Victorie pentru Tesla: Cinci stele de siguranţă la primul crash test al mărcii

de Sebastian Toma
Vineri, 09.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Motors a trecut cu brio de primul crashtest din istoria sa. Vorbim despre testele de impact ale NHTSA, pe care Model S le-a promovat cu cinci stele de siguranţă.

Tesla Model S a trecut cu bine de primul său crashtest, informează CNN. Vehiculul electric al companiei din California a fost testat de NHTSA şi a obţinut cinci stele de siguranţă la cele trei tipuri de teste de impact derulate de organismul independent american. Rezultatul este impresionant deoarece este primul crashtest la care participă un model Tesla, în condiţiile în care vorbim despre o companie nouă în industria auto. Reprezentanţii mărcii din California nu au publicat încă un comunicat de presă cu poziţia lor în urma acestui rezultat.

Model S a obţinut cinci stele de siguranţă în cadrul testului de impact frontal, testului de impact lateral şi a testului care simulează o răsturnare. Primul model din SUA care a obţinut cinci stele la toate testele produse de NHTSA dupa 2012 a fost Chevrolet Camaro. De atunci, modele precum Honda Accord, Kia Optima şi Volvo S60 au reuşit să obţină, la rândul lor, un punctaj foarte bun în cadrul testelor derulate de NHTSA.

Pe lângă testele de la NHTSA, Model S mai trebuie să ajungă şi pe mâinile celor de la IIHS, care folosesc un algoritm şi mai strict de testare, incluzând un test de impact frontal defazat, care le-a pus probleme chiar şi producătorilor de modele premium.

Urmareste Automarket
De parcă rezultatul de la crashtest-ul NHTSA nu a fost o veste suficient de bună pentru Tesla Motors, acţiunile companiei au crescut, iar Tesla a obţinut profit în cel de-al doilea sfert al anului curent, surprinzând chiar şi analiştii din industrie, care preziceau o scădere de 17 cenţi a acţiunilor, în timp ce acestea au crescut constant în ultimele luni, reuşind să atingă o valoare de 153.48 dolari per acţiune.
Profitul net al companiei a crescut în al doilea sfert cu 70% faţă de primul sfert al anului, potrivit datelor oficiale furnizate de producătorul american.

Via CNN

Comentarii (17)

  • sa vedem impactul frontal la 50% si 75%.....acolo poate face "buba" mare.

    dar sunt optimist...pana atunci ma inclin si imi scot palaria. Granzii din Detroit cred ca isi rod unghiile si tuna si fulgera prin compartimentele de Developement si Marketing....lor le trebuie sute de angajati, miliardele contribuabilului american si o armata de trepadusi care sa convinga clientul ca daca n-ai un V8 sub capota nu esti destul de patriot.
    22 15
  • @ gelu anti-americanu'

    Omule,americanii au multe masini cu motoare V8 pentru ca isi permit, ei nu au taxe nesimtite si benzina e mai ieftina. Tu care crezi ca ofera mai multa satisfactie soferului,o masina americana cu motor V8 sau una frantuzeasca cu motor 1.4 care isi da sufletul la fiecare demaraj??
    Si cu patriotismul american nu e chiar asa,daca ar fi cum zici tu nu s-ar mai vinde asa bine masinile japoneze si germane.
    Acum mai lauda putin pe Nissan Leaf,pentru ca tu asta ai facut tot timpul. Doar ca,nu prea ai motive sa-l lauzi......
    27 20
  • @F1

    ti-as replica...dar am hotarat ca mi-as pierde vremea...si asa mi-am pierdut 10sec din viata citindu-ti OFF-TOPIC-ul.
    12 19
  • Masina asta e impresionanta, dpmdv este cea mai buna creatie auto de peste Ocean. Ma uit la slow-motion-uri si ma uimeste cat de inchegata pare desi are o masa apreciabila. Plus ca la impactul frontal parbrizul nu s-a spart sau crapat, a ramas bine-mersi la locul lui. La impactul cu stalpul, n-a patit mai nimic, in timp ce altele se fac colac in jurul stalpului.
    Ca arata fantastic nu mai amintesc.

