Veşti proaste pentru Saab: faliment iminent
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În timp ce industria auto se pregăteşte de Salonul Auto de la Frankfurt şi îşi pregăteşte hainele de gală pentru acest eveniment, suedezii de la Saab arată din ce în ce mai rău şi se apropie cu paşi repezi de faliment. După ce ieri anunţaseră că au cerut unui tribunal suedez intrarea sub protecţia legii falimentului, oficialii Saab au rămas astăzi fără soluţii viabile pe termen scurt după ce Curtea Judecătorească a decis să respingă apelul constructorului nordic. "Nu vedem niciun motiv pentru a crede în succesul unui nou proces de protecţie în faţa creditorilor", anunţă tribunalul provinciei Vanersborg.
Sindicatele muncitorilor angajaţi de Saab şi de furnizorii mărcii au reacţionat imediat, anunţând că vor cere ele însele intrarea companiei în faliment. "Vom analiza imediat această situaţie . Dacă compania nu va găsinicio soluţie sau nu va cere ea însăşi lichidarea, vom fi nevoiţi să facem noi acest lucru", declară Stefan Lofven, preşedintele sinficatului IF Metall, care are 1500 de membri muncitori la Saab.
Activitatea la uzina Saab din Trolhattan a încetat oficial în luna aprilie, muncitorii nefiind plătiţi în acest moment pentru luna august.
Pentru ca muncitorii să poată fi plătiţi de către Stat ca măsură de urgenţă, Saab trebuie să fie declarată companie falimentară sau să intre sub protecţia unui tribunal.via | Automotive News (Înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Cat despre Saab... maine urmeaza apelul la aceasta decizie, si ne-am intors la situatia din 2009. Trist, ramane de vazut ce se va intampla.
Ma intreb, de ce nu vor, sa fie cumparati de alte branduri ?
De care branduri vorbesti? A refuzat Saab vreo oferta de la cineva in ultimii ani? Daca era interesanta pt cineva o prelua pana acum, din pacate pt Saab, sau poate daca va falimenta va fi preluata la super reducere si va iesi ceva poate de acolo, dar de cine anume, eu unul nu vad nici un nume la orizont
Un lucru nu inteleg:de unde atata rautate pt aceasta marca fratilor?E o firma care vor si ei sa fie prezenti pe piata auto si sa faca masini atat cat pot si ei de bn.
Pacat ca dispar nume cu o istorie in spate,iar altele gen saic,baic,geley,puley ,etc ,prospera.
Mie imi pare rau pt. ca SAAB este ceva deosebit si sunt si fiabile. Dar problema este ca cer enorm pe ele....iar la banii ceruti de ei nu ai cum sa faci un compromis si sa renunti la japoneze sau nemtoaice.
GM sunt manageri foarte prosti (parerea mea) , si SAAB nu e o marca de productie in masa , e o marca premium , care ar fi trebuit sa reziste in mod normal , asa cum au facut-o si Volvo , Jaguar etc
Nu sunt de acord cu rezistatul in mod normal al lui Volvo si Jaguar. Marcile astea au ani buni de cand nu sunt pe cont propriu. Nu s-au bucurat de cea mai buna conducere, dar au avut noroc si au ajuns pe maini bune. :)
Parerea mea e ca nimeni nu se prea inghesuie sa ia SAAB si le plange de mila pentru ca nu prea au de ce. Cam toti constructorii mari au marci premium. Fiat are Alfa, VAG are Audi, Toyota are Lexus, GM... pas, Renault e cu Infiniti (Nissan).
Singura solutie poate ca ar fi PSA, ei nu au nimic premium. Problema e insa ca SAAB daca o cumperi trebuie sa bagi foarte multi bani sa o faci competenta. Apoi bani in refacerea imaginii si apoi sa te gandesti sa aduca bani, ca de profit nu se poate vorbi prea curand.
se vede si dupa vanzarile din romania pe anul asta: 10 masini pana acum.
@LauCalin
Cadillac nu e marca premium??!!! Numai prostii spui baiete. Lasa-ne....
Toti au inteles, mai putin tu.
Mare Pacat
@men, nu ma duc la ospiciu si gata :D De fapt, am vrut odata, dar nu m-au primit deoarece cica nebunia mea este prea coerenta, asa ca mi-au recomandat cu caldura sa ma inscriu in politica...
Saab sangereaza, sangereaza abundent. In fabrica din Trolhattan pe care multi o vad pustie, o mana de ingineri inca lucreaza la un motor pe biogaz pentru 9-4X, o alta mana de oameni inca lucreaza la viitorul 9-3.
