Vezi ultimele modele "premiate" cu 5 stele la EuroNCAP!

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 26.08.2009
In cadrul ultimei sesiuni de teste de siguranta, EuroNCAP a acordat cinci stele modelelor VW Polo, Kia Sorento, Honda Insight, Toyota Prius, Subaru Legacy, Skoda Yeti si Renault Grand Scenic.

EuroNCAP a publicat astazi rezultatele inregistrate in ultima sesiune de teste de siguranta. Asa cum va anuntam si in cursul diminetii, printre modelele care au reusit sa smulga cinci stele se numara si Renault Grand Scenic. Alaturi de modelul francez, fruntasele sunt Skoda Yeti, Subaru Legacy, Kia Sorento, Honda Insight, Volkswagen Polo si Toyota Prius. Singurul model care nu a reusit sa urce pe podiumul cu cinci stele a fost Citroen C3, noua generatie a compactei inregistrand doar patru stele.

 

VOLKSWAGEN POLO

Noua generatie Volkswagen Polo a reusit sa inregistreze unul dintre cele mai bune punctaje pentru protectia adultilor, structura habitaclului ramanand stabila in momentul impactului. In cazul soferului, coloana de directie ar fi putut fi singurul obiect capabil sa raneasca zona femurala.

In cazul testului de impact lateral si cu stalpul, protectia oferita pieptului a fost catalogata drept "marginala" sau mediocra. Rezultatele testului pentru protectia copiilor au aratat ca modelul german ofera protectie maxima, singurele probleme fiind raportate la sistemele de avertizare a decuplarii airbagului pentru pasagerul fata. Picioarele pietonilor au fost bine protejate de spoilerul fata insa capota nu a oferit acelasi nivel de siguranta si la nivelul capului. Versiunea testata de EuroNCAP a fost cea de 1.2 litri in echiparea Trendline.

 

HONDA INSIGHT vs. TOYOTA PRIUS

Ultima sesiune de teste a marcat o noua confruntare directa intre deja celebrii rivali hibrizi, Toyota Prius si Honda Insight. Dupa dueluri legate de consum, emisii, acceleratie, putere si cuplu a venit si randul unei comparatii la nivel de siguranta.

Modelele japoneze au obtinut cinci stele pentru protectia pasagerilor adulti, insa procentul obtinut de Insight (90%) a fost mai mare decat cel al lui Prius (88%). Acelasi lucru s-a intamplat si la testul pentru protectia pietonilor, unde Insight a punctat mai bine. Prius compenseaza insa atunci cand vine vorba de protectia copiilor, cu un procent vizibil mai mare decat cel al rivalului sau. La capitolul Sisteme de siguranta ambii hibrizi au punctat la fel. Tragand linie, observam ca Insight reuseste sa puncteze mai bine decat Prius la testele de siguranta, desi diferenta dintre cele doua modele este foarte mica.

Honda Insight s-a comportat bine la impactul frontal, singurele parti ale corpului puse in pericol fiind zona inferioara a picioarelor. In cazul impactului lateral protectia oferita pieptului a fost buna. Manechinii copii folositi in cazul testelor de impact nu au suferit miscari majore, scaunele speciale pastrand pozitia initiala si asigurand o protectie buna.

Insight s-a remarcat insa la protectia pietonilor, unde a bifat cel mai mare scor al sesiunii de teste.

De cealalta parte, Prius a oferit o protectie buna genunchilor si zonei femurale a pasagerilor fata. Scorul inregistrat in cazul testului lateral a fost si el destul de bun, chiar daca in cazul impactului cu stalpul, protectia oferita pieptului a fost mediocra.

Capul copilului de trei ani nu s-a miscat excesiv in momentul impactului, viata acestuia nefiind pusa in pericol. Acelasi rezultat a fost inregistrat si in cazul impactului lateral. Scorul bifat pentru protectia pietonilor a fost direct influentat de faptul ca spoilerul frontal nu a oferit o buna protectie picioarelor iar capul unui adult nu este in siguranta la contactul cu capota.


SKODA YETI

Skoda Yeti are meritul de a fi obtinut cel mai mare scor pentru protectia pasagerilor adulti, in aceasta sesiune de teste. Manechinii de teste au inregistrat un nivel de protectie bun in cazul impactului frontal, asemeni celui lateral, unde airbagurile au asigurat un punctaj pozitiv. In cazul protectiei pentru copii, impactul nu a pus in pericol capul manechinilor iar scorul a fost si el unul destul de mare.

Desi spoilerul ofera o protectie buna picioarelor pietonilor, partea superioara a capotei prezinta un risc de ranire ridicat pentru adulti. Versiunea testata de EuroNCAP a fost cea echipata cu motorul 2.0 TDI in echiparea Ambiente.


SUBARU LEGACY

Subaru Legacy este modelul care a obtinut cel mai mic procent pentru protectia pasagerilor adulti, mai mic chiar si decat cel al codasului Citroen C3, cotat cu patru stele. Modelul japonez a prezentat in momentul impactului frontal un risc ridicat de ranire al picioarelor si femurului soferului. Desi in cazul impactului lateral rezultatele au fost bune, nu acelasi lucru il putem spune despre testul cu stalpul, unde protectia oferita pieptului a fost slaba.

