"Avem o mare problema de implementare a autoritatii legii in domeniul rutier.
Sunt hotarat sa incercam o inasprire a legislatiei si o intarire a autoritatii celor care sanctioneaza abateri pe drumuri publice. E inadmisibil sa ma uit cati oameni isi pierd viata in aceste zile", a declarat Victor Ponta în cadrul şedinţei USL de marţi, potrivit Hotnews. Premierul a explicat că nu poate fi o singură măsură care să reducă numărul de accidente rutiere, fiind necesară implementarea unei strategii pe termen lung, care va aduce rezultate în termen de câţiva ani. Printre măsurile propuse de prim-ministrul ţării se numără şi revizuirea procedurii de obţinere a permisului de conducere, reglementarea mai strictă la instructorilor auto independenţi şi modificarea procedurii actuale de atacare în instanţă a suspendării dreptului de a conduce vehicule în cazul unor abateri rutiere care au dus la suspendarea acestuia, „portiţa legală” permiţând conducătorilor auto să circule în continuare după efectuarea unei asemenea abateri în baza dovezii de obţinere a permisului de conducere. Cea mai extremă idee prezentată de Victor Ponta vizează posibilitatea confiscării vehiculelor implicate în abateri rutiere grave. Aceasta ar implica şi modificarea actualei Constiţuţii, fiind necesară o prevedere specială în acest sens. "In Romania nu se poate decat daca va fi de acord presedintele Comisiei Constitutionale sa modificam la Constitutie acest lucru. Sunt tari care confisca masina cu care s-a incalcat grav legea rutiera. Noi nu avem voie conform Constitutiei actuale, dar mie nu mi s-ar parea excesiv in anumite situatii si va spun ca fost motociclist ca ar trebui sa confiscam si motociclete, nu doar masini", explică Victor Ponta. În prezent, dreptul la proprietate previne confiscarea unui bun într-o situaţie de acest gen, legislaţia fiind creată special pentru a preveni abuzuri precum cele realizate în perioada comunistă.Via Hotnews
Trecand peste mistouri eu propun mai intai sa faca autostrazi si apoi garantat vom asista la o scadere majora a accidentelor. Din pacate nu viteza e vinovata pentru majoritatea accidentelor, ci neatentia si senzatia ca esti singur pe drum (depasiri fara asigurare, in curba, depasirea coloanei, depasire fara a fi sigur ca iti ajunge spatiul, etc). Daca mergi cu viteza dar cu cap, adica cu viteza acolo unde iti permit conditiile de drum si respectand celelalte reguli de circulatie nu ai ce sa patesti.
Da Victore, trebuie insaprita legislatia, crescute spagile date agentilor de circulatie celor mici, ca cei mari trec nestingheriti.
Ei oare se uita si cine sunt cei ce fac accidente ?
Pai nu se intreaba nimeni cum se deschide la noi cel mai mare centru auto de lux Porche Pipera cand noi avem strazi vai de mama lor ? Credeti voi ca astia care-si iau Porche, Audi si BMW de sute de cai putere vor merge ei linistiti cu 50 km/h prin sate si comune sau cu 100 pe drumurile europene ?
Haideti sa fim seriosi ! Puteti voi sa inaspriti legile cat vreti, daca nu le aplicati cum trebuie e tot degeaba. Pe Nastase l-ati scos repede de la racoare ca-i era frig si altii care fura o gaina stau cate 5 ani. SA VA FIE RUSINE NESIMTITILOR ! Voua si Politiei romane care iau spagi de la smecheri si nu aplica corect legea.
De ce credeti ca in tarile dezvoltate din Vest sunt cele mai putine accidente rutiere grave?
Altceva nu mai spun.
Nu cred ca trebuie inasprita legislatia rutiera, trebuie in primul rand aplicata cea care exista in acest moment, trebuiesc pedepsiti cei care merg pe banda de urgenta pe autostrada, si cei care depasesc coloana de 20 Km (exemple intalnite Luni).
Si, eventual, pedepsiti politistii care primesc spaga.
Daca s-ar suspenda masini pe baza depasirii excesive a vitezei, ar da faliment BMW, Audi si Porche.
ba, mai sunteti multi?
Da, din pacate sunt foarte multi, dovada fiind balamucul generalizat de pe soselele patriei, inclusiv de pe autostrazile pe care cercopitecii "respecta" legea, cu depasiri pe banda de urgenta la greu.
Sa se faca comparatie cu germania,unde 60% dintre autostrazi nu au limita de viteza si nr de accidente este sub media europeana
Daca asta intelegi tu din ce au scris unii (inclusiv eu), ai o problema.