Mai sunt niste pasionati la Hirsch, la Heuschmid, la State Of Nine, la SaabsUnited, SaabBlog care refuza sa se "predea". Sunt naivi? Probabil. Pasionati? Cu siguranta. Si eu sunt unul dintre ei, si SaabCuantic la fel.
Voi continua sa iubesc marca asta indiferent de deznodamantul acestei situatii.
Uppehällestillhet och bär på.
Acum ma voi referi insa la posterii care ma...intuiesc esentialmente si care realizeaza fara marje de eroare ca eu nu pot fi definit cuprinzator decat ca un simplu suporter al unei marci de automobile care m-a marcat inca din copilarie, sa zicem de vreo 25 de ani...Sa te uiti captivat la o masina din afara blocului comunist est-european in plina isterie anti-capitalista a conducerii PCR, intr-o tara in care ochii iti erau impaienjeniti zilnic si involuntar cu mitica Dacie si cu "suratele" acceptate "doctrinar" Skoda, Volga, Lada si Trabant, credeti-ma, reprezinta o experienta bulversanta imprimata pe retina memoriei perene - adica ma intrebam cu mintea mea de copil cum este posibil sa existe si altceva decat ceea ce ni se sugera sistematic sa admitem ca poate exista in limite "materialist-dialectice" si, mai precis, ni se strecura cu forcepsul pe gatlejuri, in speta standardele comuniste, de orice natura ar fi fost ele. "Vinovate" pentru "contaminarea" mea ireversibila cu SAAB-manie au fost niste materiale auto cu ilustratii, introduse clandestin in RSR si care mi-au ajuns intamplator pe mana. Ca sa va relev o idee revolutionara de incetatenit in minte ca antrenament oportun pentru tonusul moral, fiti siguri ca numai "fructul interzis" merita gustat in viata terestra, deci, raportandu-ne sugestiv la masini, eu as prefera oricand sa revenim la situatia politico-economica de dinainte de 1990, oricat de amara ni s-ar parea painea, insa tot raul spre bine, caci nici o senzatie din lume nu s-ar compara cu conducerea temerara a unui SAAB sau a oricarei masini occidentale procurate datorita riscului personal, prin sfidarea "sistemului", asa cum mi s-a confesat un prieten septagenar ca a trait pe propria piele, fiind proprietar in fosta RSR de...Mercedes si Ford. Da, am fost prea indobitociti de "ciuma rosie", dar nu pot sa uit vreodata episodul in care prima masina "capitalista" vazuta pe viu de mine a fost un DAF 66, de altfel prima achizitie a familiei mele. Au urmat o Simca 1307 si un Opel Rekord. Lumea murmura despre ele, isi rotea ochii in cap bolborosind a revolta morala, dar nimeni nu indraznea sa se angreneze in discutii pasionale. Mai pe scurt, acestea sunt sentimente irepetabile, unice, plamaditoare de caracter, insa, inotand neputinciosi in mocirla plina ochi de anomalii contra firii, denotata de "libertatea fara margini" de astazi, ce anume mai putem considera ca fiind "fruct interzis" care sa ne suscite simturile inerte (cumva femeile? pai oricine le poate hali acum la micul dejun, impreuna cu garnitura de stupiditate proverbiala in care zac dansele benevol).
Nota obligatorie: am fabulat atat de mult ca sa-i satisfac asteptarile lui Firebird, mai ales ca mie imi place la culme sa servesc cauzele oamenilor, indiferent care ar fi acelea :)) Aaa, ma puteti intreba la ce categorie de judecatori ai "operelor" mele pomeniti mai sus l-as incadra? La care vrea el, n-are importanta, fiindca orice am simti, am gandi si am intreprinde in legatura cu un om, oricine ar fi, ni se va descoase pana la ultima celula la tot mai apropiata temporal Judecata de pe urma, cand fiecare dintre noi, fara exceptie, va trebui sa dea socoteala despre sine si faptele sale, comparand in fata Instantei Supreme cum credeti, ghici? Pai asa cum l-a lasat mama lui si mama natura, in speta singur, gol si trist...
Opel, ford, mercedes samd erau rezervate doar pentru nomenclatura, sictir!
Motiv pentru care tatal meu a renuntat la o Ascona B din '78 sau '79, nu mai stiu exact. Dupa revolutie cand Romania s-a umblut de vechituri din Vest (cam cum s-ar fi intamplat acum daca nu era taxa auto) nu a renuntat la Opel si si-a luat Ascona C.