    @gelu: In conditiile astea bineinteles ca cei 3 din Detroit isi rod unghiile pana la sange si se perpelesc care incotro. Si sunt convins ca si producatorii europeni sau asiatici fac la fel. Nu e vorba numai de curaj si inovatie, dar marca asta, Tesla a aparut exact cand trebuia, cand industria auto traditionala ajunsa la o oarecare saturatie nu mai avea suflul acela de a propune ceva extrem de captivant. Idem povestea aparitiei IPhone-ului.

    Iar in ce priveste V8-urile pe masini normale de strada, optica americanului s-a schimbat foarte mult. Din gura, si lor si noua europenilor ne plac masinile cu motoare mari, dar cand suntem pusi concret in fata faptului de a alege si de a pune banul jos, randurile se subtiaza foarte mult. Cred ca am mai spus ca in US se gasesc in parcurile de SH o gramada de masini cu motor V8 in stare foarte buna, unele putin rulate si cu preturi sub 1000 de dolari, dar nu le mai vrea nimeni, clientul isi ia mai repede o Honda Fit sau un Chevy Sonic (adica Aveo din US) noi la 14-16.000 dolari, desi de surplusul de 15.000 dolari ar putea sa mearga si sa bage benzina la V8 pana li se acreste. Unde mai sunt inca V8-uri este in cazul truck-urilor, dar acolo acele motoare nu sunt pentru a merge la mall ci sunt realmente muncite, trag te miri ce: de la barci, remorci de cai pana la platforme pentru utilaje sau chiar cisterne pline cu ciment, asa ca prezenta lor sub capote chiar se justifica.
    18 6
  • da @mntsn........"textul" cu V8 era o mica intepatura. Sa zicem ieftina sau inutila...dar atat timp cat e o tara libera pot sa spun ce vreau. Plus ca nu-mi place sa cad in dos in fata americanului ca, vezi doamne, el e cu zeci de ani in fata noastra. Evident ca V8-urile isi au rostul lor, nu contest. Si mai stiu si ca optica americanului de rand s-a schimbat. S-a schimbat odata cu aparitia crizei si cresterea pretului benzinei la pompa. Dovada schimbarii de macaz e succesul (nu neaparat incredibil) al fratilor sud-coreeni sau nerabdarea cu care se astepta motorul de 1L de la Ford. Lucrurile se schimba si acolo si acceptul pentru hibrizi sau electrice e inca o proba.

    Si mie mi se pare ca Tesla e deosebita. Nu numai dpdvd al designului. Model S face clar nota discordanta fata de designul specific de peste ocean (in general masiv, supradimensionat si de multe ori prea incisiv) dar ca si soluie tehnica da peste nas marilor concerne. Asta voiam eu sa subliniez. Nu antimaericanismul ma caracterizeaza (altfel n-as avea in ograda o americana), ma deranjeaza suficienta dar si rigidatea automotive-ului american. Model S il vad ca pe un rebel care (sper) sa schimbe atitudinea imbuibatilor care ani la randul au vandut masini (in speta si in special SUV-uri) care s-au dovedit de multe ori absolut inutile necesitatilor consumatorului american. In fapt au vandut produse insotite de un marketing desantat ce punea accent pe satisfacerea ego-ului supreadimensionat al red-neck-ului: mai mare mai bun! Conceptia s-a dovedit a fi complet ridicola. Pentru mai multe detalii sapati putin prin presa economica de peste ocean.

    Si da....sper ca si europenii sa fie pusi pe jar. Dar interesant e ca dincolo de blocarea intr-o traditie (de neexplicat pentru mine a producatorilor americani) piata americana se dovedeste a fi mai flexibila si mai deschisa la nou decat cea europeana. Pana una alta peste ocean gasim si Volt (cu vanzari bune) si Leaf (care ii da peste nas lui Volt cu toate ca e o electrica pura), un Prius cu state vechi de plata iar acum cu nou venitul Tesla care resuseste sa iasa din impas pe seama vanzarilor incurajatoare de pe piata nationala. So...mie teama ca europenii vor ramane cu cativa pasi in urma nu datorita lipsei de oferta (vezi Zoe ori i3 ca electrice) ci datorita puterii de cumparare ori a lipsei de indrazneala a consumatorului.
    11 13
  • @gelu

    ''gasim si Volt (cu vanzari bune) si Leaf (care ii da peste nas lui Volt cu toate ca e o electrica pura)''

    Ai rabdare,puiule,anul inca nu s-a terminat.
    Volt beneficiaza de o reducere de pret frumusica si mai mult ca sigur Leaf si-o va lua in barba la sfarsitul anului.

