Viața cu Nissan Leaf

Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani

Publicat Marti, 10.08.2021
de Bogdan Mirică
Comenteaza 32
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 1
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 2
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 3
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 4
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 5
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 6
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 7
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 8
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 9
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 10
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 11
Viața cu Nissan Leaf: interviu cu Marius Iordan, un posesor care folosește mașina electrică de 4 ani - Poza 12
Inaugurăm o nouă rubrică, dedicată clienților lui Nissan Leaf. Astăzi stăm de vorbă cu Marius Iordan, un client care folosește mașina electrică de 4 ani.

Am întâlnit și români curajoși. Cam așa s-ar putea numi seria interviurilor pe care le începem astăzi alături de Nissan și o parte din clienții electricului Leaf. De ce curajoși? Pentru că, într-o țară în care infrastructura este abia la început, acești oameni au mizat pe schimbare și pe o soluție de mobilitate care va avea grijă de viitorul planetei. E drept, alegerea lor (achiziția unui Nissan Leaf) a fost validată și de experiența pe care constructorul japonez a acumulat-o în segmentul electricelor, întrucât Leaf a fost lansat încă din 2010 și a fost, până nu demult, cea mai vândută mașină electrică din lume.

CINE ESTE MARIUS IORDAN?

Primul personaj care își petrece rutina alături de un Nissan Leaf este Marius Iordan, administrator al companiei românești Davidson, specializată în realizarea de incinte izoterme pentru vehicule comerciale. Așadar, înainte de a ajunge la Leaf-ul lui Marius, am parcat printre o duzină de vehicule comerciale care urmau să intre în serviciul unor companii farmaceutice sau de mezeluri.

„Eu mi-am dorit dintotdeauna o mașină electrică”, începe abrupt Marius. „Sunt de profesie inginer electronist, deci iubesc tot ceea ce funcționează cu energie electrică. Atât de mult, încât la un moment dat chiar am vrut să-mi construiesc o mașină electrică”.

DE CE NISSAN LEAF?

Pentru că se descrie ca fiind realist și pragmatic, interlocutorul meu recunoaște că Leaf a fost cea mai solidă opțiune din segment, având în vedere experiența Nissan, service-ul și suportul. Actualul Nissan Leaf a ajuns în garajul lui în urmă cu aproape patru ani, adică atunci când piața de electrice din România era la început.

„Când am aflat că Nissan aduce Leaf în România am fost disperat. Am tras niște sfori ca să mă înscriu pe lista clienților, pentru că nu exista o cotă mare pentru România. M-am înscris și am plătit avansul fără să o văd pe viu. Nu știam mărimea ei, spre exemplu. Însă, Leaf-ul era la a doua generație și aveau, așadar, experiență”.

Marius Iordan susține că Leaf a fost o alegere naturală și pentru că nu-și dorea o mașină electrică derivată din una convențională. Își dorea o mașină construită pe o platformă nouă, dedicată. Și își dorea așa de tare Leaf-ul comandat, încât verifica de trei ori pe zi dacă i s-a aprobat aplicația pentru ecobonusul oferit de stat.

Prețul mașinii a fost de 40.000 de euro cu tot cu TVA. Dar, pentru că mașina a fost achiziționată prin compania pe care o conduce și pentru că a beneficiat și de bonusul de la stat, Marius Iordan a reușit să ajungă la o valoare mult mai accesibilă.

VIZITA INGINERILOR NISSAN

Pentru că a fost printre primii oameni care au comandat un Leaf în România, Marius Iordan a primit și vizita unor ingineri Nissan.

Aceștia verificau starea rețelei electrice de la noi din țară, tensiunea și posibilitățile de încărcare. Au venit acasă și la locul de muncă, au făcut măsurători. Și au fost de acord că rețeaua nu pune probleme mașinii.

CUM E VIAȚA CU O MAȘINĂ ELECTRICĂ?

„Eu am știut de la bun început că o să-mi placă mașina asta. Eu locuiesc în Ciorogârla, iar sediul firmei la care lucrez este în localitatea 1 Decembrie. Deci eu fac, în fiecare zi, un drum de 35 de kilometri, dus- întors. Plus ce se mai adună dacă mai am lucruri de rezolvat prin București, cum ar fi să-mi iau copiii de la școală”.

