În cazul în care sunteţi Ion Ţiriac sau dacă veţi câştiga la loto în următorul weekend şi nu veţi şti ce să faceţi cu banii, amintiţi-vă de acest articol după ce conturile vă vor fi burduşite de milioane bune de euro. Pentru că avem două ponturi pentru împătimiţii de maşini rare care îşi doresc în colecţie o piesă cu adevărat valoroasă.
Este vorba de două licitaţii pe care le vopr organiza două mari case de profil ale lumii: RM Sotheby's şi Bonhams. Prima are loc în 10 decembrie la New York, iar în cazul în care o veţi rata pentru că Loteria Română întârzie virarea banilor v-o recomandăm cu multă căldură pe a doua, care va fi organizată în 13 mai 2016 la Monaco.
Pierce Arrow Silver Arrow din 1933. Unul din cele trei exemplare
Maşina care ne-a atras atenţia în decembrie este una extrem de rară, produsă de o marcă pe care foarte puţini o cunosc în România. Produs de compania americană Pierce-Arrow în 1933 şi expus la Expoziţia Mondială din acelaşi an de la Chicago, exemplarul Silver Arrow din imaginile de mai jos este una dintre cele doar trei unităţi care au supravieţuit testului timpului. Compania americană fondată în 1901 şi dispărută înaintea celui de-al doilea Război Mondial a produs, de altfel, doar cinci astfel de exemplare originale.
Maşina cu numărul de şasiu 2575029 este recunoscută ca fiind exact cea pe care marca americană a expus-o la Chicago.
Sub capotă se află un motor V12 de 160 CP, iar design-ul futurist pentru epoca respectivă i-a făcut pe cei de la Pierce-Arrow să anunţe cu fast că ofereau în 1933 "o maşină din 1940". Diecare dintre cele cinci exemplare produse vreodată a costat 10.000 de dolari, echivalentul a 200.000 de dolari de astăzi. Pentru a intra în posesia exemplarului scos la vânzare de RM Sotheby's, preţul de pornire este însă mult mai mare: 2.500.000 de dolari.Jaguar C-Type Sports Racing de la Le Mans 1952
Dacă nu veţi reuşi să fiţi cel care ridică ultimul mâna la licitaţia americană, vă invităm în primăvară la Monaco, acolo unde Bonhams va scoate la vânzare o maşină specială: Jaguarul C-Type Sports Racing la volanul căruia a concurat Stirling Moss la ediţia 1952 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans. Şi acest model a fost produs în ediţie limitată, doar 53 de bucăţi fiind scoase pe linia de producţie a mărcii britanice. Ironia sorţii este faptul că Stirling Moss a abandonat la cursa din 1952, însă a câştigat-o în 1951 şi 1953 concurând la volanul altor exemplare ale aceluiaşi model.
Nu se cunoaşte încă preţul de pornire al maşinii scoase la vânzare la Monaco, însă casa de licitaţii se laudă cu faptul că exemplarul este unul dintre puţinele care nu au fost restaurate, oferindu-i viitorului cumpărător experienţa achiziţiei unei maşini originale care şi-a păstrat farmecul de epoca al vremurilor în care a fost construită.
Preţul de pornire nu a fost comunicat încă.Licitaţia de la Monaco, cunoscută în rândurile colecţionarilor sub "porecla" Monaco Sale, va scoate la mezat în total 40 de maşini excepţionale, astfel că un portofel sănătos şi cunoaşterea exponatelor vă poate îmbogăţi serios propriul garaj.
via Bonhams, RM Sotheby's
Dar de unde stii tu ? Ai stat cu el la o cafea si l-ai intrebat? Ai idee ce masini rare are Tiriac in colectie? Si de ce-i zgarcit ca nu da bani la puturosi ca Gigi?