În urmă cu o săptămână, Parlamentul European a votat oficial interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice pe continent începând din 2035. Așa cum era de așteptat, această decizie a provocat o serie de reacții în rândul politicienilor din mai multe țări europene.
Probabil cea mai dură reacție îi aparține lui Matteo Salvini, vicepremierul Italiei și actualul ministru de transporturi din această țară. În discursul său, el a precizat că „fundamentalismul ideologic al electricității este o sinucidere și un cadou pentru China.” Salvini a mai adăugat că Italia are nevoie de mai mult timp și de mai multe investiții pentru ca tranziția către mașini electrice să fie realizată fără obstacole majore.
De altfel, Italia este una din cele 5 țări europene care au solicitat Comisiei Europene să amâne interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice până în 2040. Celelalte țări care au solicitat acest lucru, în vara anului trecut, au fost: România, Bulgaria, Portugalia și Slovacia.
Mai mult, potrivit lui Antonio Tajani, ministrul italian de externe, țara sa va limita procentul de reducere a emisiilor de CO2 de la mașinile noi până la 90%, față de 100% cum prevede planul Comisiei Europene. Conform lui Tajani, această măsură le va oferi industriilor „șansa de a se adapta.”
Anul trecut, mașinile electrice nu s-au bucurat de un succes comercial foarte mare în Italia. Potrivit ANFIA, asociația industriei de automobile din această țară, vânzările de mașini electrice au scăzut cu 27% față de 2021 și au reprezentat doar 3.7% din totalul de mașini noi înmatriculate în 2022.
La final, aceeași asociație mai precizează că industria de automobile din Italia reprezintă 5% din produsul intern brut al Italiei. În prezent, această industrie angajează peste 270.000 de persoane.
via Economica
Cu siguranta nu isi doreste plamanii imputiti de dieseluri.
Trebuie sa fii retard sa zici ca dieselurile sunt bune si dorite.
Sa nu uitam ca dieselurile au aparut ca alternativa la benzinare pentru ca ar consuma mai putin si TEORETIC ar polua mai putin. Insa cu ce polueaza (particule mici la nivel jos care ajung direct in plamani) este mult mai daunator.
Deci sa facem diferenta intre poluare.
Asa cum sa facem si diferenta intre accidente: nu conteaza doar numarul ci si cat de grave sunt: adica pe intelesul tuturor, e de "preferat" sa ai 1 milion de accidente usoare fara prea multi morti, decat o suta de mii cu multi morti.
De aia Romania e in top la morti: accidente grave!
Deci daca iti place mirosul de motorina, iti pui evacuarea in interiorul masinii si noi te apreciem pentru ce faci. Altfel sa ne imputi pe noi cu troaca ta, nu e ok.
Daca ne uitam la tarile mai dezvoltate: Norvegia, Danemarca, Olanda, Anglia, Finlanda, Suedia, treburile stau altfel.
De aia e bine sa luam ca referinta tarile mai evoluate daca vrem sa evoluam.
Daca vrem sa ramanem la nivel de cocalari, atunci continuam sa ne raportam la cocalari cu o situatie financiara mai precara, care nu isi permit mai mult pentru ca nu judeca.
Oricine isi permite macar un Spring, nu e asta problema, problema e ca sunt inutile si penibile.
Diesel-ul nu impute pe nimeni, doar pe sensibilii penibili.
De la ce a început totul? 2008, vânzările de mașini sunt modice, industria auto e în cap, toți, cvasi-faliți. Americanii (guvernul) au băgat vreo 80 mld. $ în industria auto. Prin Franța Renault și PSA erau pe aparate, alte miliarde.
Problema reală? Vreo 10% din economie. :D
Cum facem să-l determinăm pe Don Costelo să-și schimbe mașina care merge?
Acordul de la Paris! :)
Acum vine o nouă criză, cu alte scăderi, tocmai când industria auto abia începuse să respire.
Francezii și americanii s-au adaptat la noile tehnologii, chiar dacă nu prea rimează prețurile cerute cu adeverințele de salariu ale cumpărătorilor, dar și ei se vor alătura nemților, italienilor și britanicilor pentru a susține lunga listă a derogărilor.
Orice electrică achiziționată înainte de 2035 este o investiție în R&D, cu beneficii zero pentru investitor. :)
Nu cred ca pierde cineva timp sa iti citeasca tie comentariile si sa te bage in seama.
Acum revenind la subiect, Italia e tara cu unul din cele mai vechi parcuri auto.
Personal am trecut prin Italian si Spania si pute a dizal rau tare.
La polul opus e Olanda, pentru care am tot respectul. Ei au dat reject de multi ani la dieseluri prin niste taxe mari BPM si road tax special pentru diesel. La fel si norvegienii si finlandezii.
In general daca vrei sa evoluezi, te raportezi si stai pe langa cei care sunt mai destepti, pentru ca ai ceva de invatat.
Daca stai printre cocalari, devii ca ei.
Deci romanii daca vor sa faca ceva, sa invete de la nordici si vestici. Latinii ca italienii si spaniolii fac doar gargara si cam atat.
Cu electricele se pot face multeeeee daca se vrea: au dovedit ca necesita mai putina mentenanta, iar ca performante, rup daca ne uitam la banalele Tesla Plaid sau daca vrem ceva mai interesant exista Rimac. Deci se pot face multe. Trebuie ceva timp si minti luminate si dornice de progres. Bateriile sunt din ce in ce mai performante si vor fi mai ieftine daca se vrea.
Atat timp cat exista Dorei contra, va fi greu sa evolueze lumea, ca e trasa in jos.