Cu un kilometraj care indică puțin peste 32.000 de kilometri, naveta zilnică i-a adus lui Marius Iordan un rulaj de sub 10.000 de kilometri pe an. Asta pentru că în familie mai există și o mașină convențională, pentru drumuri mai lungi, cu familia.

„La început erau foarte mulți oameni care mă opreau prin oraș sau prin parcări ca să mă întrebe cum este. Și acum, ca și atunci. sunt de părere că mașinile electrice sunt dedicate transportului urban. Și consider că este important să mai ai o a doua mașină pentru distanțe lungi și pentru familie. Nu știu dacă este o soluție viabilă să faci un concediu cu o mașină electrică. Spre exemplu, de când am Leaf-ul, cred că l-am încărcat în altă parte decât acasă de maxim 10 ori. Și de multe ori am făcut-o din curiozitate, nu de nevoie”.

UN NISSAN LEAF CU BATERIE DE 40 kWh

Protagonistul interviului nostru deține un Nissan Leaf cu baterie de 40 kWh, pentru că, în momentul achiziției, versiunea de 62 kWh nu era disponibilă. Chiar și așa, autonomia de 270 de kilometri (anunțată de producător) îi este suficientă pentru utilizarea sa zilnică. Pentru că, de fiecare dată când ajunge acasă sau la birou, mașina stă la încărcat.

„Chiar dacă am mers două zile fără să o încarc, n-am avut nici o problemă. Deși, e important ca la finalul zilei să o încarci măcar cu câtă energie ai consumat. Cu un plin, computerul de bord îmi indică 220 de kilometri autonomie. Și, sincer, nu știu dacă aș fi ales bateria mai mare. Pentru că, cu cât bateria este mai mare, cu atât timpul de încărcare este mai mare”.

După 4 ani de zile, Marius se declară în continuare entuziasmat  de fiecare dată când se urcă la volan. „Este așa o bucurie să conduci mașina asta în traficul din București! Are câteva avantaje pe care nu le intuiești la început. Unul dintre ele este că aerul condiționat merge la maxim. Nu e nevoie să aștepți să meargă motorul. Fie că vrei rece sau cald. Iar în trafic, pentru că ai funcția e-Pedal, chiar dacă prinzi semaforul de mai multe ori, e confortabil să-l conduci. Mie îmi place funcția e-Pedal, însă, spre exemplu, băiatul meu o dezactivează de fiecare dată.

Nu ai vibrații, nu ai start-stop. Nici nu mai zic de accelerație.”

CUM SE COMPORTĂ O MAȘINĂ ELECTRICĂ IARNA?

Știm toți că mașinile electrice nu se simt bine la temperaturi foarte scăzute. Nu mai este un secret. Chiar și producătorii recunosc asta. Însă, nu auzi în fiecare zi impresii oneste de la posesori de mașini electrice. Prin urmare, l-am întrebat pe Marius care e autonomia mașinii sale când termometrul e zgârcit cu gradele.

„Iarna, autonomia scade la jumătate. E o chestie pe care nu ți-o spune nimeni. Atunci când ai -5 grade afară, autonomia cu bateria plină este de 110 kilometri. Pe de altă parte, după 4 ani, autonomia nu s-a schimbat. Semn că bateria este în continuare într-o stare foarte bună. Până la urmă, garanția este de 8 ani.”

Bineînțeles, o mașină electrică reprezintă și economie. O economie de carburant. Potrivit lui Marius Iordan, Leaf îl ajută să economisească aproximativ 3000 de euro pe an, bani care mergeau pe combustibil. Când vine vorba de revizii, lucrurile stau și mai bine, comparativ cu o mașină convențională. „Când am fost la revizia de doi ani am plătit doar 280 de lei. Au schimbat doar filtrul de polen și bateria la telecomandă”.

AMINTIRI CU NISSAN LEAF

Bineînțeles că în 4 ani se adună și amintiri. Iar una dintre ele se leagă de puținele situații în care Marius a forțat limitele bateriei de 40 kWh. „O singură dată am descărcat bateria până aproape de modul critic. Am ajuns cu ea acasă și mai aveam doar 5% energie. Deja autonomia nu mai era indicată, iar mașina semnaliza stațiile de încărcare din vecinătate. Bineînțeles, cel mai apropiat punct era cel de la mine de acasă. Pentru că mașina a memorat locul. Mâine, poimâine, mă trezesc că vine cineva la mine la poartă să-mi ceară curent” (râde).

Inevitabil, l-am întrebat pe Marius care este cea mai lungă distanță parcursă.

„Cred că maxim 150 de kilometri. Dar tot prin oraș. Aș fi putut să merg cu ea până acasă la mama mea, la Câmpina. Dar drumul ar fi însemnat undeva la 240 de kilometri dus-întors. Deci probabil ar fi trebuit să o încarc acolo. Dar aș fi fost condiționat. Și fix asta vreau să evit eu când vine vorba de mașina mea.”

Așadar, concluzia primului interviu din seria „Viața cu Nissan Leaf”, este că mașina electrică, fie că vorbim despre Leaf sau alt model, este excelentă câtă vreme nu îți condiționează viața și nu ți-o schimbă în rău.

SERIA ARTICOLELOR „VIAȚA CU NISSAN LEAF” ESTE SUSȚINUTĂ DE NISSAN ROMÂNIA


Comentarii (32)

  • Imi place de omul asta. In afara de aia cu "n-as fi luat bateria mai mare", cred ca tot ce a spus este sincer.

    Inca o data, pentru toti fanaticii masinutzelor cu baterii, situatia ar trebui sa fie clara. E vorba de un om care a pus banu' jos, nu ca majoritatea celor care dati din clantza toata ziua cum iubiti voi planeta si viitorul copiilor. Aproape toata argumentele pe care scepticii le-au insirat aici si in alte parti au fost repetate de acest domn, care are experienta in folosirea zilnica de 4 ani deja. Cel mai important punct, cred eu, e ca iti trebuie o a doua masina. Ceea ce inseamna ca masina electrica, asa cum e acum, nu e nicio mare smecherie in ce priveste salvarea balenelor, ci doar un moft, un gadget, o jucarica pentru cei care-si permit asa ceva.

    Oricum, bravo lui! Felicitari pentru onestitate si spus lucrurilor pe nume! Bravo!
    70 11
  • Ok, deci omul, ca proprietar de electrică și ca inginer electronist, vorbește chiar în cunoștiință de cauză. Și o spune clar că este indicat să ai și o a doua mașină, cu motor termic, pentru deplasări lungi. Lucru pe care îl tot spun și eu de mult timp. Când în viața de zi cu zi folosești mașina strict în oraș sau navetă de câteva zeci de km, este ideal o electrică sau un hibrid plug in. Iar un 3000 de euro puși de-o parte din diferența de preț la combustibil, bașca consumabile, nu chiar d-ici, de colea.
    Acum, desigur, or să apară "specialiștii" care știu ei mai bine...
    Liber la mânuțe rosii, domnilor.
    49 11
  • Eu aș remarca alte vorbe cu schepsis, cum ar fi ”autonomia anunțată e de 270 km” vs. ”computerul mașinii indică 220 km autonomie”.:-)
    ...Plus aia cu ”110 km autonomie iarna”, monumental de adevărată taman fiindcă-i contrazisă acerb de fanii BEV.

    De acord însă cu spusele voastre, @PMC&@ds - implicit cu afirmația proprietarului că EV-urile-s bune pt mobilitatea urbană și basta.
    ...Dar deducem că și pentru cei cu resurse financiare peste medie -- v. priză proprie la casă-casă nu hogeaco-garsoneală la etajul 7, plus o a doua mașină ”normală”.
    Cărora-i (a)normal că statul(palmă-barbă-cot :-)) trebuie să le mai dea și deduceri de TVA, și mizilicuri de e-bonusuri a 9,3K € etc.

    Nu mai zic că Leaf-ul îmi pare mult prea obez pt. uz urban, că n-are management termic al bateriei și încă vreo 1001 cârcoteli inutile oricum, că marșul forțat al electrificării NOASTRE - nu doar a mobilității, subliniez din nou - îmi pare de neoprit deja.
    58 4
  • @Kiro: claro! Daca te iei dupa "presa de specialitate", ai putea sa juri ca masinile termice nici nu se mai fac de fapt. Daca vrei masina noua, tre sa iei masinutza cu baterii de laptop.
    38 3
  • Cand poti sa o incarci acasa si hotarasti ca vrei sa o folosesti exclusiv in oraș, o electrica face foarte mult sens. 280lei revizia dupa 2 ani vorbeste de la sine, sunt multe alte avantaje care in prima faza nu sunt evidente.