Multe dintre cauzele accidentelor sunt legate de pietoni care trec corect sau incorect strada (vezi cazuri in mediul rural), accidente in localitati (pentru ca toate drumurile nationale trec prin localitati), depasiri neregulamentare (linie continua, etc.), viteza excesiva in localitati si in afara.
Vazand toate acestea, vino tu acum cu expertiza ta si spune ca existenta unor autostrazi nu ar reduce drastic numarul de accidente grave si cauzele lor, adica:
- 2 benzi de circulatie pe sens - nu mai e nevoie sa depasesti pe contrasens, in curbe fara vizibilitate, linie continua, etc.
- ocolesc toate localitatile, nu mai ai treaba cu pietonii de exemplu
- este limita de viteza de 130 si ajungi mai repede
Chiar si cu cercopitecii de pe autostrazi, ai sa constati ca accidentele grave sunt SEMNIFICATIV mai putine decat pe alte categorii de drumuri.
In alta ordine de idei, fa tu un drum Bucuresti - Timisoara, Baia Mare, Suceava la alegere, si dupa aceea spune cum ai respectat limitele de viteza si legea si ai ajuns in aceeasi zi in care ai plecat. Asta, bineinteles, daca ai permis si mai conduci si prin afara localitatilor. La cat esti de vehement, ma indoiesc ca indeplinesti ambele conditii simultan.
Ti-as mai vorbi si despre domeniul politicilor publice, dar cred ca ar fi degeaba.
prietene (daca imi permiti indranzeala) existenta autostrazilor nu este o conditie sine qua non pentru reducerea accidentelor ori respectarea legii pana la virgula. Lipsa accidentelor grave ori respectarea culorii rosii de semafor tine de nivelul de civilizatie a respectivei natii.
In cazul in care mergi pe autostrazile scumpei noastre patrii sau macar nu esti chiar dezinformat poate imi explici furturile de semne de circulatie ori prezenta carutelor pe o astfel de infrastructura, etc, etc.
Nu jignitule, civilizatia nu incepe cu autostrazile incepe cu scoala, educatia, etc. Respectul legii incepe de la nearuncatul suportului de lemn de la inghetata (vezi ce elevat ma exprim, da?) ori a suportulului de plastic de la cafeaua de 1 leu si 50 de bani pana la respectarea culorii rosii a semaforului ori a limitei de viteza in localitate.
ma opresc aici ca altfel ma apuc sa va trimit la origini ori sa va spun povestea p..ii de I. Creanga.
PS spre surpindera ta, deplasarile Sv - Bucuresti imi sunt arhi cunoscute pana la greata. Drumul dus-intors (in aceeasi zi) si cu respectarea limitelor de viteza in localitati (+10/15km/h) devenind o obisnuinta saptamanala, E85 permitand o deplasare rezonabila intre Sud si Nord.
E clar ca autostrazile ar fluidiza traficul rutier dar tare mi-e teama ca dobitoacele insetate de viteza si adrenalina nu ar putea fi oprite sa isi faca de cap (sau sa faca victime). BTW....au cam stat 8(?) ani cretinoizii din pedele la putere...mi se pare oarecum debila cererea catre ponta sa ne faca autostrazi dupa 1 an de guvernare. Nu ii tin partea grasului da' parca biroul cu reclamatii si nemultumiri ar fi inca pe Aleea Modrogan. Da' ce stiu eu: romanu' e ca orbu' da' cu paru de unde aude nu unde "vede".
De ce nu are "initiative" pt cei 2000 de copii ce mor inainte de a inplini 1 an (primul loc în Uniunea Europeană), alte mii ce mor inainte de a implini 5 ani (boli, accidente altele decat auto), suntem fruntasi la decese TBC cam 1500 anual, mii de oameni mor cu zile in spitalele romanesti etc.
Da e greu cu astea ca nu pot fi rezolvate doar cu pixul, trebuie vointa , gandire pe termen mediu si lung, oameni de valoare nu hoti si incompetenti.
Multumesc
1. Degeaba innaspresti legile, modifici codul rutier, emiti OUG-uri la greu, schimbi Constitutia, daca legea NU SE APLICA atunci cand trebuie...sa se aplice actuala legislatie rutiera, la sange, si apoi sa tragem concluzii.