Si revenind la SAAB, vedeti voi, sunt doua categorii de posesori de masini: unii care le vad ca pe un simplu fier si unii care le considera o parte din ei. Iar atunci cand ai si ceva cunostinte din domeniul auto nu ai cum sa ramai impartial cand se intampla ceva de genul asta, indiferent de marca. Decat daca esti imbecil. Au fost imperii puternice care au fost rase (oare oamenii acelor vremuri credeau ca va veni ziua cand vor disparea Imperiul Otoman, Roman, Grecia Antica etc.?). Mai devreme sau mai tarziu oricine poate sa pateasca ce a patit SAAB.
Nu stiu insa ce ar mai fi de spus pentru unii care considera ca Alfa nu este premium sau ca am zis "pas" la GM in primul mesaj pe motiv ca pentru SAAB GM ar fi o solutie artificiala.
@RS, daca SAAB mergea prost de cand GM a cumparat-o, de ce nu a facut-o profitabila? Potential avea. Si inca unul enorm. Dar sa vina cu replici ca au lasat-o asa sa ne aduca pierderi, sa spuna povesti de genul asta celor de la gradinita. Ca daca e adevart numai ei nu pot rade cand aud. Cand cumperi o firma sau mai mult, o companie, tu o lasi pe butuci, fara sa nu-ti aduca nici un ban? "Asa" au procedat VW si Renault cu Skoda respectiv Dacia? Asa a facut Fiat cu Crysler? De-asta la ei nu s-a simtit criza, nu?
In afara de DAF, modelele insirate de mine erau prezente prin anumite locuri publice, asadar nu apartineau nimanui din neamul meu, cine esti tu sa ma ponegresti?! Nomenclatura se dadea in stamba doar cu Dacii negre inmatriculate cu numarul invariabil XY (indicativ de judet) - 101, deci numai protocolul Comitetului Central prevedea uzul limuzinelor de provenienta vestica, in provincie se aplicau in schimb restrictii puternice, dar a existat o mana de cetateni, obligatoriu prieteni cu...Nicu Ceausescu, care si-au putut procura niste bijuterii occidentale cu sprijinul fiului cel mare al cuplului prezidential de atunci, numai ca insusi Nicusor a incasat scatoalce serioase de la taticu' pentru cutezanta lui favorizanta pentru unul si altul, iar Nicu si amicii lui "chiaburi" au fost luati discret in vizor de catre Securitate, care reprezenta in realitate structura principala de conducere a statului socialist, nu Partidul (pai cine s-a ultraimbogatit astazi? fostii securisti, nu fostii activisti de partid, pe care primii ii strangeau cu usa datorita imensului volum de date compromitatoare despre vietile lor personale, cu care i-au santajat dupa "Revolutie" si, ca sa nu dea prostimii de banuit, evreii maghiari kominternisti au hotarat ca tara sa fie condusa formal de catre un activist notoriu: nea Ilici bolsevicu'!). In nucleul coordinativ al Securitatii Romane se infiltrase adanc o ramura dura a serviciilor secrete maghiare, care l-a executat fara mila pe presedintele legiuit al tarii noastre si care are legatura curenta cu toata adunatura iredentista si sovinista care se munceste de zor sa sfartece teritorial Romania de 20 de ani incoace (noroc cu UE, care nu agreeaza un Ardeal unguresc...). Iata ca te afli sub incidenta unei totale necunostinte de cauza istorica, prin urmare sondeaza si tu anumite surse daca te vrei musai corect informat!
Aceia care va erijati in contestatari anticomunisti, ascultati comanda la mine: am fost unul dintre nenumaratii copii ai "plebei proletare" care erau siliti de catre parinti sa se scoale cu noaptea in cap ca sa prinda loc la cozile kilometrice formate pentru un iaurt lesinat si un sfert de paine pe zi pe cap de locuitor, ani de zile la rand, dar, in pofida vicisitudinilor materiale, stiam sa ne respectam cu adevarat intre noi, iubeam tot ce este imuabil drept, frumos si inaltator, la toate nivelurile sociale, pai se compara cu ura demonica, debandada intrinseca, tradarea principiala, impostura de "stat" si egoismul crancen din prezent? Unii dintre vajnicii adepti de astazi ai "valorilor democratiei europene" nici nu erau nascuti pe atunci, dar se lanseaza cu neobrazare puerila in exegeze "justitiare" cu titlu de rationamente imbatabile (de fapt, sofisme de tot rasu'-plansu'!), insa trebuie sa invete intr-un final pretul estimat al muncii creative, al bunei cuviinte ancestrale, al rabdarii nobile si iertatoare si al masurii elementare de apreciere obiectiva a realitatii inconjuratoare...Si sa-ti mai fixez o axioma, men-torule: stii cine regreta in fapt comunismul? Numai crestinii in duh si in adevar! De ce? Fiindca nu te poti pregati pentru cele vesnice decat musai sub amenintarea permanenta a caznelor pentru credinta, ori astazi, imbuibati de "lapte" european si "miere" globalista, nu mai putem practic sa tindem decat catre propria si fatala noastra neantizare spirituala, pricepusi?
