Un grup de proprietari Tesla care aspirau să dea în judecată gigantul american pentru că i-a indus în eroare cu privire la capacitățile Autopilotului, au acum un drum greu de parcurs. Justiția a hotărât că aceste reclamații vor fi soluționate individual, nu în fața unei instanțe colective, o sentință ce a pus Tesla în avantaj.
Decizia aceasta este crucială pentru Tesla, deoarece înseamnă că nicio uniune de proprietari nu va lua naștere pentru a acționa în judecată. Astfel, ei nu vor reuși să adune resursele necesare pentru a se lupta de la egal la egal cu gigantul Tesla.
Judecătorul Haywood Gilliam din districtul federal american a subliniat în hotărârea sa că, acești posesori de mașini Tesla au achiziționat Autopilotul prin site-ul oficial al producătorului auto. Prin urmare, au semnat documentele cu termenii și condițiile companiei și au acceptat să rezolve orice dispute legale prin arbitraj. Cu toate că unul dintre posesori nu a semnat acest acord, judecătorul a considerat că a întârziat prea mult înainte de a iniția procesul.
În plângerea lor, proprietarii au susținut că Tesla a făcut declarații mincinoase cu privire la capacitățile sistemelor sale avansate de asistență pentru șoferi, punându-se în special problema faptului că Tesla a promis de mai multe ori că va lansa vehicule cu capacitatea de a circula autonom.
Toți acești reclamanți au declarat că aceste promisiuni i-au convins să scoată din buzunar mii de dolari pentru a achiziționa opțiuni suplimentare atunci când au cumpărat mașinile.
Însă, în loc să țină promisiunile date, ei susțin că tehnologia Tesla a fost asociată cu accidente, vătămări și chiar decese, din cauza caracterului ei nesigur.
Chiar dacă ei recunosc că au semnat acorduri ce impun arbitrajul, ei argumentează că acestea nu sunt aplicabile. Judecătorul Gilliam a respins acest argument în hotărârea sa.
Mai mult, această decizie vine în timpul unui alt proces, în care se susține că Autopilotul era o tehnologie experimentală ce nu ar fi trebuit pusă la dispoziția publicului. Acest caz are legătură cu șoferul unui Tesla Model 3 din California, a cărui mașină a ieșit de pe șosea. Reclamanții pretind că Autopilotul este vinovat în acest caz.
Mai intai se introduc pe camioane numai pe autostrazi, unde vor fi supervizate constant de un sofer om, exact ca pilotii de avion. In croaziera ala merge singur si omul doar are grija, dar aterizarea si decolarea sunt umane.
Asa si la camioane.
Dupa vreo 5 ani si zeci de milioane de km parcursi in toata lumea de camioane cu asa functie si fara evenimente, se vor permite sa fie operate inclusiv la plecare si sosire, gen parcarea in rampele de depozite, si diversele manevre prin intersectii. Totr supravegheate de om, care sa intervina in orice secunda.
Si dupa inca vreo 5 ani de astfel de situatii si alte zeci de milioane de km parcursi, sa introduci pe vehicule mai mici, DOAR pt autostrazi.
In acesti 10 ani se vor putea formula reglementari si legislatia aferenta pt a incorpora vehicule autonome, fara supraveghere om.
Si apoi usurel urmarit in programe pilot in anumite zone unde vehicule autonome sa circule in mod frecvent si scazuta monitorizarea.
Imbecilii care vor acum masini autonome, sa se duca dracu cu trenul, sau autobuzul. Ce le trebuie masina ca oricum nu conduc ei. Doar ca sa aiba pe ce plati rata la banca ca boii ce sunt?! Sau cheama un taxi, ca ei sigur nu au nevoie de masina, daca vor autonoma.
Si Musk si mai idiot sa vina cu denumiri din astea si idei din astea nefezabile.
"Condusul" autonom tine de viata reala, nu de "whishful thinking" frumos ambalat sa sune bine pentru finantatori cand se uita in ppt. Este nevoie de foarte foarte multa evaluare, analiza, supraveghere. Nu poti implementa tot felul de sisteme avansate care pot cauza evenimente tragice fara o testare / calibrare / setare / evaluare amanuntita, luand in calcul tot felul de parametri din trafic si conditii climatice diferite. Sa ne aducem aminte de tragedia cu masina autonoma de la Uber care chiar cu sofer "supraveghetor" a omorat un om. "Supraveghetor" deoarece din cate stiu nu era deloc atent la drum. Sunt atatea scenarii in care personal nu vad cum un sistem autonom va reusi sa performeze fara interventie umana...
1. Glitch înseamnă că gps-ul te poate duce într-un punct învecinat, la o manevră de parcare, ocolind câțiva km. O va face cu o viteză inimaginabilă. :))))))))
2. Toate autoturismele trebuie să beneficieze în același timp de sistemul de conducere autonomă (prezumat impecabil... vise), altfel apare noise-ul și rahatul în cascadă.
Tesla a crescut pe vise, sistemul de conducere autonomă nu va fi implementat niciodată, cu atât mai puțin pe vehicule grele. :)))))))