Lucrurile nu stau prea bine pentru germanii de la Porsche, din punct de vedere al vânzărilor. În primele 9 luni ale anului, constructorul din Stuttgart a comercializat cu 7% mai puține mașini decât în același interval din 2023.
În plus, tot în această perioadă, vânzările modelului cu zero emisii Taycan au scăzut cu 50% la nivel global, la 14.042 unități.
Nici Panamera nu s-a descurcat mai bine, vânzările sale scăzând cu 20%, până la 21.506 exemplare. Macan este unul dintre cele mai vândute modele ale companiei, dar nici el nu a scăpat: vânzările au scăzut cu 20%, până la 55.000 de unități.
Faptul că versiunea termică a lui Macan a fost retrasă din Europa poate fi una dintre explicații.
Sunt și modele care s-au descurcat bine. Spre exemplu, vânzările SUV-ului Cayenne au crescut cu 21%, la 77.686 de unități, în primele 9 luni ale anului. Și vânzările lui 911 au crescut cu 2%, dar și ale modelelor 718 Boxster și Cayman (+10%), chiar dacă cele două vor fi eliminate din gamă anul acesta.
Dacă ne uităm la situația diverselor piețe pe care activează Porsche, situația este următoarea: în China, vânzările au scăzut cu 29%, iar în America de Nord cu 5%.
via Porsche
El e mereu prima muscă atrasă de mirosul inconfundabil, ușor-întepator al articolelor despre scaderea vanzarilor electricelor.
E si normal. Fiind direct afectat de aceasta piața, se mentine la curent cu ultimele evolutii si nu ratează ocazia sa impartaseasca din experienta si cunoasterea lui.
Tu cunoști piața Nu Bate, colț cu Nu Trăncăne.
Cum o ia pe coajă cum sare la jigniri și se dă cel puțin Țiriac, trebuie că e mare frustrarea doar la constatarea că amatorul de Porsche preferă sportivitatea în fața unei greoaie bune mai mult la liniuțe.
Cred că supărarea e mai mult din contextul general, iar vânzările Porsche nu par a face excepție.
Tot VAG e in ciocolata. Ca mai vinde Porsche ceva termice, e slabut.
Tesla vinde? Volvo cu EX30 vinde?
Kia vinde? Hyundai cum se descurca?
Restul e gargara. Pentru electrice puteti vorbi in curand cu chinezii. Ei vor face legea in Europa in curand.
Germanii deja regreta taxele impuse, ei fiind cei care s-au opus.
Vanzarile de masini au scazut pe toate planurile pentru ca multa lume saraceste.
Cel mai bun exemplu e Romanica unde de cativa ai se importa 2/3 si se cumpara masini noi doar 1/3.
Deci daca vrei, ne poti povesti ceva despre evolutia dieselurilor in ultimii 5 ani.
De ce ar da lumea bani pe un Porsche electric, cand pot lua la jumatate de pret o Tesla care are performante la fel???
Porsche a inregistrat scaderi per total.
Asa e cand nu oferi calitate si performanta la pret accesibil.
Pay Taycan accelereaza in 4,8 secunde pana la 100 km/h ???
De toata jena.
Sunt masini la sfert de pret si care nu se dau sportive care au performante mai bune. Deci sa isi bage mintile in cap.
Pentru tine e importanta ultima parte:"The diesel car market saw a decline of 26.4%, resulting in a 11.2% share of the market last August. Double-digit decreases were observed in almost all European markets."
Cam asa sta dieselul care domnea piata acum vreo 5 ani.
In prezent e pe la 11% si in picaj continuu.
Cica pierde vreun miliard anul asta dupa recall la frane:
https://www.theguardian.com/business/article/2024/sep/10/bmw-shares-fall-recall-braking-fault
Poate asta o fi problema ca sunt implicate asa des in accidente?
Vreun milion si jumatate de troace pe strazi??? Eu de astea mi-as face probleme, nu de vanzarile Taycan.
Nu vrea lumea electrice dar poate nu vrea nici sa dea zeci de mii de euro pe o siglă.
PS: nu are cum sa existe articol despre electrice fără scandal cu @dan_grc. Cu și fără @. Cel original e și foarte deștept, în opinia lui. Aproape că îți pui întrebarea cum de nu are și el un job pe măsura inteligenței sale, sa își poată lua un BMW nou.
Daca ma uit la ce reclama isi fac germanii la masini, mai ca imi vine sa iau un EX30. Dau doat 50000 euro pe unul full si ma uit in oglinda retrovizoare dupa pacalicii cu Taycan sau cu BMW-urile lor 2.0 dizal obosite, dar super promovate ca sportive in reclame.
Cat despre recall, ca sa fii informat ar trebui sa iei masina de la un dealer autorizat sau reprezentanta BMW.
Cand iei de la samsari, poti doar primi acasa o scrisoare ca esti fraier si ai luat o troaca. Afli ca nu tin franele de la un copac :)), asta daca mai traiesti, ca sunt multi prosti care nu mai afla.
Păi scrie clar în articol. Scăderea vine doar din China, partea de electrice a Porsche.
Este motivată de două aspecte:
1) China are creştere economică în scădere, spre stagnare, deci bani mai puţini, bogaţi mai puţini, vânzări de maşini scumpe "europene" mai puţine
2) naţionalismul în creştere şi oferta din ce în ce mai vastă de electrice chinezeşti
Dar oare nu tipau ei tare ca sa bage taxe la chinezarii, apoi si-au dat seama ce inseamna si acum simt pe propria piele?
Mai erau pe aici smecheri care strigau sus si tare ca trebuie taxate masinile chinezesti.
Sa vedem ce politica aplica acum germanii ca sa scoata profit.
Eu zic ca se va intampla asa: cresc preturile la europeni ca sa isi mai acopere gaurile. Avantaj clientii lor.
Prostia se plateste!
Mai fanule Bmw numărul unu, știi ca Bmw construiește în China seria 3, 5 Long, X5 din 2022, sedanul i3, iX1, electric, toate pentru piața chineza, deci eventuale taxe nu vor afecta aceste modele, chinezilor le rămâne doar sa construiască niște fabrici în Europa, ceea ce începe sa se întâmple la câțiva constructori. Spor la vise în continuare.
Taycan e depasit de....Zeekr 001.
Ai auzit de masina asta?
https://youtu.be/A5uhNh3NacQ?si=OKarNLcog8JnZGFF
E produsa de Geely. Cei care detin Lotus, Volvo si multe alte firme.
Si are cateva recorduri mondiale.
Germanii sunt depasiti de chinezi.
Ești un trist frustrat care are impresia ca dreptatea ți-o da numărul celor care îți împărtășesc părerile. Ca dacă ești în turmă ai automat dreptate. Ca părerile contrare nu pot veni decât de la cei puțini.
Ironia e că turma e mânată de ciobani, nu invers.
Știu, nu înțelegi ce spun. E ok, nici turma nu înțelege de ce trebuie sa meargă într-o parte sau alta.
Îți doresc din suflet sa faci parte din turmă toată viața ta și sa trăiești cu impresia ca tu și ai tai sunteți multi și deci, aveți dreptate.