    Daca insa nu poti detine decat o masina care trebuie sa le faca pe toate, o hibridă ar fi mai potrivita.

    In orice caz bun articolul!
    36 3
  • @PMC: Confirm confirmarea, :-) adică ideea e-manipulării aberant de verde-n față.
    Mai clar, aritmetica de clasa a II-a ar trebui să beștelească... cu huiduieli :-P afirmația că se pot economisi 3K € anual cu BEV vs. ICE din combustibil, la doar 8.000 km rulați.
    ...Adică 80x100 km înseamnă după unii (și ingineri pe deasupra) 2.500 l benzină cumpărată cu 1,2 € litrul??!!
    Ar rezulta un consum de +30 l/100 km.

    Nu mai zic (dar o zic ca s-o spun :-)) că asta-i socoteala cu zero bani per kWh.
    Și-n ipoteza extrem-defavorabilă de calcul pt BEV alimentat iarna la prize Ionitiy cu 2 lei/kWh adică 70-80 lei per 100-110 km rulați, rezultă cifre de coșmar.
    ...Pentru Edikkk, evident.
    60 3
  • Io cand stau la comp de cele mai multe ori ascult muzica. Inclusiv acum, intr-o camera de hotel intr-un oras european mult-prea-progresist. Dar cand citesc ce scrie Kiro dau muzica incet, sa pot baga la cap.