    Sa vedem cum au stat vanzarile si anul trecut:
    Volt 23,461
    Leaf 9,819

    Odiferenta cam mare,nu crezi,domnul Leaf,pardon,gelu...
    13 15
  • este un zgomot de fond la articolul asta. Un bruiaj deranjant care nu poate fi scos. Cu cat il ignori cu atat devine mai pregnant.....
    8 12
  • @gelu: un mare plus din partea mea. Desi in trecut am citit de la tine niste comentarii la care ti-am dat minus (stiu ca nu te superi, nu pari genul) sau pe care pur si simplu nu le-am inteles din cauza formularii, ma bucur sa te (re)descopar cu o extrem de buna perceptie a realitatii. Ce masina americana ai, apropos, daca vrei sa ne spui?

    Si eu cred ca Tesla are puterea sa schimbe mentalitati si le va schimba, dar numai pe acelea care sunt sufficient de deschise la schimbare. Redneckul de rand de care amintesti tu, conservator din fire, nu va fi impresionat de o electrica si nu o va alege, poate chiar le detesta, motivele variind de la lipsa de cultura(aici intra si marketingul de care pomeneai care isi face mai usor loc in "duhurile sarace") sau bani pana la nevoia obiectiva de astfel de masini care trebuie puse la munca de jos.
    5 9
  • @gelu

    Stiu,adevarul doare si incepi sa auzi zgomote de fond,bruiaje...
    7 4
  • inexorabil
    Ar fi trebuit ca GM EV-1 să troneze azi în locul Modelului S...Dar unde nu-i cap, vai de...baterie.
    Oricum, nu-i timpul pierdut. Poate le căşună vreo idee ingenioasă lui Akerson&co şi astfel ar pune laba pe Tesla...dar numai aşa, ca să-l văd pe un anumit cameleon de pe aici cum şi-ar roade el unghiile, devenind negru de oftică precum tăciunele. Se pare că nu vom scăpa prea ușor de "omul cu o mie de feţe" de pe AM...Devenit expert ad-hoc într-ale "americanelor" (sau poate vrea doar să mă "înțepe" pe mine în mod indirect, după ce l-am dezavuat ireversibil) şi foarte literat în ultima vreme, mai ales fiindcă plagiatul a ajuns un modus vivendi în ţara asta franjurată de impostură (dar de unde şi-o fi preluând "sclipirile" lingvistice, nu pot să intuiesc...poate mă ajută @dan-grc). De obicei, dacă împuști un mafiot, un altul îi va lua locul, mai devreme sau mai târziu, dar să te pomenești că tot mortul conduce ostilităţile...parcă ar fi prea mult pentru logica mea extenuată :((
    4 2
  • AndreiRN
    O marca de toata lauda si un exemplu de inginerie care va intra in istorie.
    Ar trebui sa vb cu presedintele firmei sa ne cumpere un exemplar ca nu degeaba lucram pt Tesla 24 de ore pe zi.
    Daca ar vinde numai trenul de rulare ......... ar fi fantastic intr-un camion.
    1 12
  • inexorabil
    Andrei, acum lucrezi pentru Tesla? Nu mai faci pet-uri pentru NASA? Te rog eu, termină definitiv cu bazaconiile astea senine. Alege altă formă de amuzament colectiv. Este nevoie de seriozitate maximă pe AM.
    Apropo de seriozitate: din păcate, a devenit o regulă ca redactorii să trâmbițeze măsuri ferme când se întinde prea mult coarda, dar foarte curând se fac că plouă...De pildă, cum rămâne cu campania de logare obligatorie în masă??? Cumplite vremuri: vorbim una şi mestecăm alta...Cât să ne mai suporte îndelung-răbdatorul nostru Creator?
    14 1
  • arogantul
    testul frontal cu impact pe toata suprafata este unul foarte usor de trecut de structura masinii tocmai datorita suprafetei mari de contact, in schimb sarcinile cele mai mari intr-un astfel de test sunt la nivelul centurilor de siguranta, ma intreb la ce sarcini a fost supus toracele papusii de test crash.
    impactul lateral este intradevar impresionant

