Valul de comenzi primite de Tesla Model 3, cea de-a treia mașină electrică din gama modernă Tesla, este impresionant în condițiile în care marca americană nu a oferit informații clare legate de chestiuni vitale ale mașinii, cum ar fi startul producției și al livrărilor sau designul final. Aceasta este opinia vicepreședintelui Volvo, Peter Mertens, care susține însă că nu este mișcat de mașina în sine cât de reușita departamentului de PR al mărcii Tesla.
"Aș minți dacă aș spune că numărul de comenzi ridicate pentru Tesla Model 3 nu m-a impresionat. Eu nu aș fi cumpărat mașina, dar asta e altă poveste. E foarte interesant faptul că oamenii au investit câte 1000 de dolari în mașina asta fără să o vadă, fără să știe nimic despre tehnologia care se ascunde în spatele ei, fără să-i vadă pe cei de la Tesla ridicându-se la înălțimea propriilor promisiuni până acum. Pe scurt, sunt foarte impresionat de departamentul lor de PR, care cred că e format din Elon (n.r.
Elon Musk, CEO Tesla Motors)", ne-a declarat Peter Mertens într-un interviu acordat în exclusivitate Automarket.ro la Goteborg, acolo unde Volvo a lansat două noi concepte care vor da naștere viitoarelor modele compacte XC40 și S40.Conform oficialului mărcii scandinave, infuzia de bani venită spre Tesla după cele aproape 300.000 de precomenzi pentru Model 3 va fi foarte utilă pentru o companie precum Tesla. "Au primit 500 de milioane de dolari cash printr-un anunț care nu spunea nici cum va arăta mașina la final, nici când va fi cu adevărat disponibilă. Încă o dată, aceste elemente arată puterea PR-ului. Dar am fost impresionat", încheie Peter Mertens.
In acelasi timp, este tare amuzant sa vezi cum mai mari ai industriei auto se fac de ras cu comentarii de genul acestui domn. Adica pe cine intereseaza daca si-ar lua el o Tesla Model 3 sau nu?
Apoi mai este partea cu PRul. Simte nevoia sa ne spuna cat de bine a functionat acest departament. De parca Tesla ar fi vandut pana acum cine stie ce gunoaie de masini...
Dar na, e de inteles frustrarea acestui om. O masina pe care el nu ar fi cumparat-o, despre care nimeni nu stie cum arata si ce tehnologie ascunde in spate, a reusit sa adune in cateva zile aproape la fel de multe precomenzi pe cate exemplare a vandut intr-un an de zile.
Sigur, ce-i in mana nu-i minciuna, dar Volvo mai are mult de mancat pana sa starneasca un asemenea interes.
Sa investesti in actiunile Tesla este altceva, aici e vorba de un avans pentru o masina pe care o s-o vezi in cativa ani, asta nu e investitie, este imprumut fara dobanda :)
OK, dar depinde și din ce unghi privim problema.