Informaţiile au fost oferite de Satoshi Ogiso, unul dintre managerii Toyota, într-o conferinţă care a avut loc astăzi la Tokyo.
Conform acestuia, diferenţa este dată mai ales de optimizarea utilizării platinei, unul dintre cele mai scumpe componente necesare dezvoltării pilelor cu hidrogen. Evoluţia vine pe fondul îmbunătăţirii tehnologiei care permite placarea mult mai eficientă cu platină a unor componente ale catalizatorului, una dintre părţile esenţiale ale unui astfel de pachet. Prin modificarea acestor procedee, Toyota a scăzut cantitatea de platină necesară de la 100 la 30 de grame per maşină, ceea ce se apropie considerabil de cele 20 de grame de platină pe care fiecare catalizator al maşinilor diesel le foloseşte pentru filtrarea gazelor nocive. O altă sursă de scădere a costului final de producţie este utilizarea unui număr mai mic de componente din fibră de carbon, acest material fiind înlocuit cu plastic acolo unde acest lucru e posibil. În principal, fibra de carbon este folosită la construcţia rezervoarelor de înaltă presiune în care stă hidrogenul.Primul model de serie pe baza celulelor cu hidrogen pe care Toyota îl va dezvolta până la finalul acestui deceniu va fi lansat în Japonia, Statele Unite şi Europa, cele trei pieţe deschise unor tehnologii avansate de acest tip.
Conceptul acestui model - despre care se presupune că ar fi un sedan de dimensiunea lui Corolla - va fi prezentat în aceastp toamnă, la Salonul Auto de la Tokyo.CARE SUNT AVANTAJELE CELULELOR CU HIDROGEN?
Modelele echipate cu celule cu hidrogen convertesc hidrogenul lichid în energie electrică şi apă cu ajutorul oxigenului şi a unui electrolit. Energia electrică astfel obţinută (explicaţia pas cu pas se află în clipul de mai jos) este utilizată la propulsia motorului electric, nefiind astfel nevoie de baterii, în timp ce rezultatul secundar - apa - este eliminat sub formă de vapori prin ţeava de eşapament. Autonomia unei astfel de maşini este apropiată de cea a modelelor cu motoare pe benzină sau diesel, în timp ce timpii de încărcare sunt aceiaşi cu cei petrecuţi astăzi la pompă. Astfel, marea problemă actuală este costul dezvoltării infrastructurii. Asta pentru că hidrogenul se obţine greu şi implică o serie de costuri ridicate pentru a fi captat şi menţinut sub presiune.
Felicitari.
Electroliza este chiar procesul invers fata de procesul care se intampla intr-o pila de combustie (fuel cell)
Prin electroliza se obtine hidrogen si oxigen din apa
http://en.wikipedia.org/wiki/Electrolysis
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell
Daca nu stiti ceva, documentati-va un pic, ca sa nu dezinformati oamenii, aveti Internet, Google si creier la dispozitie
Plinul se poate face acuma la 10 stati functionale in US dar sunt planificate 1000 in viitorul apropiat.