    Ce pacat ca adevarul nu mai e o valoare pentru aproape nimeni. Ca oamenii care vorbesc purul adevar, lucruri evidente si de bun-simt, nu sunt luati in seama, ba dimpotriva, sunt anulati si trimisi la plimbare. Ce pacat ca se minte peste tot, din sanul familiei pana la canale oficiale "media", pana la figuri de stat si planetare. Ar putea fi totul asa de simplu si fain...
    40 2
  • @Kirotractor, întradevăr, nu prea bate calculul cu economia anuală, probabil e făcut pe toți cei 4 ani că așa dă la socoteală. Și un mic amendament, omul încarcă acasă unde prețul pe kw e mai mic.
    19 5
  • "Inaugurăm o nouă rubrică, dedicată clienților lui Nissan Leaf".
    De ce Nissan Leaf? Mai sunt si alte masini (atat electrice, cat si cu motoare termice sau electrificate) in Romania. Unele mult mai populare si / sau mai interesante.
    Sau este o rubrica sponsorizata de Nissan si ati "uitat" sa specificati acest lucru?
    26 3
  • in linii mari trebuie sa fie exclusiv pentru oras si sa stai la casa, asa ca trebuie gandit din aceasta perspectiva, n-ai nevoie de performanta, autonomie sau prea mult spatiu, analizand oferta cam singura electrica fezabila ar fi un smart (ar mai fi spring-ul care exista doar in teorie), care o poti lua la 12500 cu rabla+ , autonomie cam 100 km, respectiv 50 iarna, suficient pentru fataiala de mol...Orice altceva sare de 20000 si nu merita atata vreme cat faci 30km/zi. In ultima vreme ma amuz depasind cate-o tesla sau ID.4 care merg cu 70 pe autostrada, stupid, ceea ce demonstreaza ca bugetul nu compenseaza lipsa de minte
    26 4
  • Anonim
    Un lucru pe care si eu l-am subliniat MASINA ELECTRICA este DOAR pentru oras ! Iti mai trebuie inca o masina pentru deplasari extraurbane . Cu un consum de 22-24 kw / 100 km pe autostrada nu faci mai mult de 300 km maxim si asta in conditii ideale . Daca afara sunt -10 grade sau +35 de grade faci jumatate
    20 1
  • 90% din posesorii de masini din Bucuresti nu ies din Bucuresti cu masina. Dar isi cumpara masini mari si diesel, ca sa fie. Nu stii cand ai nevoie de portbagaj mare. Mentalitatea asta de om primitiv ne va tine pe loc cu civilizatia inca niste ani.
    Altfel, sunt 100% sigur ca toti cei care critica masinile electrice pur si simplu nu isi permit una.
    Am masina electrica de peste 3 ani si sunt extrem de multumit. Mai am si o masina pe benzina de 280 de cai pe care ma gandesc sa o vand. In cele 4-5 dati pe an in care ies din oras mai mult de 300 de km pot sa inchiriez masina. Asta ar face orice om normal la cap, cu venituri medii, care locuieste in Bucuresti si merge mult in oras. Pentru ceilalti nu sunt in masura sa ma pronunt.
    18 49
  • Omul vine si spune cu o sinceritate debordanta exact ce stiu/stim 90% din cei care mai aruncam o privire si o vorba pe acest site ,despre un auto electric. Chiar daca recunoaste ca este pasionat de tot ce este electric, nu are un "voal electric"peste ochi , nu se razboieste cu oricine care nu ridica in slavi electrica si stie clar care sunt limitarile momentului in ceea ce priveste o electrica. Se incadreaza perfect in categoria celor care chiar au ce sa faca cu o electrica - cei care isi permit sa detina una bucata casa/vila plus o a 2-a bucata masina . Pt. restul nu este momentul unei electrice in Romania, atata vreme bineinteles cat timp nu vrei ca aceasta sa-ti conditioneze si sa-ti schimbe stilul de viata- asa cum foarte bine e scris in incheierea articolului. Eu personal abia astept sa detin o electrica candva, dar imi este foarte clar ca nu o sa am posibilitatea asta (si nu ma refer doar la aspectul financiar) in urmatorii cel putin 10 ani.
    P.S: @chiuloasa ..- pe bune !?..."90% din posesorii de masini din Bucuresti nu ies din Bucuresti cu masina" -!!?? Eu ies cel putin o data la 2 saptamani ( si vorbesc de plan personal/familial si nu de cel profesional) si nu cunosc pe nimeni din amicii/cunoscutii/rudele mele din Bucuresti care sa aiba masina si sa nu iasa frecvent din oras la sfarsit de saptamana sau in concedii/zile libere ...de unde dracu le scoateti bai nene ..dar ce Bucurestiul e oras de mormoni sau ce !?...juma de tara e impanzita de bucuresteni in weekend si tu vii si spui aberatia asta !!
    35 3
  • Anonim
    @Chiuloasa_bengoasa am si eu o intrebare de unde sunt aia de stau bara la bara pe DN 1 de a devenit stire nationala ? Dar aia care acuma fac coada pe A2 ? Mai nene cum ziceti voi pe acolo cam este plina tara de bucuresteni in concedii si toti cu masinile personale . Nu toti bucurestenii sunt ca tine !
    31 2
  • bla bla
    Pentru toți ăștia care au impresia ca știu cum e sa ai o mașină electrica(desi nu sunt posesori) și ca toate mașinile electrice au autonomia la jumătate iarna, uita (ce-i drept nu s-a menționat nici în articol) ca acest Nissan leaf nu are pompa de căldură. Electrucele care au asa ceva sunt afectate mult mai puțin iarna. Oricum și cazanele voastre diesel au autonomie mai mica iarna.
    9 46
  • Edikkk
    Pentru toate babele plângăcioase dieseliste

    maşinuţa în cauză este Nissan Leaf cu x mari minusuri
    - răcirea bateriei cu aer, cu un amarât de ventilator în portbagaj !!
    - nu are pompă de căldură
    - invertorul încarcă lent şi sistemul nu este de mare voltaj

    Doar i..... ii generalizează.
    Testaţi o Tesla, chiar la cercul polar şi apoi mai vorbim.
    8 52
  • În 2039 va apărea rubrica " prima electrică second, vom sta de vorbă cu Edikk ".
    32 1
  • Andrei
    Articolul e destul de obiectiv, cred ca lumea a ratat partea in care proprietarul e multumit de achizitie si nu o regreta deloc. A stiut ce ia, a stiut la ce o ia, client multumit.