2. Oricat te-ai stradui sa ii constrangi pe soferi sa respecte limitarile de viteza, atunci cand au de facut un drum de sute de km care trece prin toate satele, catunele, triburile, cetatile, asezarile si localitatile, cu tot felul de restrictii (unele foarte bune, altele aberante) sa nu-mi spuna nimeni ca exista cineva care respecta toate aceste restrictii, pentru ca nu cred. La un moment dat, va da de o caruta sau un tractor si ca sa le depaseasca trebuie sa calce linia continua, va da peste o turma de oi sau o ciurda de vaci pe vreun drum european sau national. Atunci nu va mai avea rabdare si tot va calca acceleratia peste limita legala...iar de aici se naste frustrare, nervi si implicit, NEATENTIA!!! Asa ca oricum am lua-o, infrastructura (sau mai bine spus lipsa ei) are un rol mult prea important, pentru a nu fi luata in considerare.
Sa spunem ca nu se pot realiza autostrazi, fiindca intradevar sunt foarte costisitoare si dureaza mult realizarea lor, dar centuri la localitatile mai mici cu siguranta se pot realiza. Dar tine si de implicarea autoritatilor locale, nu doar centrale. Cu siguranta ca ar scadea numarul accidentelor rutiere grave, si poate, nu vom mai fi atat de frustrati si nervosi la volan.
3. Un aspect foarte important, care nu l-am vazut in comentariile anterioare, este taxa asta idioata de mediu, care a facut ca in ultimele luni sa creasca numarul cazanelor care circula acum in Romania. Cum vrei sa scazi numarul accidentelor si implicit al victimelor cand parcul auto se va imbatrani odata cu inmatricularea masinilor vechi, care nu au sisteme de siguranta elementare (ABS, ESP, airbaguri etc.), pentru ca tu, ca si Guvern, nu ai facut decat sa pui frana la vanzarea masinilor noi si second-hand de ultima generatie. Consider ca si acest aspect va fi foarte important in statisticile viitoare.
Ar mai fi multe de comentat, dar ma opresc aici ca trebuie sa mai si muncim ca sa putem plati toate taxele si impozitele care nu ne aduc niciun beneficiu :)
Da, civilizatia nu se face de la sine ci cu amenzi. Crezi ca occidentalii debordeaza de civilizatie sau se tem de amenzi?
Autostrazile nu numai ca ar fluidiza traficul, ci ar reduce factorii de risc pentru accidente (depasiri, localitati, pietoni etc.). Aceiasi indivizi care merg pe drumuri nationale merg si pe autostrazi dar acolo se intampla mai putine accidente. Cum iti explici asta? Se civilizeaza brusc? Nu, dar nu mai trebuie sa depaseasca in curbe fara vizibilitate, nu mai au treceri de pietoni, etc..
http://www.automarket.ro/stiri/statistica-recomanda-autostrazile-doar-6-dintre-accidentele-grave-din-49292.html
Mai multe date gasesti in arhiva site-ului. Cauta-le si indigneaza-te dupa aia, nu inainte, autoritate morala ce esti.
trebuie si aplicate legile astea daca se tot introduc. nu doar sa le introduca si gata. si nu va ganditi ca e confiscare definitiva a masinii, e doar pana platasti amenda, sau pana iti iei permisul inapoi. si terminati cu autostrazile, ca romanii nu sunt in stare sa circule nici pe ele(vedeti cat de multe accidente sunt la noi).
pana cand romanul nu o sa se obisnuiasca sa respecte in trafic pe celalalt participant si sa nu mai greseasca la fiecare intersectie nu ai cum sa ai o tara civilizata.
ex: in fata casei poporului s-au trasat proaspat linii de marcaj. le respecta cineva? nu, ca habar nu au ce inseamna.
sau la stop, de unde obiceiul asta tampit sa depasesti coloana, ori pe linia de tramvai, ori pe prima banda(pentru cei care fac dreapta) si sa te bagi in fata coloanei? nu vad rostul? de ce politia nu face nimic?
daca toti ar circula regulamentar nici nu ar mai fi atatea ambuteiaje.
Ponta - cel din turnul de fildes, e constient de asta, dar se face ca ploua... O continua campanie electorala... legi haotice, vorbe fara continut... Astia-s politicienii din Romania.
dintr-un motiv: pt taxele de drum care au inrasat burtile regilor asfaltului......asa ca nene ponta afla ca tocmai am schimbat macazul:unde vei aparea tu nenica vei avea un vot impotriva
Si totusi in California se confisca vehiculul in cazul in care un motociclist face demonstrati de viteza si indemanare in trafic sau curse.
O masina se poate confisca prin ordin judecatoresc daca participa la curse de strada sau daca soferul este prins beat la volan a treia oara sau conduce fara carnet repetat.
TU pt ce motive ai dori ca un anumit sofer sa nu mai poata conduce in trafic?