    dar abia acum vin testele care vor arata cu adevarat cat de inchegata e masina, medium overlap test si small overlap test
    6 2
  • Existing Actuality
    Nissan Leaf a fost primul vehicul pur electric cu 5 stele NHTSA acum 2 ani cu toate ca Model S se lansase cu ceva luni mai devreme decat Leaf.
    De ce nu a fost testat pana acum? Pentru ca probabil nu a fost gata pentru testare, pentru poza, pentru aplauze, pentru zambetul artificial...
    Eu cred ca se exagereaza mult, daca a ajuns un banal test de siguranta sa duca la asemenea precizari: "acţiunile companiei au crescut, iar Tesla a obţinut profit în cel de-al doilea sfert al anului curent, surprinzând chiar şi analiştii din industrie, care preziceau o scădere de 17 cenţi a acţiunilor"
    Comentatori amatori sau investitori ocazionali, toti au in comun entuziasmul nerealist.
    Tesla Motors e un start-up nascocit de un flusturatic din Silicon Valley, dupa un model economic tipic american , adica acelasi bullshit american ce a destabilizat o lume intraga si a adus Europa in criza profunda ce se gaseste azi... Ce se va intampla cand se va sparge bula? Ce se va intampla cand baiatul minune Elon Musk se va plictisi de toata sarada asta, va lua banutii si se va indrepta spre alte orizonturi? Ca doar n-are niciun cordon ombilical cu industria auto. Elon Musk n-are nicio treaba cu domeniul auto.
    8 6
  • @Existing Actuality:
    Comentariul tau tradeaza o invidie fara margini pentru acest "start-up nascocit de un flusturatic din Silicon Valley". Ti-ar placea un Tesla S, dar na, cum strugurii sunt acri, te rezumi la a-l desconsidera public pe "flusturatic" aruncand vorbe fara niciun temei, tipic spalatorilor de creier care nu pot si nu accepta ca altii pot.

    E clar ca "flusturaticul", din moment ce a pornit o companie in domeniul auto care are si profit (= aprecierea pietei) peste "asteptarile analistilor din industrie", are mai multe in comun cu industria auto decat ..tine, de exemplu, care apropo, butonezi de la un echipament conceput si produs 90% conform aceluiasi "bullshit american ce a destabilizat o lume intraga si a adus Europa in criza profunda".

    Aaa, ca n-are a face cu axe cu came, cu esapamente sau uleiuri, adevarat, dar masinile pe care le face "flusturaticul", ar putea chiar sa "destabilizeze o lume intrega" dupa cum bine vezi, incepand de la alti constructori auto pana la grangurii petrolisti. Tu in schimb, ca sa iti asiguri stabilitatea, ai putea sa te indrepti catre o Lada.
    5 5
  • @mntsn

    Salut! In caz ca nu ti-ai dat seama,userul @Existing Actuality este de fapt @gelu.
    Pentru el tot ce este made in sua este prost.
    La posturile anterioare i-ai luat apararea,acum cred ca ti-ai dat seama ce fel de om e.
    Bafta!
    7 2
  • A vazut cineva un crash test cu Lamborghini Venom? Nu? A, probabil ca se asteapta un moment cheie ca sa le ridice actiunile, sigur!!! Asta presupune ca s-au construit 5 bucati, s-au vandut 4 bucati la cate 3mil.€ fiecare inainte de a incepe sa se toarne in mulaje blocul lor motor, iar al 5-lea va aparea intr-un crash test in 2016, moment prielnic pentru cresterea actiunilor VAG.

    Crash testul de fata a presupus 3 masini impecabile, foarte costisitoare, si este facut optional, probabil pe banii producatorului. Sa ma corecteze cineva daca am gresit, va rog.

    Eu apreciez Tesla Model S 90% din ce este el. N-am spus 100% pentru ca nu sunt fanul display-urilor din cockpit. Mie-mi plac cockpiturile de masini sport europene (ca sa nu zic direct Ferrari). Da, stiu, nu este intentionata in segmentul sport, spunea lumea pe alta stire cu Model S, insa le bate la curul gol pe multe la plecarea de pe loc si este, probabil, comparabila la manevrabilitate. Sa-mi faca si mie placerea cineva sa vad un tur de pista intre Model S si orice altceva, cu linii drepte cat mai scurte daca se poate.

    @all: Nu va mai certati pe forum!!!
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru