Japonezii de la Toyota au planuri mari pentru viitoarele modele cu zero emisii ale companiei. Acum, aflăm o serie de detalii interesante despre bateriile care vor echipa aceste modele.
Oferta Toyota va include 4 tipuri de baterii de generație nouă, inclusiv un acumulator cu tehnologie solid-state. Până în 2030, niponii intenționează să vândă 3.5 milioane de mașini cu zero emisii, la nivel global, iar 1.7 milioane dintre acestea vor fi echipate cu aceste baterii de ultimă generație.
Primul tip de baterie, litiu-ion, la care lucrează Toyota se numește Performance. Acumulatorul va debuta în 2026, va avea o autonomie de peste 800 de kilometri, va costa cu 20% mai puțin decât bateria actualului bZ4x și se va încărca (de la 10 la 80%) în circa 20 de minute la o stație rapidă.
Așa numita baterie Popularization va fi de tip litiu-ion-fosfat. Va fi lansată pe piață în 2026 - 2027 și va promite o autonomie de peste 600 de kilometri, costurile de producție vor fi cu 40% mai mici, comparativ cu bZ4x, iar încărcarea se va realiza în circa 30 de minute la o stație rapidă.
În 2027 - 2028, Toyota va prezenta bateria High-Performance, tot litiu-ion. autonomie de peste 1.000 de kilometri. Desigur, va conta și aerodinamica, dar și masa proprie a mașinii.
Aceasta le va permite viitoarelor modele cu zero emisii să aibă oAcumulatorul se va încărca rapid, iar repriza 10 - 80% va dura circa 20 de minute.
Reprezentanții companiei susțin că au făcut progrese mari și în ceea ce privește bateriile solid-state. Primul acumulator de acest fel ar urma să fie lansat pe piață în 2027 - 2028 și promite o autonomie de peste 1.000 de kilometri.
Încărcarea rapidă va fi un alt punct forte. La o stație rapidă, repriza 10 - 80% ar urma să dureze circa 10 minute.
Fără să ofere mai multe detalii, Toyota lucrează, de asemenea, la o baterie solid-state care să ofere peste 1.200 de kilometri autonomie.
via InsideEVs
La un consum hiperoptimist de 15kwh/100km si o autonomie de 1000km inseamna o baterie de 150kwh. Incarcarea de la 10-80% inseamna 105kwh in 10 minute adica o priza cu putere de vreo 650kw. Deloc irealizabil dar deloc simplu si putin probabil sa devina norma intr-o retea nationala prea curand.
Mai realist e vorba de o baterie spre 200kwh.
Si ramane de vazut si preturile pe care le vor avea masinile cu 1000km autonomie.
In continuare este neclar daca vom vedea vreodata/prea curand masini electrice satisfacatoare la preturi cat de cat apropiate de masinile clasice. Ma rog, ce-o mai insemna si preturile astea ale clasicelor ca a ajuns o Corolla 25k euro si un Sandero 15k.
In realitate producătorii știu de pe acum ce vor scoate în 7-10 ani. Lucrul la o platformă, motor, model nou începe în paralel cu lansarea modelului curent.
Doar nu îți imaginezi ca după ce se lansează un model, cercetarea și inginerii se scarpină după ureche timp de 7-10 ani, când trebuie sa lanseze alt model (nou, nu facelift).
Ei deja au bateriile astea, și știu că le pot optimiza la parametrii respectivi, în 5 ani.
Bateriile pe care le vor folosi mai mult ca sigur vor avea densitatea mai mare, deci greutate mai mica, deci consum mai mic.
https://www.youtube.com/watch?v=_n5E7feJHw0
Astia tot arunca texte de zeci de ani cu "ce vom face si vom drege", si ... au facut NIMIC.
Tigaia aia bz4 (care e si subaru) e singurul lor model electric si ala e pilaf.
Tesla model 3 obtine ~11kwh/100km mediu. Sunt nenumarati posesori care au prezentat iagini cu astfel de consum mediu.
Logic, nu este consum pe autostrada, dar o minoritate irelevanta conduce numai pe autostrazi.
Pana atunci orice achizitie de electrica e paguba-n buzunar pentru ca iti iei o masina cu baterie neperformanta de care nu vei mai putea scapa. Cine sa cumpere sh cu baterie varza tehnologie veche.
Deci asteptam. Tragem de ce avem sau ne luam ICE noi, aia care suntem cu bani.
Și uite asa ai scăpat de ea și ai mașină nouă la fiecare 3 ani.
Merge și la electrice, pe cuvânt.
Nenumaratii posesori care isi noteaza pe un site consumul raporteaza mai degraba un consum mediu de 18.5kwh/100km
https://www.spritmonitor.de/en/overview/198-Tesla_Motors/1582-Model_3.html?powerunit=2