Lasa ca n-o sa mai povestesc nimic pe Automarket, asa ca voi deveni treptat mai rece, mai calculat, mai laconic, mai...pragmatic, ca daca vrei sa determini lumea sa se relaxeze, sa se simta expansiva si bagata in seama, uite ce scuipati iti iei intre ochi drept rasplata...
Din ceea ce ai scris aici se poate intelege ca au urmat ca achizitii cele 2 modele "vazuta pe viu de mine a fost un DAF 66, de altfel prima achizitie a familiei mele. Au urmat o Simca 1307 si un Opel Rekord. "
Raman la parerea ca ai ceva probleme la mansarda! Nu aveam nevoie de o compunere facuta de un necunoscut pentru a afla ceea ce deja stiam pentru ca si eu am trait acele vremuri! Daca tot te-ai vazut bagat in seama ai putea sa ne povestesti cate ceva legat de stasi, kgb, 2-3 conspiratii ? Nu ma intereseaza dar poate iti mai ocupi putin timpul si o sa te simti important pret de 2-3 ceasuri! Poate ai ceva pareri si despre revolutia culturala din china...baga cat poti, poate atingi limita caracterelor permise!
el e patriot mai... :)) vai, imi dau lacrimile (de ras)! o fraza mai cretina puteai sa scoti? Cuantic isi apara nevoile se neamul, de afara il intereseaza doar marca saab :))
ma repet : interneaza-te : "Presupun ca intri cu mare evlavie in Biserica, dar deschide si Scriptura ca sa-ti sara in ochean ca "Cine ii va zice fratelui (semenului) sau "Nebunule!", vrednic este de judecata...In consecinta, toate stiintele psihologice n-au baza evanghelica, adica sunt echivalente moral cu zero barat" evlaviosule! :)) chiar simteam nevoia unei mustrari cu tenta religioasa!
dude, you're fucked up!
Si inca o trebusoara isteata care iti scapa: un nebun nu se va interna niciodata din proprie initiativa, fiindca, daca ar face-o, atunci, la mintea cocosului, ar insemna neindoielnic ca isi realizeaza starea launtrica de fapt, adica isi da seama de el insusi, cu alte cuvinte are discernamant, deci nu este realmente nebun si, pe deasupra, supraveghetorii sanatoriului il vor da afara in suturi pe motiv ca simuleaza boala ca sa poate fi intretinut pe gratis :P
Pana aici, nu iti mai dau nici o replica, mi-ai papat timpul si nervii cand puteam bine mersi sa schimb replici normale cu ztele, lau, dan_grc etc,
-mai poti? mai baga ceva ca ma distrezi si ma plictisesc groaznic! (ceva legat de antonescu, rege sau perioada interbelica!)
"exceptie salutara: CV Tudor :|" bine ca m-am prins cine il voteaza pe asta si pe becali!
Nu inseamna ca daca cineva nu detine un SAAB, nu are voie sa-i placa si sa fie fan al marcii. Este ca si cum am spune ca un sportiv, oricat de intens se antreneaza, nu are voie sa fie pasionat de sportul respectiv, pentru ca nu este campion. Pentru pasiunea catre ceva anume, nu exista limite impuse de catre ceilalti.
Dar intr-o societate de consum, orientata spre produse pe banda rulanta, eforturile unor oameni de a mentine ceva deosebit, diferit de tendintele actuale, par nepotrivite, ca si cum nu ar fi necesare. Nu este de mirare sa constatam acest lucru, atata vreme cat globalizarea pare sa fi pus stapanire si pe mintile unora.