Desi protectia oferita picioarelor si capului de catre spoiler si partea superioara a capotei, Legacy nu a primit un procent prea mare la Protectia pietonilor. Motivul este riscul de ranire prezentat de partea inferioara a capotei.

 

RENAULT GRAND SCENIC

Asa cum va anuntam si astazi, noua generatie Renault Grand Scenic a reusit sa smulga un punctaj total de cinci stele. Protectia oferita adultilor a fost una dintre cele mai bune din cadrul sesiunii de teste, cele 91 de procente apropiind modelul francez de Skoda Yeti.

Imapctul frontal a dovedit ca modelul ofera o protectie buna capului si pieptului pasagerilor fata, precum si genunchilor si zonei pelviene a acestora.

Impactul lateral a adus un punctaj maxim in timp ce testul cu stalpul a dovedit o protectie adecvata. Grand Scenic a reusit insa sa obtina un procent impresionant la capitolul Sisteme de siguranta, mai exact 99%, multumita sistemelor de avertizare a cuplarii centurii de siguranta si a dezactivarii airbagului pentru pasager.

 

KIA SORENTO

Noul Kia Sorento a reusit sa smulga tot 5 stele in cadrul ultimelor teste EuroNCAP. Punctajul obtinut, cu scoruri de 87% la protectia ocupantilor adulti, 84% la protectia copiilor si 71% la echipamentele de siguranta, plaseaza noul membru al familiei Kia printre cele mai sigure SUV-uri medii.

Habitaclul modelului coreean a ramas intact principalele probleme fiind create de coloana de directie, care a prezentat riscuri de ranire la nivelul soferului. Testele laterale si cu stalpul au indicat o protectie mediocra pentru pieptul soferului. Desi a punctat bine si la Protectia copiilor, Kia Sorento a inregistrat un scor slab la testele de impact cu pietonii din cauza riscului de ranire prezentat de partea inferioara a capotei.

 

CITROEN C3

Singurul model care a fost catalogat cu patru stele de catre EuroNCAP, noul Citroen C3, se poate lauda cu un procent mai mare decat cel al lui Subaru Legacy la capitolul protectia pasagerilor adulti. Structura habitaclului nu s-a deformat asigurand o protectie buna genunchilor pasagerilor fata.

Aceleasi rezultate bune au fost inregistrate si in cazul impactului lateral, singurele motive de ingrijorare fiind semnalate la testul cu stalpul, unde pieptul soferului a fost slab protejat. In cazul impactului posterior, Citroen C3 nu a inregistrat nici un punct, protectia fiind minimala. Desi spoilerul a oferit o protectie buna pietonilor, modelul a fost depunctat pentru faptul ca partea inferioara a capotei nu a inregistrat nici un punct.

Motivul pentru care modelul francez primeste un punctaj total de numai patru stele se datoreaza in primul rand lipsei sistemului ESP pe un numar cat mai mare de versiuni. Aceasta caracteristica, motivata de Citroen ca fiind o strategie pentru reducerea pretului pe unele piete din Europa, a dus la un punctaj foarte scazut la "Sisteme de siguranta". De altfel, noua generatie C3 ofera unul dintre cele mai bune niveluri de protectie a adultilor din clasa sa.


Comentarii (5)

  • Narcis
    Nu inteleg ce zice
    Da unde au facut accidentele astea??
    0 10
  • NeoGalaxy
    Pacat ca dupa poze, aia mic din spate a murit de mult si mai ales si soferul pare mort in cateva poze. Asa ca stelele astea... nu te prea ajuta sa ramai in viata. Oricum raman la parerea ca aceste teste sunt niste teste informative sa vezi cum rezista masina cand o lovesti cu pumnul. Pentru ca daca ne luam dupa accidentele de la ora 5, nu prea am vazut suprevietuitori, desi multe masini erau germane cu multe multe stele. Asa cum puterea corupe asa o face si viteza, cu sau fara stele.
    6 5
  • superb
    e prin pozele alea.. si noul superb break? parca negru.
    0 6
  • unde vedeti voi Superb?
    Scrie mare ce masini s-au testat:

    VW Polo, Kia Sorento, Honda Insight, Toyota Prius, Subaru Legacy, Skoda Yeti si Renault Grand Scenic.
    4 0
  • Etienne
    Teste si stele
    Testele EuroNCAP sunt facute la o viteza dinainte stabilita pentru fiecare dintre probe (impact frontal , lateral , cu pietoni). Stelele obtinute inseamna ca oamenii sunt protejati si au sanse de supravietuire (nu inseamn neaparat ca in cazul uni accident pot pleca fluierand de acolo). Bineinteles ca in accidentele din stirile de la ora 5 masinile implicate pot avea viteze mult superioare celor din testele EuroNCAP; ideea e ca oricate stele ai avea nimic nu tine loc de propriul creier care sa-ti spuna cat de mult e cazul sa apesi pe pedala de acceleratie. "5 stele" nu pot ajuta prea mult cand un idiot intra in curba cu 150 km/h (doar fiindca masina lui poate), pierde controlul si intra intr-un pom sau in alta masina care merge regulamentar (sau macar mai decent). Masina te protejeaza cat poate (mai bine decat te puteau proteja acum 10 ani), dar nu poate conduce in locul soferului, cel putin deocamdata.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru