1.5 litri.
fără a avea pierderi prin invertor
oricum un sistem foarte fiabil şi bun de condus.
Bravo Honda.
Pare un sistem hibrid facut cu fiabilitatea in caietul de sarcini. De studiat si sistemul HSD al Toyotei, mai ales generatiile de la a treia incoace, extrem de fiabil si el, practic nu ai cum sa-l strici, indiferent daca esti un sofer cu experienta si intelegi arhitectura sistemului, sau un incepator habarnist in tehnica, care mai faci gafe in sofat.
Dar nu e nicio problema. Daca m-a taxat pentru ca am spus ca HSD-ul e extrem de fiabil, ii recomand sa aprofundeze subiectul si sunt convins ca-mi va da dreptate apoi.
Aveam de gand anul viitor sa-mi iau Jazz si chiar m-am bucurat ca modelul asta va avea o noua generatie in curand. Dar daca vine in Europa doar ca hibrid, in conditiile in care oricum Honda nu face cele mai ieftine masini, inevitabil tot la Toyota Corolla ma uit. Macar aia e cu o clasa mai sus si inevitabil se simte lucrul asta in tinuta de drum cel putin. Si stai putin, ca vine si Golf 8 in curand.
Cu alte cuvinte, oricat de buna ar fi masina asta, ramane una de clasa mica, din segmentul de volum, cu tehnologie de top, dar cu preturi astronomice.