@SaabCuantic
Imi place sa-ti citesc comentariile, personal i-as ignora pe cei care nu inteleg, pentru ca unii nu se schimba si nu pot fi ''fortati'' sau convinsi sa faca acest lucru. Dupa cum se vede, ataca sub centura si nu stiu sa poarte o discutie frumoasa si civilizata. Agresivitatea este deseori apanajul unui personaj cu multe limite, care nu se schimba brusc la citirea unui text si aflarea unor explicatii logice. Au unii ''logica'' lor, ca nu-i convinge nimeni, oricat de frumos le-ar explica.
Sa revin la ceea ce spuneam despre SAAB. Marca aceasta s-a straduit si se straduieste sa fie altfel, contrar tendintelor actuale de consum. Pana acum, au reusit ce si-au propus. Personal cred ca si-au propus sa puna suflet in ceea ce fac, sa realizeze masini cu personalitate si foarte echilibrate, din toate punctele de vedere.
Pentru aceasta si pentru a aduce aminte de realizarile (in care nu cred unii, dar nu incerc sa-i conving pe aceia...) acestei marci, trec mai jos urmatoarele randuri.
Mentionez ca randurile respective apartin lui Florin Stefan si au aparut intr-o publicatie auto, in anul 2003. Si se refera la o parte din istoria SAAB, precum si la inventivitatea de care au dat dovada oamenii implicati in scrierea acestei istorii.
''Am testat noul Saab 9-3 pe soselele Suediei si impactul a fost cel putin pentru noi, o dragoste la prima vedere. Consolele fata si spate sunt scurte, iar echilibrul proportiilor foarte bine realizat. Saab este primul constructor care introduce tehnologia Bluetooth. Pe scurt inseamna conectarea fara fire cu computerul central al masinii a telefonului mobil sau a diferitelor periferice (laptop, agende electronice). Legatura se face prin frecventa radio foarte joasa, cu o raza de actiune de maxim 10 metri. Saab a fost si primul constructor care ofera si o perdea de airbag-uri pentru ambele randuri de scaune. Pe langa principala functie, de protectie la impact frontal, este pentru prima data in industria auto cand aceasta perdea protectoare este activata si in cazul accidentelor frontale severe.
Am avut ocazia sa conducem atat versiunea de 175 CP cat si topul Aero, echipat cu acelasi motor de 2 litri, dar dezvoltand 210 CP datorita unei presiuni de supraalimentare mai mari. 9-3 Aero este echipat cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte complet noua sau optional cu una automata cu cinci trepte, de asemenea o noutate absoluta, cu facilitatea ''Saab Sentronic.''
Tot in 2003, in alt numar al aceleiasi publicatii auto, un articol semnat Teodor Stefan cita ceea ce a spus presedintele SAAB, Peter Augustsson, referitor la 9-3 Cabrio si la traditia marcii:
''El exprima elementele-cheie ale companiei: design, performante, control, securitate si versatilitate, toate intr-o forma concentrata. 9-3 Convertible este un model sport, totusi surprinzator de practic.''
Pentru ce au realizat pana acum, marca aceasta nu are cum sa dispara definitiv, chiar daca se va declara falimentul companiei. Industria auto si cei pasionati nu uita. Pentru cei pasionati, marca SAAB va continua sa existe, prin realizarile sale.
Cat despre impactul vizual al lui 9-3 Convertible, am asistat pe viu la exclamatiile unor cocalari get-beget cand a trecut pe langa ei un exemplar de acest gen: "Wow!" (uluire sincera!). Inca o dovada in plus ca esteticul nu cunoaste granite de nici un fel...Vreti si continuarea frazei in context? "C...e, masina asta e belea, hai ca nu poti sa-i zici nimic". Intr-adevar.
SAABCuantic, asa cum am mai zis, putini sunt cei care inteleg marca asta si sunt si mai putini cei care sunt in stare sa vorbeasca despre ea. Asa cum BMW are "fanii" ei autentici, asa are si SAAB, iar unul dintre ei esti tu. De-asta pentru unii esti considerat un tip ciudat :p (te rog, nu mi-o lua in nume de rau... sigur intelegi ce vreau sa zic :p)
Octav, respecte maxime pentru ce ai scris. Imi amintesc ca in 2003 cand s-a lansat 9-3 am citit foarte mult despre masina asta. In 2005 cand eram student in Timisoara am reusit sa fac un drive test cu un 9-3 Turbo 210 CP. Anul trecut am avut norocul sa conduc un 9-5 3.0 TID de la Bucuresti pana la Brasov Nu ai cum sa ramai indiferent la astfel de masini. Decat daca esti cazut in cap sau nu te-ai urcat in viata ta intr-una (de condus nici vorba).
