Codul Rutier prevede că valoarea unui punct de amendă reprezintă echivalentul a 10% din salariul minim brut stabilit la nivel național.
Cu toate acestea, creșterea semnificativă a salariului minim brut la 1 ianuarie 2018 de la 1.450 de lei la 1.900 de lei prin mutarea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat a determinat Guvernul să plafoneze punctul de amendă la valoarea din 2017.
Astfel, punctul de amendă a rămas la 145 de lei, însă această măsură era valabilă doar pe parcursul anului 2018. Vineri, Guvernul a anunțat oficial că salariul minim brut va crește la 2.080 de lei începând din 1 decembrie. Prin urmare, amenzile rutiere urmau să crească cu peste 40% în cazul în care valoarea unui punct de amendă ar fi fost stabilită la 208 lei, echivalentul a 10% din nou salariu minim brut pe țară.
Cu toate acestea, Guvernul a anunțat tot vineri că a decis să plafoneze punctul de amendă la 145 de lei până în 31 decembrie 2019, astfel că valoarea amenzilor rutiere va rămâne neschimbată și pe parcursul anului viitor.
Cea mai mică amendă rutieră va rămâne în continuare 290 de lei, în timp ce amenda maximă pentru persoane fizice urcă până la 2.900 de lei.
Clasă | Puncte |
Amendă |
Clasa I | 2-3 puncte | 290 - 435 lei |
Clasa II | 4-5 puncte | 580 - 725 lei |
Clasa III | 6-8 puncte | 870 - 1160 lei |
Clasa IV | 9-20 puncte | 1305 - 2900 lei |
Clasa V* | >21 puncte | 3045 - 14500 lei |
* amenzi care sunt acordate doar persoanelor juridice
Via Profit
Mai clar: 10% din sal. min. NET înseamnă (încă) mai puțin decît 145 de lei. Dar în disonanța cognitivă mioritică nu contează. :-(
soferi inconstienti, care isi asuma riscuri inutile punand viata altora in pericol?
sau soferi mai anesteziati la gandul ca vor primi amenzi colosale daca vor incalca regulile?
eu prefer a doua varianta;
PS: cu banii dati pe amenzi ia-ti nene un XBOX si fii tare acolo ... poti chiar sa castigi un loc intr-o masina de competitie reala