Denis Le Vot, directorul general Dacia, a prezentat strategia mărcii de la Mioveni cu privire la tranziția către o gamă de modele electrice. Dacia a lansat, deja, primul său model electric, Spring, încă din vara anului trecut. Cu toate acestea, Spring este o mașină de dimensiuni foarte mici, ideală pentru oraș și care nu este construită în România, ci în China.
Le Vot a precizat, în schimb, că următorul model electric Dacia va fi viitoarea generație Sandero. Într-un interviu preluat de publicația Lifenews.ro, el a declarat: „Prima întâlnire cu un nou model Dacia electric va fi la următoarea generație Sandero care, să spunem, va apărea în 2028-2029, adică foarte departe de momentul actual.”
Mai mult, se pare că Dacia își va împărți viitoarele modele în funcție de garda la sol. Cele cu gardă la sol joasă, numite „low drive”, vor fi produse în Maroc, iar cele cu gardă la sol înaltă, „high drive”, vor fi produse la Mioveni. Asta înseamnă, practic, că viitorul Sandero va fi produs în țara nord-africană.
Le Vot a mai spus că și viitoarele generații Duster și Bigster vor primi versiuni electrice undeva prin 2032 sau 2033. Trebuie să subliniem aici că prima generație Bigster, care va fi lansată în 2025, nu va primi versiuni electrice.
Nu în ultimul rând, directorul general Dacia a mai precizat că motoarele termice vor fi comercializate până în 2035, anul în care acestea vor fi interzise de către Uniunea Europeană. „În cazul mașinilor termice, inclusiv hibride, vedem cel puțin 13 ani de existență, ceea ce înseamnă încă două generații de vehicule”, a declarat acesta.
via Lifenews
La Mioveni a rămas Duster și Jogger.
Așa că Denis nu ne transmite nimic concret, ci doar se alintă și el puțin.
Culmea, în acelaşi echipă ar fi şi Geely care face Volvo.
Renault NU a ştiut să îşi aprecieze brandurile satelit, măcar VW o face mai bine cu Skoda şi Seat.