Iar daca ne uitam la "cadou" Chinei, pai deja cadoul e facut de VAG, BMW, Mercedes care au facut aliante pe acolo de vreo 30-40 de ani, le-au dat access la tehnologie la fel ca Apple si acum au concurenta serioasa la telefoane.
Deci lasati vrajeala, ca nu tine decat cu limitatii ca inexopix si dan_grc, astia care nu stiu ca mai exista si altceva in afara de diesel.
Nici nu poți fi în halul ăsta de papagal.
Nu te încearcă nicio mirare de ce italia, grecia, spania și alți însoriți n-au chef de electrice?
Indiferent de orice se adoptă, lumea trece de bună voie şi nesilită de nimeni pe full EV.
Chiar fără nicio măsură, chinezii, vietnamezii, americanii vin cu full EV şi vor mătura cu oricine nu este pregătit.
Oricum, Italia, o ţară foarte frumoasă dar la anumite capitole.... păcat de locuitori...
Au votat împotriva energiei nucleare deşi importă curent de zeci de ani de zile din Franţa şi Elveţia...
Au votat şi împotriva energiei eoliene atât on shore cât şi off shore.
Ce să mai zici...
Start dat chiar de Volkswagen (infiintat acum 38 de ani):
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_China
Apoi BMW:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Brilliance
Si Mercedes:
https://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_Benz
Deci cadourile facute Chinei sunt ale germanilor care au vandut tehnologie.
Si ca dovada ca sunteti niste papagali:
Toate cele 3 marci germane produc ELECTRICE pe banda rulanta.
Daca ar fi super mari si tari NU AR PRODUCE!!!!!!!
Deci oricat v-ati agita voi pe aici, lumea cumpara IX1, IX3, I7, I4, EQS,EQE, EQC, ID3, ID4, E-Tron.
Ohooooo suntem multe germane, dar putem mentiona si de pe la Kia, Hyundai, Peugeot, Renault, Volvo, Polestar, Tesla.
Par cam multeeeee!!!!
Si le cumpara aia mai fraieri din tarile evoluate.
On Topic: Sa-mi fie cu iertare, dar cand toți s-au dus in China sa producă mai ieftin, nu s-au gândit măcar o secunda, ca va exista si reversul medaliei. Ce-i împiedică sa producă mai ieftin pe italieni!? Nu-i convine unui italian salariul si programul de lucru a unui chinez?
Off Topic Am încercat sa înțeleg ce vor normele pentru E7, impun o cantitate de particule emise pentru pneuri, plăcute de frâne, nivel de zgomot al mașinii redus cu 10%,... deci E7 va scumpi si mai mult masinile.
AM: ar fi bine sa faceți un articol si sa explicați ce înseamnă E7
Tu ai fost vreodata la Paris? Sa vezi acolo masini vechi, vai de capul lor, in Bucuresti e lux si opulenta pe langa ce e acolo, Megane 2 diesel vezi peste tot, la fel si Clio si tot felul de Lagune vechi, cica s-au adaptat, e plin de vechituri si la ei, de americani nu mai zic, ca si-o ard toti cu V8-uri de 4000, nu dau 2 lei pe poluare, mai iesiti frate si voi din satul natal sa vedeti ce e pe lumea asta.
Francezii își spală mașinile de 2 ori în 10 ani, mă îndoiesc că sunt dispuși să plătească mai mult de 200 euro pe lună pentru mașină, orice ar primi de banii ăștia. :)
Doar ca tot aud ca in Romania sunt masini vechi si daca te duci in orice tara europeana e plin de masini fabricate pana in maxim 2005, multe intr-o stare deplorabila.
Inclusiv in Germania sunt o gramada de vechituri.
Tu vezi la tot pasul masini vechi pentru ca treci prin cartierele de cocalari. Daca iesi din canalizare, vezi si masini din 2021, 2022. Nu toata lumea e la nivelul tau.
Sa nu generalizam, nu toti isi iau masini din talcioc de la smenari si fac service la coltul blocului. Exista si oameni care isi permit masinile pe care le cumpara.
Eu am vazut si altceva.
PHEV -9% in Europa si -53 in Germania.
Cine s-ar fi așteptat la așa ceva???
By, by Tesla… o sa producă papuci Clujeana, deșii nu ma bucur aștept primul val de concedieri de la Tesla si apoi sa vezi bomba!!!
https://www.automarket.ro/stiri/noi-detalii-despre-viitorul-bmw-seria-5-va-avea-doua-versiuni-electrice-112561.html
Va agitati degeaba, romanii nu sunt luati in calcul la gargara si vanzari.
Voi luati coji obosite de la germani, olandezi,belgieni, francezi.
Ce arunca ei, curatati voi.
Niste fraieri ati fost si nu v-ati schimbat.
Lucrez in automotive de mulți ani si beneficiez de masini premium (Tesla nu-i premium si nici nu mi se potrivește) si conduc o masina maxim 3 ani… Dedicația ta este apa de ploaie pentru ca se încadrează in ceea ce trebuie, adică si variante electrice ceea ce nu schimba cu nimic datele de astăzi… Electricele scad si PHEV-urile se prăbușesc adică exact ce am spus. In schimb obsesiile tale sunt doar aberații nerealiste si manipulare penibila a procentelor pe vânzări adică aveam creșteri de la nimic la un alt nimic… pana acum, dar deja s-a ajuns la o relativa stagnare si chiar scăderi ceea ce ar trebui sa-ți închidă gura, dar cum nu te respecți, asta este…
Plus ca statiile alea moca la care stateau saracii cu electrice la coada nu mai sunt moca.