    Ah, ca poate ai nevoie de o a doua masina de drumuri lungi, sigur ca da. Dar daca te plangi de lucrul asta, de fapt ce vrei sa spui esti ca prea sarac sa-ti permiti doua masini. NU e nicio jena, spune asta. Foarte misto masina electrica, mi-as lua si eu una doar pentru oras, dar sunt prea sarac sa-mi permit doua masini. Nu veni cu ... masina electrica e cah ca nu poate fi folosita pe afara.

    Pe de alta parte, la modul in care au evoluat masinile electrice in ultimii 4 ani, modelul asta de Leaf e aproape primitiv. In 2021 exista masini mult mai faine decat Leaf, cu care te poti aventura inclusiv la drum lung. Am vazut pe Youtube pe cineva cu un Zoe la bloc in Bucuresti cu care a facut deja 25.000 km in doar un singur an, majoritatea pe afara. Deci deja se poate.
    10 25
  • “Am tras niște sfori”... într-un fel corupție... trafic de influența...alooo parchetul?
    15 6
  • Evident ca un om cinstit nu a mai apucat sa și cumpere și el un leaf
    13 3
  • gerula
    in mod normal, intr-o economie de piata libera, piata trebuie sa decida. interzicerea prin decret a termicelor incepind din 2035 insemna de fapt, esecul electrificarii pietei auto; daca erau asa bune, oamenii renuntau de mult la termice.
    27 1
  • Te obliga ăștia sa te vaccinezi de ce nu te-ar obliga sa cumperi doar electrice
    16 7
  • Gogu de la aprozar
    @ dCi-ule, dacă tot vorbești ca să te afli-n treabă, poți spune cu nume și prenume cine anume din Romania te obligă la vaccin?
    10 19
  • @09.32... veziti ma de ale tale gogonele
    10 5
  • Gogu de la aprozar
    dCi-ule... îmi văd, bre, dar nu-mi plac analfabeții cu ifose.

    * Vezi că se scrie "vezi-ți". Cu cratimă, bă!
    7 16
  • Edikkk
    @gerula, piaţa liberă, piaţa liberă, dar când tu mă omori cu noxe pe mine, parcă nu e vorba de piaţa liberă

    La fel cu fumatul în restaurante, a fost interzis pentru că se ştie clar că omoară şi nefumătorii.
    3 17
  • @gogule
    Usor cu piculina pe scari,vezi ca la universitatile din Cluj si Iasi nu mai intri nevaccinat. La festival la fel. Vrei sa stii cum e in Italia,Franta? Nu intri nici macar in cafenea daca n-ai vaccin,urmeaza si la noi,stai sa ajunga procentul pe la 60% intepati. In Germania nu e obligatorie vaccinarea dar de maine esti obligat sa-ti faci test la 48 de ore(70e) daca vrei sa intri undeva nevaccinat.
    https://m.adevarul.ro/locale/galati/cel-mai-mare-iarmaroc-sudul-moldovei-doar-vaccinati-testati-localnicii-e-strigator-cer-supermarket-nu-cere-asa--1_6113755f5163ec4271051cf2/index.html
    13 1
  • @11.50... ai dedus tu repede dintre gogonele...
    8 1
  • Gogule vezi ma ca eu am scris VEDITI fara litera Ț...ori telefonul meu nu e așa inteligent ca tine sa înțeleagă ca scriind VEDITI sa îmi dea ca varianta VEZIȚI fie și cu cratima... am înțeles acum e clar ...nu îți plac Analfabeții... ...poate ne spui și ce altceva nu-ți mai place...sa înțeleg ca nu-ți plac nevaccinații...iar ca fan al vaccinarii ce ești bănuiesc eu mai multe... in fine... astept analiza pe text
    6 3
  • Fără D
    1 2
  • Nu vreau sa fiu carcotas, dar e frumusica tare casa domnului insa o strica tare tabla si pluvialul ala din Dedeman marca proprie la oferta.
    E bine cu masinile electrice dar ar fi si mai bine sa nu punem azbest pe penthaus.
    8 0
  • Din toate cele 3 articolele despre Leaf rezultă că este un știft ca autonomie. Dar nu oricare ci de 40.000 de euro. În compensare are un interior care mi-a plăcut foarte mult, probabil să nu te enervezi foarte tare când rămâi în pana prostului.
    La toate electricele ar trebui să le pună în trusa medicală de prim-ajutor pastile antistress în doză triplă.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru