Lucrurile nu stau prea bine pentru germanii de la Porsche, din punct de vedere al vânzărilor. În primele 9 luni ale anului, constructorul din Stuttgart a comercializat cu 7% mai puține mașini decât în același interval din 2023.
În plus, tot în această perioadă, vânzările modelului cu zero emisii Taycan au scăzut cu 50% la nivel global, la 14.042 unități.
Nici Panamera nu s-a descurcat mai bine, vânzările sale scăzând cu 20%, până la 21.506 exemplare. Macan este unul dintre cele mai vândute modele ale companiei, dar nici el nu a scăpat: vânzările au scăzut cu 20%, până la 55.000 de unități.
Faptul că versiunea termică a lui Macan a fost retrasă din Europa poate fi una dintre explicații.
Sunt și modele care s-au descurcat bine. Spre exemplu, vânzările SUV-ului Cayenne au crescut cu 21%, la 77.686 de unități, în primele 9 luni ale anului. Și vânzările lui 911 au crescut cu 2%, dar și ale modelelor 718 Boxster și Cayman (+10%), chiar dacă cele două vor fi eliminate din gamă anul acesta.
Dacă ne uităm la situația diverselor piețe pe care activează Porsche, situația este următoarea: în China, vânzările au scăzut cu 29%, iar în America de Nord cu 5%.
via Porsche
El e mereu prima muscă atrasă de mirosul inconfundabil, ușor-întepator al articolelor despre scaderea vanzarilor electricelor.
E si normal. Fiind direct afectat de aceasta piața, se mentine la curent cu ultimele evolutii si nu ratează ocazia sa impartaseasca din experienta si cunoasterea lui.
Tu cunoști piața Nu Bate, colț cu Nu Trăncăne.
Cum o ia pe coajă cum sare la jigniri și se dă cel puțin Țiriac, trebuie că e mare frustrarea doar la constatarea că amatorul de Porsche preferă sportivitatea în fața unei greoaie bune mai mult la liniuțe.
Cred că supărarea e mai mult din contextul general, iar vânzările Porsche nu par a face excepție.
Tot VAG e in ciocolata. Ca mai vinde Porsche ceva termice, e slabut.
Tesla vinde? Volvo cu EX30 vinde?
Kia vinde? Hyundai cum se descurca?
Restul e gargara. Pentru electrice puteti vorbi in curand cu chinezii. Ei vor face legea in Europa in curand.
Germanii deja regreta taxele impuse, ei fiind cei care s-au opus.
Vanzarile de masini au scazut pe toate planurile pentru ca multa lume saraceste.
Cel mai bun exemplu e Romanica unde de cativa ai se importa 2/3 si se cumpara masini noi doar 1/3.
Deci daca vrei, ne poti povesti ceva despre evolutia dieselurilor in ultimii 5 ani.
De ce ar da lumea bani pe un Porsche electric, cand pot lua la jumatate de pret o Tesla care are performante la fel???
Porsche a inregistrat scaderi per total.
Asa e cand nu oferi calitate si performanta la pret accesibil.
Pay Taycan accelereaza in 4,8 secunde pana la 100 km/h ???
De toata jena.
Sunt masini la sfert de pret si care nu se dau sportive care au performante mai bune. Deci sa isi bage mintile in cap.