Este ultima data cand raspund unor anonimi la astfel de subiecte. Nu are rost sa ii explici unui "mare cunoscator" in domeniu si tot el sa inceapa sa jigneasca. Si asta pentru ca tooooti ne pricepem la masini. Ce ar fi asa de complicat, nu?:)) (vezi comentariile la drive testul cu Citroen DS4 de ex)
Si pentru cei care cred ca este o jirnire, una e sa-ti spui o parere intr-un mod civilizat oricare ar fi ea si alta e sa te dai cocos ca tu esti o enciclopedie auto si toti sunt niste prosti, doar tu esti destept.
Multumesc mult pentru gandurile bune. Imi plac discutiile civilizate, constructive, dau o stare de bine. Ma bucur sa constat ca se poate comunica frumos despre pasiunea comuna numita automobil. In fond, cei care muncesc mult sa ne ofere o masina cat mai buna din multe puncte de vedere, sunt cei care merita elogiile noastre. Cei care sunt hotarati sa persiste in munca lor, in asa fel incat sa ne ofere o masina care sa ne incante simturile si care sa merite investitia sufleteasca a beneficiarului. Cand un constructor reuseste sa transmita asa ceva, capata spre multumire fani adevarati.
Asa cum ne-au dovedit cei de la SAAB in decursul timpului.
@LauCalin
Imi place sa constat ca sunt oameni care se preocupa sa afle in cel mai bun si concret mod, ceea ce inseamna un model anume. Aceasta inseamna pasiunea adevarata si dorinta de a cunoaste. Foarte bine pentru tine ca procedezi asa. Astfel de discutii ma vor bucura mereu.
Cei care nu se gasesc in aceasta postura, in schimb se grabesc sa vorbeasca si sa-si dea cu parerea, nu au nicio legatura cu a discuta despre o pasiune frumoasa. Personajele acestea ''moderne'', orientate mult spre consum si spre ceea ce este ''la moda'', nu pot intelege anumite aspecte. Si atunci ataca, pentru ca si-au depasit capacitatea de perceptie. Este fix problema lor.
Toata stima pentru cei care au facut si fac din automobil o pasiune frumoasa, nu un teren de dispute fara sens!
@topic: saab a avut incredere in tampitii de la GM. aveau nevoie de un partener dar din pacate a fost foarte foarte nasol ca au ales gm.
sper sa iasa din probleme pentru ca este o marca interesanta.
Investitia de 245 de milioane de euro a Youngman este doar "biletul de intrare", nu are nicio legatura cu dezvoltarea unor viitoare modele.
Practic, acesti bani ar rezolva niste probleme urgente: 150 de milioane pt EIB, 70 de milioane pentru furnizori, iar cu restul se poate reporni productia usor.
Stiu si chinezii foarte bine ca investitii pe viitor sunt absolut necesare.
Apropos, azi Saab a vandut drepturile ne-exclusive asupra licentei platformei Phoenix catre Youngman, pentru 70 de milioane de euro. Asta inseamna ca Saab inca detine platforma, dar Youngman are drepturi intelectuale asupra ei (o pot folosi si ei).
Nu imbratisez gestul lui SAAB de a-si instraina platforme, chiar daca primeste gologani frumusei in schimb. Trebuie sa defilezi cu o demnitate a ta in lumea auto, nu numai sa te axezi pe obiective si cerinte economice, oricat ar fi de stringente. Dar, ma rog, este doar opinia mea, poate ca inca n-am patruns in tenebrele simpliste ale Mileniului III si nu m-am adaptat "corespunzator" :D
2) de fiat nu s-a vorbit nici macar o clipa, astea se cumparau destul de usor din yugoslavia
Youngman va investi 870 de milioane de euro in Saab.
http://www.saabsunited.com/2011/09/chinese-willing-to-invest-870-million-euro-in-saab.html
E usor sa desfiintezi, sa dai afara, sa distrugi si asta se vede in Romania ultimilor 20 de ani, insa de construit sau de gandit solutii salvatoare este mai greu.
De obicei, dobitocilor care ne conduc le este mai usor sa spuna, distrugeti, in loc sa construiti sau sa gasiti idei salvatoare.
Se pare ca au absolvit degeaba si Stefan Gheorghiu.
Propun o petitie, la care sa se inscrie si sa semneze fanii Saab si care sa ajunga la capetele patrate care vor sa falimenteze compania.